pravidlo 2)
Podřiďte se stylu hry
Ornilie v mých rukou (a asi i v rukou většiny případných dalších GM) používá herní styl zavedený Shadowrunem. Tedy:
- žádné globální kampaně
- vše se děje na jednom místě nebo jeho okolí
- důležité jsou kontakty, schopnost orientovat se v daném místě a reputace u místních lidí
- z nepříjemné situace se nedá vyklouznou tím, že se postavy sbalí a odjedou jinam (pač svět je přece velkej)
Z výše uvedeného plyne několik věcí. Například, postava zaměřená na přežití v přírodě, milující zvířata atd. se do hry příliš nehodí. Bude trpět, časem buď odejde z města (a tím i z příběhu) anebo se dostane do konfliktu se zákonem, což skončí vždycky špatně.
Další věcí je sama příslušnost ke stavu dobrodruhů, která je specifická sama o sobě. Postava může mít různé kořeny, ale nakonec je třeba najít důvod, proč dělá co dělá. Ve Vindana Portu je spousta lidí, kteří se jen tak poflakují a přivydělávají si příležitostnými kšeftíky, ale nejsou to dobrodruzi. Navíc jsou místní nebo aklimatizovaní.
Ideální k dobrodružství je nějaké svobodné povolání (malíř Petr, obuvníkův syn
), např. být vrah nebo jiný zločinec. Na rozdíl od klasického DnD a DrD se zde příliš neuplatní paladinové atd. - ne že by se hrát nesměli, ale jejich život je sám o sobě natolik složitý a svázaný pravidly, že na dobrodružství prostě nemají moc času.
Rovněž si, alespoň bez konzultace s GM, neberte postavy z opačných koutů světa, protože se vám vždycky bude hůř vymýšlet historie a důvod, proč jsou tady. Standardem pro Vindana Portus je Élejec, ideálně místní nebo z okolí. Jiný Élejec je mírný nadstandard, cokoli dalšího je nadstandard, který musíte líp a líp okecat. Není dobré dělat si vzdálené postavy s jednoduchými příběhy (postava se opila a tak zůstala tady... aha, ono je to od domova 2000 mil neprostupnými horami, bažinami a .... sakra). Chcete-li jednoduchý příběh, udělejte jednoduchou postavu, nebo požádejte mně, ať vám pomohu.