DenGrasse píše:Psal jsem Martinovi na mail, ale neodpověděl mi; nevím jestli ho ještě používá. Proto položím dotazy zde:
Týká se to WH RPG z Talabheimu
Jaké typy spirituálních bytostí lze tady potkat? Jsou tu klasické typy z SH, nebo nějaké spešl? Jak jsou běžné?
Jaká tradice (a tudíž jaký atribut) je používá pro čarování u kněží? Charisma jako u šamanů nebo logika jako u hermetiků?
Jak vůbec vypadá sigmaritská tradice? Který typ mentoru by se pro ní hodil? Dragonslayer? Wise warrior?
Bude se nějak řešit používání štítu? V SH ho mají v podstatě jenom jako přídavný kostky armoru, ale přijde mi divné když se dá blokovat melee útok pomocí close combat skillu, ale ne pomocí štítu.
Jakou ničivost má kladivo? (odhadoval bych tak Str/2+3).
Řeší se nějak magická teorie? V pravidlech není popsaná, takže používá se? Resp. je to academic, profession, street nebo interest knowledge?
Každou postavu pro Talabheim jsme vytvářeli samostatně jako originál. Obvzvláštní potíže vznikly u kouzelnických postav. Takže některé věci nejsou přesně specifikované. V mnoha věcech jsme se inspirovali pravidly pro Warhammer RPG.
V základu jsme odlišili kouzelníky a kněží, tak že každý používá jiný druh magie. V magii byl dost nepořádek, protože jsem pro ni neurčil přesná pravidla a dovednosti. Navíc jsem použil pro Talabheimská dobrodružství různé úrovně vichrů magie... vždy určím jak proudí magické síly a podle toho se projevují zaklínadla. Magie je tak dost nepředvídatelná, což nám ale připadalo vcelku zajímavé.
Kněží bych nehrál jako kouzelníky v pravém slova smyslu. Myslím, že jsme platili za tu výhodu méně bodů než u čarodějů (asi 10), ale body magie jsme pořizovali stejně. Možná by se dala tvoje postava vytvořit podle mystika (napůl čaroděj a napůl f. adept).
Na sesílání kouzel používej asi charisma jako šamani. Co se týče tradice můžem vymyslet cokoli by ti sedělo k postvaě. Klidně něco z výše uvedených nebo naši vlastní verzi. Zatím sjme to hráli tak, že kouzla kněží měla vždy největší účinek na jejich vyznavače. Takže jsem přidával nebo ubíral kostky podle cíle... třeba Liborův kněz Bílého vlka měl do stejného testu navíc barevné kostky, které působili na uctívače vlka a naopak méně kostek, kterými stejná modlitba působila na nějakého Ranaldova vyznavače - zloděje.
Důležité jsou modifikátory tradice na duchy a typy zaklínadel, ale to jsme hráli dost jinak. Kouzla jsme totiž vždy dohodli speciálně pro danou postavu, aby zapadaly do kontextu warhammeru. Takže postava vlastně nemohla sesílat žádná kouzla, která by nespadala do jejich výhod.
Duchy jsme zatím moc nehráli. Jen nějaké démony, které nevyvolávaly vlastní postavy. Tak bychom to museli nějak vymyslet. Ke knězi by se asi hodilo spíš, když by je uměl vymítat. Ale třeba by bylo možné vyvolávat něco/někoho na svatých místech nebo tak.
Magickou teorii měli postavy podle toho, co měli za postavu. Asi by si mohl mít znalosti spojené s uctíváním tvého kultu nebo třeba nějaké lovectví čarodějnic. Něco jako Kladivo na čarodějnice... (akorát s tím rozdílem, že my bychom spíše předpokládali skutečnou existenci čarodejnic, bestií a pod.). Ovšem čarodějové některé čarodějnické koleje nebo podobně by asi měli mít své vlastní okultní vědy (a i znalostní dovednosti), který patrně mimo školu nejsou dostupné (záleží na příběhu postavy).
Kladivo aktuálně nevím... nemám u sebe tabulku zbraní (napíšu až objevím sešit s věcmi pro warhammer)
Štít jsme hráli jako kostky navíc do odrážení rány, které jsme přidali do testu wepon skyllu nebo dodge podle okolností (ale počty kostek si taky nepamatuju).
Snad jsem alespoň částečně odpověděl na otázky. Kdyžtak napiš, jak by sis postavu představoval a vymyslíme dohromady, jak by to mohlo fungovat.