Jelikož to teď vypadá, že se nám nakonec podaří rozjet přechod na 8. edici (dokonce i skeptik Standa zatoužil po účasti na nějakém oficiálním turnaji ), vkládám odkaz na oficiální errata, doplňky a FAQ k 8. edici pro každý armybook:
Bylo by fajn, kdyby si každý pro sebe stáhl a nosil patřičné lejstro, abychom posléze předešli dohadům a zároveň urychlili učení se novým pravidlům. Jelikož se budeme teď několik měsíců škrábat na hlavě z hromady změn v běžných pravidlech, tak ať aspoň každý zná svou armádu (mimochodem některá errata jsou aktuální i pro 7. edici).
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
- Failed charge funguje stejně jako v 7. edici - jednotka už se pak nesmí hýbat ani střílet.
- Čaroděj, který je v jednotce, která udělala failed charge, může normálně kouzlit.
- Čaroděj může kouzlit v boji, a to podle běžných restrikcí, kromě magic missiles - ty čaroděj nemůže seslat za žádných okolností, pokud je sám v close combatu.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
A ještě ke standartám, které jsme řešili se standartou:
- Pokud jednotka nehodí break test a začne prchat, standart bearer je automaticky mrtev (model se odstraňuje!) nehledě na to, zda vítěz pronásleduje či nikoliv. Totéž platí pro battle standart bearera. Vítěz bere 25 bodů za zabití protivníkovy standarty a 100 bodů za zabití battle standarty (tyto body už nelze zpětně získat tím, že jednotku, která je získala, soupeř také porazí).
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Tak update: ještěrky od mých knightů nemají hatred (podle 7. ho měly, takže standartní problém s armybookem). Obecně se z jezdce na koně a naopak přenášejí pouze tyto schopnosti a žádné jiné: Fear, Stupidity, Immune to psychology. Frenzy se také přenáší, ale pouze jezdec//zvíře který to má jako special rule má útok navíc, ten druhý ne.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Tak jen k drobnému sporu vzniklému při dnešním hraní: Stomp provádí jednotky navíc ke svým útokům - tedy jednotky, které prováděly útok, provádí i stomp (čili u Monsterous infantry první i druhá řada). Proti stompu a impact hitům naopak nelze použít ward save za štít.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Kuba píše:Tak jen k drobnému sporu vzniklému při dnešním hraní: Stomp provádí jednotky navíc ke svým útokům - tedy jednotky, které prováděly útok, provádí i stomp (čili u Monsterous infantry první i druhá řada). Proti stompu a impact hitům naopak nelze použít ward save za štít.
Podle mě je to blbost.
U Stompu píšou ...on one enemy infantry, war beast or swarm unit in base contact with the model.
Takže Stomp použije jen první řada, druhá dodá jen support útoky (max.3).
Bible strana 76.
Ale chápu odkud jsi to vzal. Není to řešení nikde - ani ve FAQ. Podle mě se to dá vykládat oběma způsobama. Ale logicky by druhá řada neměla Stompovat (stejně jako nekoušou koně z druhý).
Já souhlasím s Filipem. Koukal jsem na fora, kde obecně všichni říkají, že to lze jen z 1. řady. Není to ofiko, takže žádná jistota, ale nikdo nepsal, že by to bylo i z 2. řady.
Potřebuju zjistit jestli výhody z orčího booku platí i proti chaos trpaslíkům. Mám u několika jednotek hate proti trpaslíkům (a mylím, že tvůrci s chaos dwarfama při tvorbě nepočítají).
(Dragnor) Thamurkhan je od jiného výrobce a koukal jsem, že je to vlastně jakýsi sorcebook pro chaos (jsou tam i noví speciální hrdinové pro říši, marienburská parní loď a nové scénáře). Ale jinak nevidím problém s tím normálně hrát. Klidně bzchom mohli vyzkoušet i ty scénáře.
Napište jak to mám hrát s těma nočníma goblinama (dwarf hate).