Stránka 1 z 4
Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 6. 11. 2013 16.47
od d3m0n4z
Často se stává, že během hraní není čas najít nějaký konkrétní pravidlo, nebo se něco zahraje blbě a přijde se na to až ex-post. Sem bych hrnul tyhle situace. Myslím, že to může bejt celkem přínosný pro všechny, protože nikdo neumí pravidla úplně dokonale a třeba se něco přiučí...
Já začnu poslední bitvou s orky:
1) Grilování krůt plamenometem přes barikádu mělo bejt bez cover save pro krůty, protože template weapons mají pravidlo Ignores cover.
2) Pohyb vozidel a vyloďování. Vozidlo může jet v movement fázi až 6" a vylodit jednotku, nebo až 12", ale pak se jednotka nesmí vylodit. Orčí Battlewagon je typ jednotky tank, transport, open-topped. Díky open-topu se Battlewagon bere jako assault vehicle - tj. v kole, kdy se jednotka vylodí může rovnout dát charge. Ale nejde jet 12" a vylodit se. Fakticky pojedeš 6" (7" red paint job), vylodíš se do 6" od vozidla a charguješ 2D6"...
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 6. 11. 2013 21.57
od Lego
Dobrej napad!
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 17. 11. 2013 17.32
od d3m0n4z
Tak jsem trochu prolezl matrix a výsledek, jak je to s vozidly a blast weapons:
Hey everyone, I think i´m confusing 5th with 6th rules, but when a vehicle is hit by a small or large blast template and the little hole in the middle doesn't touch the hull, is it still half strength?
->That rule is gone. Full strength.
->No longer half strength. That's an old 5th ed rule.
Takže příště až zase něco bude říkat "chlapík od vedle" (shit happens)
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 17. 11. 2013 19.53
od Shadowalker
Dobrý tohle vědět. Je to fakt celkem změna
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 19. 11. 2013 17.03
od Leif
Nenašel jste někdo, kde se píše o tom, že vojáci vysypaní z rozmláceného transportu nesmějí dělat assault?
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 19. 11. 2013 17.08
od Kuba
errata GW: Q: If a unit disembarks from a destroyed vehicle during the
enemy turn, can it Charge in the Assault phase of its own
turn? (p80)
A: No, unless the vehicle in question was an Assault
Vehicle.
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 31. 1. 2014 15.50
od Lego
Cau, tak se obavam ze hraju spatne jednu dulezitou vec. DE vehikly muzou strilet vsim na plny BS po pohybu 12'' (protoze maji max 2 zbrane, nebo v pripade Ravageru USR Aerial Assault). ALE... posadka muze strilet na plny BS jen pokud se pohne max o 6''... Omlouvam se vsem, ale doted jsem si myslel ze je to tak jak jsem to hral.
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 31. 1. 2014 17.18
od d3m0n4z
Lego píše:ALE... posadka muze strilet na plny BS jen pokud se pohne max o 6''... Omlouvam se vsem, ale doted jsem si myslel ze je to tak jak jsem to hral.
Yes, je to tam skrytý teda kvalitně v tom rulebooku (str. 78 odstavec Fire points), teď jsem koukal.
Pokud se pohnu o
combat speed s vozidlem (tj. do 6"), tak se bere, jako že se posádka pohnula (tj. nemá to vliv na rapid fire, ale třeba na heavy weapony jo).
Pokud se pohnu o
cruising speed s vozidlem (tj. 6-12"), může posádka střílet pouze snap shoty.
Tak tohle jsem taky exploitoval (neúmyslně) posledně.
Už chápu proč se hraje 9x Venom.
Raider má pak pohyb jako klasická pěchota, aby mohla střílet posádka (+ 1 střela za Raider). A když Raider bouchne, tak jako bonus zabije půlku posádky.
Tak hlavně, že se to odhalilo relativně brzo.
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 31. 1. 2014 22.35
od Kuba
A pravidlo Fast vehicle to nějak neupravuje?
Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k
Napsal: 31. 1. 2014 23.40
od d3m0n4z
Fast vehicle umožňují střílet ze dvou zbraní (vozidla) na plný BS, když vozidlo předtím jelo cruising speedem.
O posádce tam nic není, takže smolík.