Návrh kampaně
Napsal: 25. 11. 2013 16.38
Už jsem o tom v minulosti mluvil a snažil se to trochu přiblížit, ale ještě to hodím sem, aby měl každý možnost se vyjádřit a potom uvidíme, jestli to je blbost, nebo by mělo smysl to vyzkoušet:
Moje představa je taková, že každý, kdo by se chtěl zúčastnit by si udělal armádu včetně nějaké historie. Ideální je pojmenovat hlavní hrdiny a klidně i další vedlejší. Vlastně tato část je hodně podobná kampani, kterou organizoval Sindyr. A pak by GM (což by mohl být kdokoli a vlastně by to ani celou dobu nemusel být jeden člověk) zkusil tvořit jeho příběh "na míru". Postava každého, by dělala co by chtěla, a v průběhu hry by na základě úspěchů mohla sílit, získavat vybavení, zdroje či jiné výhody. Samozřejmě by základem byly bitvy proti jiným hráčům, kteří by ale byli spíš jakási stafáž. V závislosti na příběhu, by se hráč utkával s cizími armádami a i hráči, kteří by se nechtěli účastnit přímo kampaně - ti by mohli být sparing partneři. Tím by se zajistila variabilita bojů a netrpěla by tím tolik dějová linka. Navíc by scénáře mohli být do značné míry nespravedlivé a velmi upravené. Hlavní hrdinové by měli (mohli) mít většinou navrch a jejich příběh by se rozvíjel. Sparing partner by nemusel smutnit, protože "tam byl od toho". V podstatě by to vycházelo, že každý bude (z logiky věci) jeden týden hrát za svého charaktera a druhý týden bude sparing.
Výhody:
Nevadila by absence kohokoli a snadno by šlo měnit soupeře
Míra "RP" by závisela na dohodě s GM (pokud Sindyr nechce hrát "rozhovory", dostane prostě rychlý breefing, co má udělat a žádná diskuze kolem)
Když se nebude chtít někdo kampaně VŮBEC zúčastnit, tak to není pro ostatní žádný problém
Kampaň se vůbec nemusí hrát pořád. Stačí, když hráč napíše GM, že by rád pokročil v příběhu a ten vymyslí co a jak. Pak se může klidně na měsíc dát pauza.
Sparingové můžou vyzkoušet nové postupy bez rizika
Vyzkoušení nových pravidel a speciálních terénů (na 2+ dostaneš do konce bitvy démonický dar, na 1 chcípneš bez savu )
Nevýhody:
Pokud se nebude chtít někdo zúčastnit kampaně na hráčské straně, není to problém, pokud mu nevadí hrát za upravených podmínek proti hráčské frakci. Pokud ano, je to (ne nepřekonatelný) problém.
Pokud se někomu nechce tvořit background svojí armády, tak se těžko uchopuje příběh
Příběh pod různými GM může být různý
Budu rád, když se k tomu každý vyjádří, klidně ve stylu NEZÁJEM. Jsem ochoten (ale ani v nejmenším na tom netrvám) zkusit gamemasterovat první kola.
Díky za pozornost.
Moje představa je taková, že každý, kdo by se chtěl zúčastnit by si udělal armádu včetně nějaké historie. Ideální je pojmenovat hlavní hrdiny a klidně i další vedlejší. Vlastně tato část je hodně podobná kampani, kterou organizoval Sindyr. A pak by GM (což by mohl být kdokoli a vlastně by to ani celou dobu nemusel být jeden člověk) zkusil tvořit jeho příběh "na míru". Postava každého, by dělala co by chtěla, a v průběhu hry by na základě úspěchů mohla sílit, získavat vybavení, zdroje či jiné výhody. Samozřejmě by základem byly bitvy proti jiným hráčům, kteří by ale byli spíš jakási stafáž. V závislosti na příběhu, by se hráč utkával s cizími armádami a i hráči, kteří by se nechtěli účastnit přímo kampaně - ti by mohli být sparing partneři. Tím by se zajistila variabilita bojů a netrpěla by tím tolik dějová linka. Navíc by scénáře mohli být do značné míry nespravedlivé a velmi upravené. Hlavní hrdinové by měli (mohli) mít většinou navrch a jejich příběh by se rozvíjel. Sparing partner by nemusel smutnit, protože "tam byl od toho". V podstatě by to vycházelo, že každý bude (z logiky věci) jeden týden hrát za svého charaktera a druhý týden bude sparing.
Výhody:
Nevadila by absence kohokoli a snadno by šlo měnit soupeře
Míra "RP" by závisela na dohodě s GM (pokud Sindyr nechce hrát "rozhovory", dostane prostě rychlý breefing, co má udělat a žádná diskuze kolem)
Když se nebude chtít někdo kampaně VŮBEC zúčastnit, tak to není pro ostatní žádný problém
Kampaň se vůbec nemusí hrát pořád. Stačí, když hráč napíše GM, že by rád pokročil v příběhu a ten vymyslí co a jak. Pak se může klidně na měsíc dát pauza.
Sparingové můžou vyzkoušet nové postupy bez rizika
Vyzkoušení nových pravidel a speciálních terénů (na 2+ dostaneš do konce bitvy démonický dar, na 1 chcípneš bez savu )
Nevýhody:
Pokud se nebude chtít někdo zúčastnit kampaně na hráčské straně, není to problém, pokud mu nevadí hrát za upravených podmínek proti hráčské frakci. Pokud ano, je to (ne nepřekonatelný) problém.
Pokud se někomu nechce tvořit background svojí armády, tak se těžko uchopuje příběh
Příběh pod různými GM může být různý
Budu rád, když se k tomu každý vyjádří, klidně ve stylu NEZÁJEM. Jsem ochoten (ale ani v nejmenším na tom netrvám) zkusit gamemasterovat první kola.
Díky za pozornost.