Stránka 2 z 4

Re: Warhammer RPG

Napsal: 23. 1. 2013 10.58
od DenGrasse
Tu úvahu jsem moc nepochopil. Jednak se vůbec netýká nadnesené otázky a jednak ji zjevně nelze vůbec použít. vzhledem k tomu, že pravidla přesně specifikují, kam a jak můžeš přestoupit, je další posuzování "vhodnosti" evidentně přespočetné. Z hlediska předkládané logiky by samotná možnost přestoupit z championa na assassina musela být nesmyslná a pravidla jí přesto obsahují. Naproti tomu se z championa nemůžeš stát třeba převozníkem, přičemž pro to zjevně není žádný logický důvod.

Aplikace obecné logiky je v pravidlech WHRPG nepoužitelná, neboť logika byla zjevně již z jejich konstrukce vyloučena.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 23. 1. 2013 11.50
od Kuba
Nadnesené otázky se to týká v tom smyslu, že by podle mě hraní samotné mělo být návodem k tomu kdy, jak a proč přestoupit na jiné povolání. Když chceš být rytíř, měl by tě někdo pasovat - to není jen otázka vlastnictví koně a brnění. Udělat se pro to dá ledacos.
Čili my jsme otázku "jak se mění kariéry" - vzhledem k tomu, že pravidlově je to nejasné a v některých konkrétních bodech nelogické - řešili roleplayově, ne systémově.
Použít to zjevně jde, my jsme to tak dělali. Lidé se pak mnohem víc snažili se při hře profilovat, ne jen shánět pár krámů a pak si to "v hospodě" vylevlit. Ale chápu, že je to poměrně extravagantní a samozřejmě s tím takhle musí předem souhlasit všichni hráči.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 23. 1. 2013 12.45
od DenGrasse
Já tomu v zásadě rozumím, ale mám za to, že některé spojnice kariér jsou tak nesmyslné, že s tím prostě nejde nic dělat.
Druhá věc je, že některé eventy jsou takto zahratelné (někoho přepadnu a tím se stanu highwaymenem), ale jiné jen těžko (že by tě jako nýmanda někdo jmenoval rytířem nebo i jen seržantem je těžko představitelné). Jiné jsou pak samovolné (podvodníkem vagabundem atd. se můžu stát jen tak). Nělteré podmínky pro kariéru jsou logické, např. outlaw chief má jako trappings "band of outlaws", jiné spíše podivné.

My to, aspoň jak to chápu já, bereme spíš jako že ta kariéra je jakýsi profitabilní rámec, nikoli "povolání" se vším všudy. To bys musel vyžadovat aby outlaw byl v lese a nikde se neukazoval a převozník převážel a to by v podstatě těžko mohli vůbec se dát dohromady pro dobrodružství.

Ale zejména, otázka směrovala na nutnost splnění současné kariéry (tj. vyčerpání jejích rozšíření), jestli je nutné nebo ne.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 23. 1. 2013 13.10
od Kuba
No a s tím jsme právě měli stejný problém jako vy 8-)

A souhlasím se vším, co jsi napsal. My jsme počáteční povolání, které je hráči vlastně vnucené, brali jako dosavadní povolání - takže outlaw byl celej život outlaw a "teď" z toho lesa vylezl a jde páchat hrdinství. To, čím byl, ho ale samozřejmě formuje i do budoucna, pokud se nerozhodne pro razantní změnu - a tady jsme zpět u toho problému, jak a kdy jí udělat.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 23. 1. 2013 13.23
od Shadowalker
Kuba píše:zabíjet lidi a brát jim master-craft zbraně, aby mohl člověk někam "postoupit"
To jsi naprosto ale odhalil Grassův soukromý quest :). Zatím teda o tom jen mluví, ale na zabíjení moc nedošlo...

Ona vůbec logika přestupování do jiných kariér je samozřejmě divná. Obzvlášť v případě, že můžeš využít všechny exity, které jsi do té doby nastřádal. Jinými slovy: Když začínáš jako servírka a dopracuješ se až na šampiona, můžeš ze šampiona klidně přejít na hostinskou :)

To uzavírání kariéry má něco do sebe, protože přeskakování jen kvůli zvýšení statů a možnosti získat dovednosti je trochu powergame. Na druhé straně, jak jsme spočítali je na přechod na pokročilou kariéru potřeba cca 2000-3000 XP, což s ohledem na tvrdost toho světa stěží dosáhneš. Proto bych, jak píše Kuba, nechal možnost zákazu od GM, že musíš v aktuální třídě ještě chvilku zůstat, než se posuneš dál. Ale zase jak píše Grass, tak ty povolání nejsou povolání se vším všudy. Jde spíš o směr, kterým se ta postava má zhruba ubírat.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 23. 1. 2013 13.29
od Shadowalker
Kuba píše:To, čím byl, ho ale samozřejmě formuje i do budoucna, pokud se nerozhodne pro razantní změnu - a tady jsme zpět u toho problému, jak a kdy jí udělat.


To je ale právě ono. Moje postava začala jako žoldák a teď je z ní osobní strážce, což i na základě úkolu tak celkem vyplynulo. Na druhou stranu povolání šampion je takové dost neurčité. Šampion může být člověk, uctívající požehnaného Sigmara, ale stejně tak dobře to může být šampion Khorna...:). Čili hledání koho zabít, abych měl svou kolekci best craftmanship weapon je docela hezkej úkol pro šampiona Chaosu, Temných elfů, či dalších podobných laskavých ras a národů... To že jsi předtím byl u císařské jízdní hlídky je už jiná písnička... Co bylo, to bylo... :evil:

Re: Warhammer RPG

Napsal: 28. 1. 2013 23.02
od Leif
Musim podotknout, že mi uzavírání/neuzavírání povolání nepřipadá moc podstatné pro hru.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 29. 1. 2013 8.16
od OneIceOne
Já to původně pochopil tak, že Leif založil hraní Warhammeru RPG, aby se vyhnul určitým neduhům, které začaly provázet naše hry už před delší dobou. Ale myslím, že se začaly zase projevovat. Musím se smát, jak ty postavy vlastně nemají moc žádný charaktery, hráči ohrnují nos nad tím, že povolání nemá to a to a pul hry slyším o best crafted weapons. Při tvorbě postav se nahodí 30 bodů a už se neřeší, co je postava zač.

Obecně se hraje velké množství světů: Nová Praha 205x, Ornilie, Poušťní město, Praha 192x, Conanův svět, Warhammer RPG, Warzone RPG, Quebec atd. MYslim, že kvantita nahrazuje kvalitu, ale když nás to baví, tak není co řešit.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 29. 1. 2013 13.12
od DenGrasse
Leif píše:Musim podotknout, že mi uzavírání/neuzavírání povolání nepřipadá moc podstatné pro hru.
Mě taky, ne, ale pro jakékoli nakládání s postavou je třeba to vědět.
OneIceOne píše:....
Na rovinu přiznávám, že mi pravidla WHRPG přijdou v mnoha aspektech zcela absurdní a pokus vyhnout se jejich použitím jakýmkoli neduhům považuji za předem odsouzený k neúspěchu. Už jen sama skutečnost, že si lidi musí osvojovat zcela nová pravidla, totiž pohltí většinu energie, kterou by jinak mohli věnovat hře.

Co se týče charakteru postav, připomínám, že jsme ty postavy dostali předvytvořené od GM. Čili požadovat po hráči, aby měl rovnou nějaký připravený charakter postavy (nota bene ve zcela neznámém herním stylu) je nesmysl. Hráč se s takovou postavou sžívá během hry; jestli úspěšně nebo ne, to je jiná věc.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 29. 1. 2013 15.17
od Leif
Jasná věc. Souhlasím s Grasem. Vlasně mi připadá spíš lepší, že není třeba se moc zabývat pravidly a hráči se mohou více pustit do role-play. Ale nadruhou stranu chápu, že to má i své slabé stránky (slabší staty postav).

Připadalo mi pěkné, že jsou ty postavy takové lidštější (trochu jako ve starých doupatech podle pravidel Falgelonu, kde se házelo typem kostky podle parametru).