Stránka 1 z 4

Warhammer RPG: Talabheim

Napsal: 23. 6. 2011 17.06
od DenGrasse
Psal jsem Martinovi na mail, ale neodpověděl mi; nevím jestli ho ještě používá. Proto položím dotazy zde:

Týká se to WH RPG z Talabheimu

Jaké typy spirituálních bytostí lze tady potkat? Jsou tu klasické typy z SH, nebo nějaké spešl? Jak jsou běžné?
Jaká tradice (a tudíž jaký atribut) je používá pro čarování u kněží? Charisma jako u šamanů nebo logika jako u hermetiků?
Jak vůbec vypadá sigmaritská tradice? Který typ mentoru by se pro ní hodil? Dragonslayer? Wise warrior?

Bude se nějak řešit používání štítu? V SH ho mají v podstatě jenom jako přídavný kostky armoru, ale přijde mi divné když se dá blokovat melee útok pomocí close combat skillu, ale ne pomocí štítu.

Jakou ničivost má kladivo? (odhadoval bych tak Str/2+3).

Řeší se nějak magická teorie? V pravidlech není popsaná, takže používá se? Resp. je to academic, profession, street nebo interest knowledge?

Re: Warhammer RPG

Napsal: 24. 6. 2011 16.52
od Leif
Zdar, mail používám, ale byl jsem tenhle týden mimo internet na školním výletě. Napíšu ti příští týden.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 12. 7. 2011 9.46
od Leif
DenGrasse píše:Psal jsem Martinovi na mail, ale neodpověděl mi; nevím jestli ho ještě používá. Proto položím dotazy zde:

Týká se to WH RPG z Talabheimu

Jaké typy spirituálních bytostí lze tady potkat? Jsou tu klasické typy z SH, nebo nějaké spešl? Jak jsou běžné?
Jaká tradice (a tudíž jaký atribut) je používá pro čarování u kněží? Charisma jako u šamanů nebo logika jako u hermetiků?

Jak vůbec vypadá sigmaritská tradice? Který typ mentoru by se pro ní hodil? Dragonslayer? Wise warrior?

Bude se nějak řešit používání štítu? V SH ho mají v podstatě jenom jako přídavný kostky armoru, ale přijde mi divné když se dá blokovat melee útok pomocí close combat skillu, ale ne pomocí štítu.

Jakou ničivost má kladivo? (odhadoval bych tak Str/2+3).

Řeší se nějak magická teorie? V pravidlech není popsaná, takže používá se? Resp. je to academic, profession, street nebo interest knowledge?
Každou postavu pro Talabheim jsme vytvářeli samostatně jako originál. Obvzvláštní potíže vznikly u kouzelnických postav. Takže některé věci nejsou přesně specifikované. V mnoha věcech jsme se inspirovali pravidly pro Warhammer RPG.

V základu jsme odlišili kouzelníky a kněží, tak že každý používá jiný druh magie. V magii byl dost nepořádek, protože jsem pro ni neurčil přesná pravidla a dovednosti. Navíc jsem použil pro Talabheimská dobrodružství různé úrovně vichrů magie... vždy určím jak proudí magické síly a podle toho se projevují zaklínadla. Magie je tak dost nepředvídatelná, což nám ale připadalo vcelku zajímavé.

Kněží bych nehrál jako kouzelníky v pravém slova smyslu. Myslím, že jsme platili za tu výhodu méně bodů než u čarodějů (asi 10), ale body magie jsme pořizovali stejně. Možná by se dala tvoje postava vytvořit podle mystika (napůl čaroděj a napůl f. adept).

Na sesílání kouzel používej asi charisma jako šamani. Co se týče tradice můžem vymyslet cokoli by ti sedělo k postvaě. Klidně něco z výše uvedených nebo naši vlastní verzi. Zatím sjme to hráli tak, že kouzla kněží měla vždy největší účinek na jejich vyznavače. Takže jsem přidával nebo ubíral kostky podle cíle... třeba Liborův kněz Bílého vlka měl do stejného testu navíc barevné kostky, které působili na uctívače vlka a naopak méně kostek, kterými stejná modlitba působila na nějakého Ranaldova vyznavače - zloděje.

Důležité jsou modifikátory tradice na duchy a typy zaklínadel, ale to jsme hráli dost jinak. Kouzla jsme totiž vždy dohodli speciálně pro danou postavu, aby zapadaly do kontextu warhammeru. Takže postava vlastně nemohla sesílat žádná kouzla, která by nespadala do jejich výhod.

Duchy jsme zatím moc nehráli. Jen nějaké démony, které nevyvolávaly vlastní postavy. Tak bychom to museli nějak vymyslet. Ke knězi by se asi hodilo spíš, když by je uměl vymítat. Ale třeba by bylo možné vyvolávat něco/někoho na svatých místech nebo tak.

Magickou teorii měli postavy podle toho, co měli za postavu. Asi by si mohl mít znalosti spojené s uctíváním tvého kultu nebo třeba nějaké lovectví čarodějnic. Něco jako Kladivo na čarodějnice... (akorát s tím rozdílem, že my bychom spíše předpokládali skutečnou existenci čarodejnic, bestií a pod.). Ovšem čarodějové některé čarodějnické koleje nebo podobně by asi měli mít své vlastní okultní vědy (a i znalostní dovednosti), který patrně mimo školu nejsou dostupné (záleží na příběhu postavy).

Kladivo aktuálně nevím... nemám u sebe tabulku zbraní (napíšu až objevím sešit s věcmi pro warhammer)
Štít jsme hráli jako kostky navíc do odrážení rány, které jsme přidali do testu wepon skyllu nebo dodge podle okolností (ale počty kostek si taky nepamatuju).

Snad jsem alespoň částečně odpověděl na otázky. Kdyžtak napiš, jak by sis postavu představoval a vymyslíme dohromady, jak by to mohlo fungovat.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 8. 10. 2012 12.27
od DenGrasse
Měli bychom někdy dohrát tu sekvenci v podzemí s krysáky, já, Martin a Viki. Nahoďte nějaký termín kdy můžete.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 2. 1. 2013 12.37
od Shadowalker
Tady jsou dva linky, které shrnují rozšíření povolání. V prvním jsou tabulky s abecedním seznamem a parametry a ve druhém jsou informace z jakého rozšíření dané povolání je, a také, je-li základní či pokročilé

http://www.scribd.com/doc/20289667/Warhammer-Careers

http://www.apathyblogs.com/warhammer/index.cgi

Re: Warhammer RPG

Napsal: 2. 1. 2013 14.22
od DenGrasse
DenGrasse píše:Měli bychom někdy dohrát tu sekvenci v podzemí s krysáky, já, Martin a Viki. Nahoďte nějaký termín kdy můžete.
Jestli jí budeme dohrávat podle těchhle novejch pravidel, tak je dohrávat zbytečný... :mrgreen:

Re: Warhammer RPG

Napsal: 2. 1. 2013 20.20
od Shadowalker
DenGrasse píše:
DenGrasse píše:Měli bychom někdy dohrát tu sekvenci v podzemí s krysáky, já, Martin a Viki. Nahoďte nějaký termín kdy můžete.
Jestli jí budeme dohrávat podle těchhle novejch pravidel, tak je dohrávat zbytečný... :mrgreen:
To je pravda. Klika, že jsem se tý sekvence už zbavil, s novejma pravidlama by to asi nedopadlo :)
Zase to kdyžtak bude rychlý...:)

Re: Warhammer RPG

Napsal: 21. 1. 2013 17.43
od DenGrasse
Technická otázka ke kariérám: generátor postavy na Malleus Maleficiarum nedovoluje "řádně" ukončit kariéru a přejít na další, pokud nejsou splněny jisté požadavky, tj. nejsou rozděleny všechny bonusy v advanced scheme a postava nemá alespoň jednu z nutných voleb skillů a talentů.
Dokud tomu tak není, generátor umožňuje pouze "mimořádný" přestup na jiné základní povolání za 200 XP.

Je to správně? V pravidlech jsme na to s Liborem nedokázali najít jednoznačnou odpověď, resp. zjistit, co přesně obnáší "finishing carier".

Re: Warhammer RPG

Napsal: 22. 1. 2013 11.39
od Leif
Musim říct, že si taky nejsem jitý, jak to je. Zkusím se podvat na nějaká hráčská fóra. Jinak myslím, že bych hrál klidně bez té povinnosti rozdělit všechny bonusy.

Re: Warhammer RPG

Napsal: 23. 1. 2013 9.56
od Kuba
My jsme tohle taky řešili, ale nevyřešili, protože nakonec na nějakej zásadní postup nedošlo. Myslim si ale, že bych nechal v tomhle rozhodčí slovo na Gamemasterovi - protože dělat si přestupy po libosti je dost munchkin a moc to neodpovídá duchu hry. Myslím, že příležitosti pro kariérní postup by měli vyplynout ze hry. Jinými slovy - zabíjet lidi a brát jim master-craft zbraně, aby mohl člověk někam "postoupit", je styl, který jsme opustili někde na konci základní školy.