Pusté vrchy - úvod
Napsal: 5. 9. 2014 9.19
Pusté vrchy (Vrchovina)
-hraje se podle pravidel: v4 pro gangy v3 základní pravidla
-každý hráč si může vzít začínající gang libovolné frakce (podle 4edice) + 100zl (za které si může opatřit vybavení a posily, jako by byl již jedno kolo ve hře)
-za bonusové peníze si můžete pořídit i zlodějské náčiní
zlodějské náčiní 25 + 2K6, dostupnost 6, (pro odmykání zámků a odstraňování pastí)
Prolog:
Před několika měsíci se po Talagaadu roznesla zpráva o odhalení Čertova drápu. Říká se, že se temný čaroděj Bartolomeo vrátil po sto letech z říše zesnulých, aby se mstil za dávno zapomenuté křivdy. Hrobníci prý jednoho rána našli mnoho znetvořených těl, jež kdosi vytahal z morových jam za chudinskou čtvrtí. S nářky a ve strachu se domáhali příchodu nového kněze boha smrti. Mrtvé pak opět s nevolí naházeli do jam za spěšných modliteb novice Morova řádu. Temnota se stahuje kolem Taalova města a z venkova sužovaného nájezdy bestií přichází nekončící zástupy uprchlíků.
Jen blázen by se za takových časů vydal do Pustých vrchů...
A přece mnozí prahnou po bohatství té prokleté země. Tuší poklad, který dosud nebyl nalezen, a doufají v objevení prastarých artefaktů, jenž Bartolomeo za svého života shromáždil a nyní je ponechal nechráněny.
Ti co neznají strach, přišli zkusit své štěstí.
Upravená pravidla:
Hod na test prohry
Povinný test prohry v důsledku ztrát byl zrušen v pravidlech v3.
Boj modelů s pravidlem zuřivosti (běsnících) a sražené a omráčené modely
Jestliže je model podléhající pravidlu pro zběsilost na počátku svého kola v doteku podstavců se sraženým, nebo omráčeným modelem soupeře a přitom je v dosahu jeho zteče bojeschopný model soupeře, chová se tento model, jako by byl tento nepřátelský model zapojen do boje zblízka s ním. Nesmí tedy útočit na sražený, nebo omráčený model, ale je povinen vyhlásit zteč na nejbližší bojeschopný model. To znamená, že pokud je v dosahu jeho zteče více modelů, z nichž některé jsou sražené, nebo omráčené a jiné bojeschopné, zuřivý válečník tyto sražené, nebo omráčené modely ignoruje, dokud je v jeho výhledu a ztečové vzdálenosti nějaký nepřítel na nohou. Pokud je zběsilý model v boji s více soupeři, a nejsou všichni sražení, nebo omráčení, potom nemůže vyhlásit zteč na další model, dokud nejsou všichni sražení, nebo omráčení.
Zámky a pasti
Otevírat zámky mohou postavy, které mají zlodějské náčiní. Zámek otevřou úspěšným testem 4+
Vylomit dveře – jako boj model trefuje automaticky, nepočítají se kritické zásahy (některé dveře nejde vylomit stanoví DM)
Nalezení pasti – model, který do pasti vstoupí, ji najde na test Ini.(hodnocení pasti zhoršuje modifikátor).
Odstranění pasti mohou provádět modely, které mají zlodějské náčiní a našli past. Pasti odstraní složením úspěšného testu +4.
Tajný vchod - nalezení se provádí do vzdálenosti Iniciativa potmě nebo na 2xI za světla, nebo osvětlení. Ve fázi boj úspěchem v testu I. Model nesmí v kole, kdy hledá pasti a tajné vchody běžet ani bojovat zblízka, střílet, nebo kouzlit.
HLUK
V některých scénářích reagují stráže na hluk.
Bude se vyhodnocovat následovně:
Model, který je nejblíže ke zdroji hluku hodí test na Iniciativu, pokud jím úspěšně projde gang hluk zaslechl
Pokud se bude jednat o zvlášť hlasitý hluk (řinčení zbraní, volání o pomoc) hází se test I+1
6 je vždy neúspěch
Pokud se jedná o výstřel z palné zbraně uslyší ho gang bez hodu
-hraje se podle pravidel: v4 pro gangy v3 základní pravidla
-každý hráč si může vzít začínající gang libovolné frakce (podle 4edice) + 100zl (za které si může opatřit vybavení a posily, jako by byl již jedno kolo ve hře)
-za bonusové peníze si můžete pořídit i zlodějské náčiní
zlodějské náčiní 25 + 2K6, dostupnost 6, (pro odmykání zámků a odstraňování pastí)
Prolog:
Před několika měsíci se po Talagaadu roznesla zpráva o odhalení Čertova drápu. Říká se, že se temný čaroděj Bartolomeo vrátil po sto letech z říše zesnulých, aby se mstil za dávno zapomenuté křivdy. Hrobníci prý jednoho rána našli mnoho znetvořených těl, jež kdosi vytahal z morových jam za chudinskou čtvrtí. S nářky a ve strachu se domáhali příchodu nového kněze boha smrti. Mrtvé pak opět s nevolí naházeli do jam za spěšných modliteb novice Morova řádu. Temnota se stahuje kolem Taalova města a z venkova sužovaného nájezdy bestií přichází nekončící zástupy uprchlíků.
Jen blázen by se za takových časů vydal do Pustých vrchů...
A přece mnozí prahnou po bohatství té prokleté země. Tuší poklad, který dosud nebyl nalezen, a doufají v objevení prastarých artefaktů, jenž Bartolomeo za svého života shromáždil a nyní je ponechal nechráněny.
Ti co neznají strach, přišli zkusit své štěstí.
Upravená pravidla:
Hod na test prohry
Povinný test prohry v důsledku ztrát byl zrušen v pravidlech v3.
Boj modelů s pravidlem zuřivosti (běsnících) a sražené a omráčené modely
Jestliže je model podléhající pravidlu pro zběsilost na počátku svého kola v doteku podstavců se sraženým, nebo omráčeným modelem soupeře a přitom je v dosahu jeho zteče bojeschopný model soupeře, chová se tento model, jako by byl tento nepřátelský model zapojen do boje zblízka s ním. Nesmí tedy útočit na sražený, nebo omráčený model, ale je povinen vyhlásit zteč na nejbližší bojeschopný model. To znamená, že pokud je v dosahu jeho zteče více modelů, z nichž některé jsou sražené, nebo omráčené a jiné bojeschopné, zuřivý válečník tyto sražené, nebo omráčené modely ignoruje, dokud je v jeho výhledu a ztečové vzdálenosti nějaký nepřítel na nohou. Pokud je zběsilý model v boji s více soupeři, a nejsou všichni sražení, nebo omráčení, potom nemůže vyhlásit zteč na další model, dokud nejsou všichni sražení, nebo omráčení.
Zámky a pasti
Otevírat zámky mohou postavy, které mají zlodějské náčiní. Zámek otevřou úspěšným testem 4+
Vylomit dveře – jako boj model trefuje automaticky, nepočítají se kritické zásahy (některé dveře nejde vylomit stanoví DM)
Nalezení pasti – model, který do pasti vstoupí, ji najde na test Ini.(hodnocení pasti zhoršuje modifikátor).
Odstranění pasti mohou provádět modely, které mají zlodějské náčiní a našli past. Pasti odstraní složením úspěšného testu +4.
Tajný vchod - nalezení se provádí do vzdálenosti Iniciativa potmě nebo na 2xI za světla, nebo osvětlení. Ve fázi boj úspěchem v testu I. Model nesmí v kole, kdy hledá pasti a tajné vchody běžet ani bojovat zblízka, střílet, nebo kouzlit.
HLUK
V některých scénářích reagují stráže na hluk.
Bude se vyhodnocovat následovně:
Model, který je nejblíže ke zdroji hluku hodí test na Iniciativu, pokud jím úspěšně projde gang hluk zaslechl
Pokud se bude jednat o zvlášť hlasitý hluk (řinčení zbraní, volání o pomoc) hází se test I+1
6 je vždy neúspěch
Pokud se jedná o výstřel z palné zbraně uslyší ho gang bez hodu