Stránka 1 z 4

Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 6. 11. 2013 16.47
od d3m0n4z
Často se stává, že během hraní není čas najít nějaký konkrétní pravidlo, nebo se něco zahraje blbě a přijde se na to až ex-post. Sem bych hrnul tyhle situace. Myslím, že to může bejt celkem přínosný pro všechny, protože nikdo neumí pravidla úplně dokonale a třeba se něco přiučí...

Já začnu poslední bitvou s orky:

1) Grilování krůt plamenometem přes barikádu mělo bejt bez cover save pro krůty, protože template weapons mají pravidlo Ignores cover.
2) Pohyb vozidel a vyloďování. Vozidlo může jet v movement fázi až 6" a vylodit jednotku, nebo až 12", ale pak se jednotka nesmí vylodit. Orčí Battlewagon je typ jednotky tank, transport, open-topped. Díky open-topu se Battlewagon bere jako assault vehicle - tj. v kole, kdy se jednotka vylodí může rovnout dát charge. Ale nejde jet 12" a vylodit se. Fakticky pojedeš 6" (7" red paint job), vylodíš se do 6" od vozidla a charguješ 2D6"...

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 6. 11. 2013 21.57
od Lego
Dobrej napad!

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 17. 11. 2013 17.32
od d3m0n4z
Tak jsem trochu prolezl matrix a výsledek, jak je to s vozidly a blast weapons:

Hey everyone, I think i´m confusing 5th with 6th rules, but when a vehicle is hit by a small or large blast template and the little hole in the middle doesn't touch the hull, is it still half strength?

->That rule is gone. Full strength.
->No longer half strength. That's an old 5th ed rule.

Takže příště až zase něco bude říkat "chlapík od vedle" (shit happens) :D

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 17. 11. 2013 19.53
od Shadowalker
Dobrý tohle vědět. Je to fakt celkem změna :)

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 19. 11. 2013 17.03
od Leif
Nenašel jste někdo, kde se píše o tom, že vojáci vysypaní z rozmláceného transportu nesmějí dělat assault?

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 19. 11. 2013 17.08
od Kuba
errata GW: Q: If a unit disembarks from a destroyed vehicle during the
enemy turn, can it Charge in the Assault phase of its own
turn? (p80)
A: No, unless the vehicle in question was an Assault
Vehicle.

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 31. 1. 2014 15.50
od Lego
Cau, tak se obavam ze hraju spatne jednu dulezitou vec. DE vehikly muzou strilet vsim na plny BS po pohybu 12'' (protoze maji max 2 zbrane, nebo v pripade Ravageru USR Aerial Assault). ALE... posadka muze strilet na plny BS jen pokud se pohne max o 6''... Omlouvam se vsem, ale doted jsem si myslel ze je to tak jak jsem to hral.

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 31. 1. 2014 17.18
od d3m0n4z
Lego píše:ALE... posadka muze strilet na plny BS jen pokud se pohne max o 6''... Omlouvam se vsem, ale doted jsem si myslel ze je to tak jak jsem to hral.
Yes, je to tam skrytý teda kvalitně v tom rulebooku (str. 78 odstavec Fire points), teď jsem koukal.

Pokud se pohnu o combat speed s vozidlem (tj. do 6"), tak se bere, jako že se posádka pohnula (tj. nemá to vliv na rapid fire, ale třeba na heavy weapony jo).

Pokud se pohnu o cruising speed s vozidlem (tj. 6-12"), může posádka střílet pouze snap shoty.

Tak tohle jsem taky exploitoval (neúmyslně) posledně.

Už chápu proč se hraje 9x Venom. :)

Raider má pak pohyb jako klasická pěchota, aby mohla střílet posádka (+ 1 střela za Raider). A když Raider bouchne, tak jako bonus zabije půlku posádky. :)

Tak hlavně, že se to odhalilo relativně brzo.

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 31. 1. 2014 22.35
od Kuba
A pravidlo Fast vehicle to nějak neupravuje?

Re: Špatně zahraný/nenalezený pravidla 40k

Napsal: 31. 1. 2014 23.40
od d3m0n4z
Fast vehicle umožňují střílet ze dvou zbraní (vozidla) na plný BS, když vozidlo předtím jelo cruising speedem.

O posádce tam nic není, takže smolík.