Pusté vrchy (Vrchovina)
-hraje se podle pravidel: v4 pro gangy v3 základní pravidla
-každý hráč si může vzít začínající gang libovolné frakce (podle 4edice) + 100zl (za které si může opatřit vybavení a posily, jako by byl již jedno kolo ve hře)
-za bonusové peníze si můžete pořídit i zlodějské náčiní
zlodějské náčiní 25 + 2K6, dostupnost 6, (pro odmykání zámků a odstraňování pastí)
Prolog:
Před několika měsíci se po Talagaadu roznesla zpráva o odhalení Čertova drápu. Říká se, že se temný čaroděj Bartolomeo vrátil po sto letech z říše zesnulých, aby se mstil za dávno zapomenuté křivdy. Hrobníci prý jednoho rána našli mnoho znetvořených těl, jež kdosi vytahal z morových jam za chudinskou čtvrtí. S nářky a ve strachu se domáhali příchodu nového kněze boha smrti. Mrtvé pak opět s nevolí naházeli do jam za spěšných modliteb novice Morova řádu. Temnota se stahuje kolem Taalova města a z venkova sužovaného nájezdy bestií přichází nekončící zástupy uprchlíků.
Jen blázen by se za takových časů vydal do Pustých vrchů...
A přece mnozí prahnou po bohatství té prokleté země. Tuší poklad, který dosud nebyl nalezen, a doufají v objevení prastarých artefaktů, jenž Bartolomeo za svého života shromáždil a nyní je ponechal nechráněny.
Ti co neznají strach, přišli zkusit své štěstí.
Upravená pravidla:
Hod na test prohry
Povinný test prohry v důsledku ztrát byl zrušen v pravidlech v3.
Boj modelů s pravidlem zuřivosti (běsnících) a sražené a omráčené modely
Jestliže je model podléhající pravidlu pro zběsilost na počátku svého kola v doteku podstavců se sraženým, nebo omráčeným modelem soupeře a přitom je v dosahu jeho zteče bojeschopný model soupeře, chová se tento model, jako by byl tento nepřátelský model zapojen do boje zblízka s ním. Nesmí tedy útočit na sražený, nebo omráčený model, ale je povinen vyhlásit zteč na nejbližší bojeschopný model. To znamená, že pokud je v dosahu jeho zteče více modelů, z nichž některé jsou sražené, nebo omráčené a jiné bojeschopné, zuřivý válečník tyto sražené, nebo omráčené modely ignoruje, dokud je v jeho výhledu a ztečové vzdálenosti nějaký nepřítel na nohou. Pokud je zběsilý model v boji s více soupeři, a nejsou všichni sražení, nebo omráčení, potom nemůže vyhlásit zteč na další model, dokud nejsou všichni sražení, nebo omráčení.
Zámky a pasti
Otevírat zámky mohou postavy, které mají zlodějské náčiní. Zámek otevřou úspěšným testem 4+
Vylomit dveře – jako boj model trefuje automaticky, nepočítají se kritické zásahy (některé dveře nejde vylomit stanoví DM)
Nalezení pasti – model, který do pasti vstoupí, ji najde na test Ini.(hodnocení pasti zhoršuje modifikátor).
Odstranění pasti mohou provádět modely, které mají zlodějské náčiní a našli past. Pasti odstraní složením úspěšného testu +4.
Tajný vchod - nalezení se provádí do vzdálenosti Iniciativa potmě nebo na 2xI za světla, nebo osvětlení. Ve fázi boj úspěchem v testu I. Model nesmí v kole, kdy hledá pasti a tajné vchody běžet ani bojovat zblízka, střílet, nebo kouzlit.
HLUK
V některých scénářích reagují stráže na hluk.
Bude se vyhodnocovat následovně:
Model, který je nejblíže ke zdroji hluku hodí test na Iniciativu, pokud jím úspěšně projde gang hluk zaslechl
Pokud se bude jednat o zvlášť hlasitý hluk (řinčení zbraní, volání o pomoc) hází se test I+1
6 je vždy neúspěch
Pokud se jedná o výstřel z palné zbraně uslyší ho gang bez hodu
Pusté vrchy - úvod
Moderátor: Leif
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 10. 1. 2011 16.36
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 10. 1. 2011 16.36
Re: Pusté vrchy - úvod
Zříceniny města Eisental kdesi na Vrchovině (Barren hills)
Nejbližší osadou, kde se dají opatřit zásoby a výstroj je vesnice Unterbaum. Žije zde asi 100 obyvatel, které zastupuje rada starších. Hlavním zdrojem obživy místních je kromě skrovných polností zejména doprava železné rudy, která se těží na vrchovině.
Kdesi v kopcích se nachází malá komunita horníků (trpaslíků a lidí). Pokud někdo zná polohu starého města Eisental, budou to oni.
Unterbaumské panství ovládá hrabě Ulrich von Bülow (sídlí na svém dvorci v nedalekém městečku Welleborn). Von Bülow prý pochází ze starobylého avšak chudého rodu. Jako jediný v kraji disponuje stálým ozbrojeným oddílem.
Nejbližší osadou, kde se dají opatřit zásoby a výstroj je vesnice Unterbaum. Žije zde asi 100 obyvatel, které zastupuje rada starších. Hlavním zdrojem obživy místních je kromě skrovných polností zejména doprava železné rudy, která se těží na vrchovině.
Kdesi v kopcích se nachází malá komunita horníků (trpaslíků a lidí). Pokud někdo zná polohu starého města Eisental, budou to oni.
Unterbaumské panství ovládá hrabě Ulrich von Bülow (sídlí na svém dvorci v nedalekém městečku Welleborn). Von Bülow prý pochází ze starobylého avšak chudého rodu. Jako jediný v kraji disponuje stálým ozbrojeným oddílem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 10. 1. 2011 16.36
Re: Pusté vrchy - úvod
Já jsem pro (hrajme tedy gangy v4 a pravidla v3)DenGrasse píše:Navrhuju hrát podle základních pravidel v3 (novějších). Pokud by někdo hrál Temné elfy, v pravidlech v5 chybí jejich kouzla.
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 264
- Registrován: 28. 9. 2010 11.59
Re: Pusté vrchy - úvod
Dramatic persony se tedy používat nebudou. Žoldnéře je možno používat, ale ne rozvíjet. S
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 10. 1. 2011 16.36
Re: Pusté vrchy - úvod
Každý hráč si postaví 2 gangy (dobro/zlo)
-500zl + posily a vybavení za dalších 100zl
-každé sezení budeme losovat scénáře z pravidel v3
-pokud scénář nestanoví terén bude se losovat
-žoldnéři se dají nakupovat také (hází se na ně dostupnost cílové číslo: 5 + cena/10, př. rytíř stojí 50zl= dostupnost 10)
D6
1 podzemní chodby (D6 dveří, D6 pastí)
2 hustá zástavba (město) 2D6+8 (hod 1,2 budova (alespoň 8x), hod 3,4 ruina,hod 5,6 plot)
3 běžná zástavba (město) D6+8 (hod 1,2 budova (alespoň 8x), hod 3,4 ruina,hod 5,6 plot)
4 vesnice - terénů D6+5(hod 1,2 dům-min1x, hod 3,4 pole, 5,6 plot, hod dvojice 3,3 nebo 6,6 rybník-max1x)
5 divočina D6+3terenu (hod 1,2 les, hod 3,4 kopec, hod 5 skála, hod 6 bažina)
6 formanská stezka (cesta v otevřené krajině - malé množství terénu) D6+2 (hod 1,2 les, hod 3,4 kopec, hod 5 skála, hod 6 bažina)
skály - (šplhání, obtížný terén 1/2 pohybu)
voda - (nesmí se zde střílet, napadat pouze zákl. pohybem,musí se plavat D3+1palec, při hodu 1 se modely ve zbroji (těžká, plátovoá/gromrilová, barding) topí-jsou odstraněny)
bažina - (velmi obtížný terén, kryt)
pole - obtížný terén (1/2 pohybu)
les- šablona ccaA4, 6 stromů (obtížný terén, kryt)
plot - nebrání v pohybu, kryt, při obraně ruší výhody za zteč
dveře - mají T6, W3, pomocí zlodějského náčiní se dají odemknout či zamknout(značí žeton - klíček), odemčené dveře se dají proběhnout bez postihu.
past - umístěte žeton propadla na desku, model který prochází přes propadlo (alespoň částí podstavce) musí složit test Ini, jinak padá do propadla z výšky 3" (D3 zásahů se silou 3 beze zbroje), model je po pádu automaticky sražen. Odstranění pasti mohou provádět modely, které mají zlodějské náčiní a jsou v dotyku podstavce s pastí. Past odstraní složením úspěšného testu +4.
*napište, co o tom soudíte (navrhněte kolik, kterých terénů by mělo jaké prostředí mít)
-500zl + posily a vybavení za dalších 100zl
-každé sezení budeme losovat scénáře z pravidel v3
-pokud scénář nestanoví terén bude se losovat
-žoldnéři se dají nakupovat také (hází se na ně dostupnost cílové číslo: 5 + cena/10, př. rytíř stojí 50zl= dostupnost 10)
D6
1 podzemní chodby (D6 dveří, D6 pastí)
2 hustá zástavba (město) 2D6+8 (hod 1,2 budova (alespoň 8x), hod 3,4 ruina,hod 5,6 plot)
3 běžná zástavba (město) D6+8 (hod 1,2 budova (alespoň 8x), hod 3,4 ruina,hod 5,6 plot)
4 vesnice - terénů D6+5(hod 1,2 dům-min1x, hod 3,4 pole, 5,6 plot, hod dvojice 3,3 nebo 6,6 rybník-max1x)
5 divočina D6+3terenu (hod 1,2 les, hod 3,4 kopec, hod 5 skála, hod 6 bažina)
6 formanská stezka (cesta v otevřené krajině - malé množství terénu) D6+2 (hod 1,2 les, hod 3,4 kopec, hod 5 skála, hod 6 bažina)
skály - (šplhání, obtížný terén 1/2 pohybu)
voda - (nesmí se zde střílet, napadat pouze zákl. pohybem,musí se plavat D3+1palec, při hodu 1 se modely ve zbroji (těžká, plátovoá/gromrilová, barding) topí-jsou odstraněny)
bažina - (velmi obtížný terén, kryt)
pole - obtížný terén (1/2 pohybu)
les- šablona ccaA4, 6 stromů (obtížný terén, kryt)
plot - nebrání v pohybu, kryt, při obraně ruší výhody za zteč
dveře - mají T6, W3, pomocí zlodějského náčiní se dají odemknout či zamknout(značí žeton - klíček), odemčené dveře se dají proběhnout bez postihu.
past - umístěte žeton propadla na desku, model který prochází přes propadlo (alespoň částí podstavce) musí složit test Ini, jinak padá do propadla z výšky 3" (D3 zásahů se silou 3 beze zbroje), model je po pádu automaticky sražen. Odstranění pasti mohou provádět modely, které mají zlodějské náčiní a jsou v dotyku podstavce s pastí. Past odstraní složením úspěšného testu +4.
*napište, co o tom soudíte (navrhněte kolik, kterých terénů by mělo jaké prostředí mít)
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 264
- Registrován: 28. 9. 2010 11.59
Re: Pusté vrchy - úvod
V průběhu 1. bitvy do kampaně Pusté vrchy jsme narazili na jeden nedostatek pravidel, který by se mohl objevit i v dalších bojích kampaně. V další stati navrhnu jeho odstranění pomocí HR (home rulles)
Pravidla Mordhaimu nestanoví přesně, jak velký podstavec má mít který model. Proto navrhuji následující řešení:
pro standardní pěší lidské, nebo nelidské modely standardní podstavec čtvercový malý o straně 1"OPRAVA jedná se o podstavec 20x20 mm
pro jízdní modely a jízdní kreatury standardní podstavec pro jízdní modely obdélníkový cca 1"x 2"
pro kreatury s pravidlem velký, čtvercové podstavce velké o hraně cca 2"
pro vozy obdélníkové podstavce složené ze 4 podstavců pro jízdní model. Dva za sebou a dva vedle sebe.
Vyjadřete se prosím k tomuto návrhu, popřípadě ho doplňte vlastními návrhy. S
Pravidla Mordhaimu nestanoví přesně, jak velký podstavec má mít který model. Proto navrhuji následující řešení:
pro standardní pěší lidské, nebo nelidské modely standardní podstavec čtvercový malý o straně 1"OPRAVA jedná se o podstavec 20x20 mm
pro jízdní modely a jízdní kreatury standardní podstavec pro jízdní modely obdélníkový cca 1"x 2"
pro kreatury s pravidlem velký, čtvercové podstavce velké o hraně cca 2"
pro vozy obdélníkové podstavce složené ze 4 podstavců pro jízdní model. Dva za sebou a dva vedle sebe.
Vyjadřete se prosím k tomuto návrhu, popřípadě ho doplňte vlastními návrhy. S
Naposledy upravil(a) Kai Rivienta dne 19. 10. 2014 22.28, celkem upraveno 1 x.
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 264
- Registrován: 28. 9. 2010 11.59
Re: Pusté vrchy - úvod
Podle pravidel pro více hráčů je možno střílet do souboje, ve kterém není model gangu střelce. Navrhuji toto pravidlo využívat pro scénáře, ve kterých jsou obsaženy 3. nepřátelské frakce. S