Testování Age of Sigmar

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kuba »

Ahoj, tady pár odkazů, kdybyste to hledali:

základní pravidla
http://www.games-workshop.com/en-GB/AoS ... DF-English
tohle jsou neoficiální errata, ale zdaj se být celkem rozumný a jsou v tom nějaké základní scénáře (taky vypadaj rozumně)
http://www.belloflostsouls.net/wp-conte ... narios.pdf

Warscrolly (tak se teď říká codexům) si najděte na stránkách GW u svých armád. Příklad:
http://www.games-workshop.com/en-GB/WSC-VC-ENG
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kuba »

A tady je nějaká neoficiální tabulka, kde se snaží ohodnotit jednotky:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/882 ... 20v1.1.pdf
V podstatě se lidé dohodnou, na kolik "pool" bodů budou hrát a pak si nakoupěj jednotky. Prý se podle toho hrají turnaje v Británii a Irsku.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kuba »

Tady jsou nová errata od Anglánů. Hned ve třetím odstavci řeší ten příšernej průser, co jsme my řešili na posledním hraní - summonování jednotek. Takhle to podle mě docela dává smysl. Summonovat lze vlastně jen jednotky, které si hráč normálně koupí za body a nechá si je v rezervách. Pořád mi přijde, že to může být dost šikovné a přitom tím nikdo nemůže donekonečna boostit svou armádu. A rázem je Slann za 2 body zcela ok.
Pak jsou tam nějaké scénáře, FAQ a vysvětlivky k tomu bodování - všechno mi to přije hodně rozumné. Vysvětluje se tam například jak střílet proti strojům s posádkou a další.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/882 ... 20v1.2.pdf

A tady aktualizovaná tabulka bodování. Zdá se, že to aktualizujou celkem často (což je dobře) a spíše zlevňují základní nebo křehké jednotky.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/882 ... 20v1.2.pdf
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kuba »

Tak jsem se ještě zabýval tím summonováním jak to píšou v těch trunajových erratech. Přehlédl jsem důležitou věc (a vy taky, protože o tom jenom mudrujete a nikdo z vás si to určitě ani nepřečetl ;) ).

Summoning - An army that does not deploy the whole 20 Pool Choices during deployment may bring on any remaining Pool Choices as Summoned Units. Any abilities that bring on new units such as Karanak, Engine of the Gods count as summoning. So for example if an army deploys only 17 Pool Choices during deployment, then during the game a total of 3 Pool Choices worth of models may be summoned from your remaining 13 Pool Side Board. Once 3 Pools have been summoned throughout the game then no more units may be summoned even if the summoned units have died. If the Engine of the Gods rolls a 14-17 on its table and you cannot summon any unit, then you must instead choose any of the lower results on that table.
Spells or abilities that raise models back into existing units are allowed, the unit may not exceed their starting size while doing so.

Oni staví armády trošku jinak, než my, protože to je pro turnajové potřeby - napíšou si 30ti-bodový list a z něj si do každé hry staví 20 bodů podle svého uvážení. Když pak summonují, tak si mohou vysummonovat JAKOUKOLIV jednotku z těch, které nenasadili, pokud si na to nechali místo v těch 20ti bodech. To znamená, že podstatná výhoda toho summoningu je, že lze z rezerv na stůl fakticky deepstrikeovat tu jednotku, která se právě v tu chvíli hráči hodí - což zní slušně.
Pro naše potřeby to můžeme udělat tak, že si prostě každý dopředu připraví určitý počet jednotek (třeba 5) a pak může kteroukoliv z nich vyvolat, pokud a dokud na to má místo (body v rezervách).
A vůbec nejlepší by bylo, kdyby jste si příště zahráli Libor proti Syndirovi a Libor summoning neměl a Syndir ho měl neomezený :D - aby si vyzkoušel, jaký to je.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Oni staví armády trošku jinak, než my, protože to je pro turnajové potřeby - napíšou si 30ti-bodový list a z něj si do každé hry staví 20 bodů podle svého uvážení. Když pak summonují, tak si mohou vysummonovat JAKOUKOLIV jednotku z těch, které nenasadili, pokud si na to nechali místo v těch 20ti bodech.
Což je v podstatě to, co jsme říkali. Má to výhodu, toho překvapení, to je fajn, ale žádná bomba.
Kuba píše:A vůbec nejlepší by bylo, kdyby jste si příště zahráli Libor proti Syndirovi a Libor summoning neměl a Syndir ho měl neomezený :D - aby si vyzkoušel, jaký to je.
Co je to prosimtě za debilní výkřik? Vždyť jsem taky uznal, že to takhle "neomezeně" fungovat nemůže... Myslím, že proti Upírům si člověk užije dost legrace i bez toho. Nejsem proti to klidně takhle, jak jsi psal, vyzkoušet.
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kai Rivienta »

Asi jsem počítačový analfabet, ale vůbec se mi nepovedlo najít a otevřít knihovny s armádami. Taky jsem moc nepochopil skladbu army podle tabulek. Ten počet ve scroolu je, kolik jednotek toho druhu jde postavil do army? Nebo co? Přijde mi to stejně, nebo víc zmatečné, jako předchozí pravidla. Kouzla by se asi dala zrušit úplně v tomto pojetí. Trochu mi přijde se zavedením těchto nových pravidel, nejasná argumentace hráčů, co nechtěli hrát Mordhaim/Talabhaim, kvůli učení se nových pravidel. ...
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kai Rivienta »

Asi muselo dojít k rozsáhlým změnám statistik, když u Bretonců stojí vlastně všichni rytíři stejně. Nedovedu si představit, co se děje v ostatních frakcích, třeba u ještěrek. S
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kuba »

V té tabulce, co používáme, je, kolik modelů je za kolik bodů. Jednotek z toho můžeš udělat kolik chceš (minimální počet modelů v jednotce mají jednotky napsaný u sebe ve scrollu). Příklad:

Skeleton Warriors 10 / 1
Každých 10 kostlivců (i načatých) stojí 1 bod. Když si koupíš 40 kostlivců, můžeš z nich mít 4 jednotky po deseti, nebo dvě po dvaceti... prostě jak chceš, to si můžeš rozhodnout přímo před bitvou. V jedný partě jich může být minimálně deset.

Horní strop je někde v těch erratech, ale obecně jsme zatím prostě nehráli žádnou jednotku, která by sama měla víc než tři body.

Ta pravidla mají dohromady i s těma opravama asi 8 stránek - a přitom ta hra není ani jednoduchá ani blbá. Zorientovali jsme se během prvních dvou her. Jen je třeba si uvědomit ty změny, protože taktika se hodně změnila a lze ustupovat, obcházet protivníka a vymýšlet různé taktické pasti, na které postupně přicházíme.

Kouzla by se dala v tomto pojetí úplně zrušit. Ale jsou tak jednoduchá a tak slabá, že to asi není potřeba. Každý kouzelník umí dvě univerzální kouzla a jedno svoje - v každém kole smí seslat pouze jedno (kromě asi dvou výjimek). Většinou dává nějaký příjemný bonus své jednotce - žádný čaroděj, kterého jsem viděl, neumí mazat jednotky ani hrdiny. Jediný problém, na který jsme narazily, je přikouzlování jednotek, které se snažíme nějak uchopit. Osobně si beru kouzelníky tak nějak ze setrvačnosti, podle mě nejsou o nic silnější než jiní hrdinové.

Ano, došlo k velmi rozsáhlým změnám statistik. Celkově se výrazně zmenšily rozdíly mezi bojovníky jednotlivých ras i uvnitř ras. Většinou je mezi nimi rozdíl +/- 1 statistický bod tu či tam a pak hlavně ve zvláštních schopnostech - každá jednotka má 1 - 3 unikátní schopnosti. Obecně jsou nejlevnější pěšáci, dražší jsou střelci a elita, pak jízda, válečné stroje a nejdražší jsou monstra. Základní jednotky (blátošlapové, běžní střelci) bývají slabší, ale mají bonusy, čím jich je víc. 30 kostlivců je síla, na kterou si nemusí bez podpory troufnout ani elitní jednotky.

Ještě k hrdinům - jejich hlavní smysl je v posilování jednotek (dávají rozkazy, které zvyšují velmi důležitou morálku či nějakou statistiku), podpoře jednotek v boji a zabírání objectivů - samotný hrdina je v nebezpečí i proti základním jednotkám a nedokáže rozhodně zvrátit hru.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Kai Rivienta »

Jo tak díky, tohle všechno, teda krom toho, že velikost jednotek je někde limitovaná jsem se dočetl. Jestli mi někdy vyjde čas, tak se na Vás přijdu podívat, jak hrajete. Přijde mi ale, že počáteční nadšení stejně dost vyprchalo a sám si nejsem jistý, jestli chci hrát. Hlavně se mi nechce zase se učit všechny jednotky, znovu jinak. S
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Testování Age of Sigmar

Příspěvek od Shadowalker »

Při hře se Sindyrem jsme narazili na několik věcí, které by bylo třeba vyřešit.

První a nejdůležitejší je odebírání ztrát. V momentě, kdy je jedna jednotka v boji s dalšími 2 jednotkami, může dojít k situaci, kdy po aktivaci větší jednotky je způsobeno dost ztrát a podle pravidel si obránce vybírá, které modely musí dát pryč. Tím se může stát, že se napadená jednotka dostane z dosahu druhé jednotky, která pak bude dál než 3 palce a tudíž mimo boj. Je to regulérní strategie, nebo mučení pravidel? Pojďme to nějak rozhodnout pro další bitvy. Osobně bych to možná spíš bral jako součást strategie a dilema pro hráče, jestli aktivovat menší jednotku, aby se k boji dostala, nebo větší, aby způsobila co nejvíc škod.

Druhá věc je podobná. Můžou se nemrtváci zvedat i směrem dopředu? Příklad: Zabiju Sindyrovi 5 kostlivců. Ve svojí Hero fázi si je zvedne a může teoreticky udělat řetěz s povolenou koherencí 1 palec a tím se vlastně dostat o 10 palců blíž k nepříteli. To mi osobně už přijde jako zneužívání. I z logiky toho, že tím vlastně zvedá ty mrtvoly a ty by se vpřed posouvat neměly. Ale rozhodněme to, ať víme, s čím počítat.

Pak mi přijde ohromnej nepoměr v ceně, mezi řízenými a neřízenými monstry. Zkoušel jsem hrát Fénixe bez jezdce za 4 body a vlastně nic moc. Na druhou stranu s jezdcem by byl za 4,5 a měl by asi o 4 útoky víc a další speciální schopnosti. To samý má i Sindyr a předpokládám, že i všichni ostatní. Vůbec nechápu, kdo to mohl vymyslet takovou cenu (respektive tak malý rozdíl). Jinak jsme si i vyzkoušeli, jak je hrozně křehký ty monstra jsou. Pokud už dostanou nějaké zranění, tak hodně slábnou a výrazně se zhoršuje jejich bojový potenciál - to je za mě celkem sympatický.

Závěrem už jen: Další hra, která byla napínavá až do samotného závěru. Nakonec jsme uválčili remízu a myslím, že to bylo zábavný a nabízí to hodně možností scénářů a do budoucna i kampaň, pokud bude zájem...
Odpovědět