Kampaň - WH 40K

Moderátor: Leif

Odpovědět
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Leif »

Jj - presne to jsem se taky docet.

Jsem zvedav,jaka orkodruzszvi nas cekaji v dalsim kole kampane.
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Shadowalker »

Pak je otázka, jestli ten hammer of wrath musím využít. Ve výsledku by se mi víc vyplatilo se na to vysrat (nebo to použit jen u jednoho) a radši na iniciativu 4 vymlátit další motorky. Díky pile in bych na konci kola byl nejspíš do 6 palců od soupeře a boj by tak dál pokračoval. A Hammer of wrath se počítá do combat resolution, že? Čili ve výsledku se může stát, že já tam dám charge a soupeř může utíkat, ikdyž souboj nemůže pokračovat (víc než 6 palců vzdálenost), protože nehodí morálku, je to tak? Musím říct, že to CC je fakt divný a je tam spousta prostoru pro nelogičnosti :(
Leife, ještě koukni, jestli Tě ten power claw zpomaluje úplně na všechno, nebo jen na boj. Tohle je opravený v erratech u toho biče třeba, kterej zpomaluje na ini 1.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Kuba »

Ano, to je varianta, ke které jsem se přikláněl, protože z pravidel to tak vychází - Jednotka se vyvalí, rozdupe prvního obránce hammer of wrathem, ale pak nedoběhne k dalším bojovníkům, které by pobila a ti naopak ve své iniciativě udělají protivýpad... Nezní to zase tak nelogicky... A co se s tím dá dělat? Inu, počítat s tím.
Pokud vymlátíš jednotky tak, že se dostanou na více než 6 palců od sebe, boj končí okamžitě. Nemyslím si, že by si protivník musel házet morálku. I když tady to už logicky nezní.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Pokud vymlátíš jednotky tak, že se dostanou na více než 6 palců od sebe, boj končí okamžitě. Nemyslím si, že by si protivník musel házet morálku. I když tady to už logicky nezní.
Furt ten boj začal a skončil v iniciativě 10. Soupeř měl 3 ztráty, já žádnou. Mně přijde logický, aby se morálka házela. On tohle nebyl stejně úplně náš případ, ale jen pro zajímavost...
Uživatelský avatar
Lego
Decanus
Příspěvky: 70
Registrován: 13. 6. 2013 15.05

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Lego »

Moralka se nehazi. Od okamziku, kdy na sebe nemuzete pile-inem dosahnout combat konci. Neni sweeping advance, neni konsolidace. A z hlediska "reality boje" je to podle me v poradku. Je to nevyhodne pro utocnika v tom, ze pak je jak na dlani pro charge od nepritele v dalsim kole. Ale stejne jako v pripade ze assaultnes, sweepnes jeste ve svym kole a v protivnikovym kole do Tebe nasype vse v dosahu, assault neni vzdy vyhoda. Je to risk jako kazda jina akce. Na druhou stranu tenhle pripad se stane jednou za uherak, takze bych to moc neresil. :-)
Lego
"Well, hey, I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage."
- X-files, ep. Jose Chung's From Outer Space, Faulkner
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Leif »

Logické to ani moc být nemůže, protože normální boj neprobíhá v kolech a pohyb nebo i zteč fungují podle mě spíš jinak než v hře (je to problém všech kolových systémů)

Osobně by mi ale přišlo rozumější, pokud by na Hammer of W. útočník dostal ten pohyb navíc... někoho by rozdrtil a pak by bojoval s ostatními podle iniciativy.

U pwer claw se píše:
Amodel attacking with this weapon
does so at Initiative step 1,unless it is a
Monstrous Creature or a Walker.

1.
Work your way through the Initiative
values of the models engaged in the combat, starting with
the highest and ending with the lowest.

2.
Start of Initiative Step Pile In
At the start of each Initiative step, any model whose Initiative
is equal to the value of the current Initiative step, that isn't
already in base contact with an enemy model, must make a Pile
In move.A Pile In move is a 3" move that is performed in the
following order:

• First,any models Pile In if this will bring them into base
contact with an enemy.
• Second, any models Pile In if this will bring them to within
2"of a friendly model in base contact with an enemy.
•Anyremaining modelsthat are not in basecontact with
one or more enemy models and have yet to Pile In must
now do so,and must attempt to get ascloseaspossibleto
one or more of the enemy units locked in this combat.

3.
When making Pile In moves, the player whose turn it
is moves his unit(s) first.

4.
At the start of each Initiative step, you must
work out whether or not a model locked in combat is also
engaged,as described below.

5.
At the start of each Initiative step, you must
work out whether or not a model locked in combat is also
engaged,as described below.

6.
During its Initiative step, it is in base contact with one or
more enemy models.
• During its Initiative step, it is within 2"of a friendly
model in base contact with one or more enemy models in
the same combat.

7.
Models make their attacks when their Initiative step
is reached, assuming they haven't already been killed
by a model with a higher Initiative! If both sides have
models with the same Initiative, their attacks are made
simultaneously. Note that certain situations, abilities and
weapons can modify a model's Initiative.
Uživatelský avatar
Lego
Decanus
Příspěvky: 70
Registrován: 13. 6. 2013 15.05

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Lego »

Osobně by mi ale přišlo rozumější, pokud by na Hammer of W. útočník dostal ten pohyb navíc... někoho by rozdrtil a pak by bojoval s ostatními podle iniciativy.
No pak by ale nemelo smysl ani pravidlo ze kdyz overwatchem zabijes dost modelu aby ty zbyvajici nedobehly, charge failne. To je v podstate stejne pravidlo v jine situaci. Me to proste prijde OK. Ano, kolovy system je urcite obtizne priblizit realite, ale v podstate kdyz vybitim casti jednotky zpusobis dostatecne velkou diru, tak tim das tomu zbytku cas na to aby neco provedla a nebyla omezena ze je s Tebou v combatu i kdyz na sebe koukate z dvaceti metru.
Lego
"Well, hey, I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage."
- X-files, ep. Jose Chung's From Outer Space, Faulkner
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Kuba »

Nemá cenu tohle přepravidlovávat kvůli jednomu případu. Za normálních okolností to funguje. Prostě shit happens... Mě to s těma iniciativama spíš přijde celý zbytečně komplikovaný, já bych prostě sešoupnul panáčky k sobě na max na začátku combatu, jako ve fantasce, a bylo by po prdeli... Upřímně mám pocit, že tenhle supersložitej systém někdo vymyslel, protože při tvorbě pravidel někdo skučel kvůli něčemu jinýmu... Ale musíme to tak brát a započítat do našich bojových kalkulací.Holt dlouhé charge jsou riskantní.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Lego
Decanus
Příspěvky: 70
Registrován: 13. 6. 2013 15.05

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Lego »

Kuba píše:Nemá cenu tohle přepravidlovávat kvůli jednomu případu. Za normálních okolností to funguje. Prostě shit happens...
+1
Lego
"Well, hey, I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage."
- X-files, ep. Jose Chung's From Outer Space, Faulkner
Uživatelský avatar
Sindyr
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 197
Registrován: 12. 1. 2011 8.34

Re: Kampaň - WH 40K

Příspěvek od Sindyr »

Tak zítra pokračujeme ;)

Ranní slunce už opět žhnulo z modré oblohy. V oblacích prachu a písku se lopotili podsadití tvorové se zelenou kůží. Orkové právě dokončovali poslední přípravy k odletu jejich gigantického vesmírného plavidla, které pojmenovali velmi nápaditě: „ Velkej Fláj“ Po divných událostech v lomu se už žádnému z nich nechtělo dál zůstat na této podivné planetě na které pořád „votravujou ňáký cizáci“. V bitvě u jeskyně sice neutrpěly orkové skoro žádné ztráty, přesto se však rozhodli odtáhnout z lomu, ikdyž se neznámý nepřítel za nejasných okolností stáhl zpět do útrob temné skály. Už s tímto místem nechtěli mít nic společného. Uranidia natěžili orkové dostatek, atak mohl jejich šéf plukovník Nazga-dakka zavelet k nalodění do „Velkýho Fláje“. Po dokončení příprav a posledních kontrol se šéf Nazga usadil v bizardním kapitánském křesle smontovaném z kusů plechu, kostí a zbytku nejrůznějších zbraní a dal rozkaz k odletu. Ohromná loď se za obrovského rachotu pomalu odlepila od země a zamířila si to vzhůru k nebi. Při pohledu na takové monstrum se nechtělo věřit, že je schopné se vůbec pohybovat. Za nedlouho pronikl koráb atmosférou planety Monstrono I a vydal se na svou dlouhou pouť vesmírem, alespoň takový byl plán zelených kůží. Jenže hned na počátku cesty se objevila nečekaná komplikace. Jakmile se Velkej Fláj dostal na oběžnou dráhu planety Monstrono I, zachytily senzory neznámý objekt. Šéfplukovník Nazga znejistil, ale v duchu doufal, že se blíží první příležitost jak otestovat neporazitelnost jeho armády.

Z řídícího pultu stoupal dým a sršely jiskry. Z mrtvých těl mariňáků chaosu zbyla jen jejich brnění. Tyranidům se sice podařilo dobýt řídící můstek a pozabíjet zbytek posádky ,ale celá loď se nyní stala neřiditelnou. Během bitvy Tyranidé ve své zuřivosti zničili ovládací panel. I kdyby však zůstala vesmírná loď chaosu ovladatelná trvalo by zřejmě dlouhou dobu než by se naučili bestie ovládat toto složité zařízení, jestli vůbec. Jestli Tyrant Zelená hrůza nevymyslí nějaký plán bude jeho hejno bestií odsouzeno k věčnému putování po oběžné dráze. Zelená hrůza se může spolehnout jedině na své zloděje genů, kteří by mohli pomocí svých schopností zjistit jak loď opravit a ovládat. Korábem však náhle otřásla mocná detonace. Bestie zavřískaly, Zelená hrůza vycítil ohrožení, věděl, že výbuch nepocházel z vnitřku, ale že to byl nějaký vnější útok. Vyběhl na řídící plochu můstku. Svými kopyty přitom rozdrtil zbytky zbrojí zrůdných mariňáků. Svůj bystrý dravčí pohled upřel do vesmíru. Přes přední sklo můstku spatřil v dálce přibližující se bizardní objekt, ze kterého šlehaly záblesky výstřelů. Podivné obří plavidlo, jakoby poskládané z různých nesouměrných kusů, se rychle přibližovalo. Srážka byla nevyhnutelná. Zelená hrůza vydal rozkazy k přípravě na odražení útoku.

Montu z Amenti a jeho průzkumná armáda kovových vojáků se nečekaně ocitla uprostřed džungle. Stáli před téměř totožným portálem z černého kamene jako byl objeven v jeskyni v orčím lomu. Rozdíl byl jen v tom, že na těchto šestihranných sloupech byly navěšeny jakési talismany – různé kosti, lebky a vyřezávané předměty. Cryptek Dendarah začínal chápat o co tu jde. Tato planetární soustava je zřejmě protkána nějakými prastarými stezkami v podobě teleportačních bran, nepochybně vybudovaných v dávných dobách Nekrony. Musí se je jen naučit ovládat. Když vznikl zmatek v boji se zelenými kůžemi, rozkázal lord Montu stáhnout se zpět do portálu, než bude rozdrcen záplavou Orků. Cryptek však v chaosu bitvy udělal zřejmě navigační chybu při spouštění teleportační brány a místo aby teď byli ve své kryptě na své planetě, ocitli se v džungli na neznámé planetě. Montu se rozhodl tedy provézt průzkum i zde. Alespoň se na jeho jednotku hned nehrne horda rozzuřených Orků. Vyslal průzkumné skaraby a následován svými bojovníky se vydal hlouběji do džungle. Dendarah alespoň bude mít čas přemýšlet o fungování teleportů a vymyslet nějakou techniku jejich ovládání. Po nějaké chvíli se skarabové vrátili se zajímavou zprávou. Objevili zamaskovanou loď Temných Eldarů. Montu doufal, že si zpraví chuť zabíjením nenáviděných nepřátel všech Nekronů. Vydal skarabům rozkazy aby nepozorovaně pronikli do vesmírného plavidla Temných a zajistili jeho nefunkčnost rozebráním nějakých důležitých součástí. Ty černé krysy mu tak nebudou moci uniknout a on je všechny rozdrtí!!!

Archon Thanaspron si se spokojeným výrazem prohlížel znovunaplněné cely. Jeho lovci při poslední výpravě nachytaly spoustu nebohých Krootů. Jednotka lovců však byla zaskočena organizovaným odporem v osadě Krootů. Už to nebyli jen domorodci s oštěpy, ale nějaká organizovaná jednotka profesionálních bojovníků. V noci se ovšem Temným Eldarům nikdo v boji nevyrovná, atak byla obrana rychle přemožena a bezmocní otroci pochytáni. Anonymita Temných Eldarů však byla ztracena. Tady už zřejmě otroky „dotěžili“. V osadě domorodců bude určitě posílena obrana a povolány nové silnější jednotky. Nastal čas přesunout se na jiné místo, kde by mohli v „těžbě“ otroků pokračovat. Archon Thanaspron vydal rozkazy svému oddanému Kabalovi aby připravil posádku na přesun. Sám se pak vydal do své komnaty kde bude připravovat nové plány. Cestou ho však dohonil jeden člen posádky aby ho informoval, že hlídky zaznamenali neznámou aktivitu blížící se z východu. Zřejmě trestná výprava za unesené Krooty. Měli by tedy vyrazit co nejrychleji. Náhle zhasla všechna světla, po celé lodi se rozhostilo nepříjemné ticho. Thanaspron se mýlil, na jeho loď útočil daleko hrozivější nepřítel, který nebyl z masa a kostí.

Všichni mariňáci chaosu byli mrtví, alespoň co se týká posádky vesmírného korábu. Jeden, ale přeci jen přežil. Byl to vyvolený šampion boha Nurgleho – lord Interuptus, který měl dokonce k dispozici ozbrojenou jednotku. Byl vyslán na planetu Monstono I aby nalezl ztracenou laboratoř. Když ji ale objevil, hleděl jen na pouhé ruiny. Pokoušel se tedy spojit s hlavní lodí na oběžné dráze, ale neúspěšně, vesmírné plavidlo už bylo v pařátech krvelačných Tyranidů. Započal tedy hledat jiné cesty jak se dostat z této planety. Mezi orky měl své špehy a ti mu donesli zajímavé informace o bitvě v lomu a neznámém nepřítel, který se vynořil z útrob jeskyně. Neváhal a ihned se vydal se všemi válečníky do tajemné jeskyně v níž se údajně nachází brána do jiného světa. Uvnitř jeskyně opravdu nešel jakýsi oltář z černého kamene, který žhnul zeleným světlem. Zřejmě byl stále aktivní. Interuptus Rozkázal jednomu kultistovi aby na oltář vstoupil. Jakmile se kultista přiblížil ke kamenné desce, zmizel. Interuptus zpozorněl. Zřejmě to funguje. Rozhodl se vstoupit do portálu i s celou jednotkou. Najednou se ocitl uprostřed džungle. Před ním stál zmatený kultista, za ním zeleně zářil černý oltář. Lord chaosu byl vzrušen. Rychle se vzpamatoval. Musel okamžitě vyhodnotit situaci a rozhodnout se co dál. Na západě byla v džungli proražena široká cesta, zřejmě od armády toho neznámého vetřelce, jak správně usuzoval Interuptus. Na druhou stranu, na Východ, vedla jen úzká pěšinka. Tu mohl vyšlapat kdokoliv. Interuptus se rozhodl, že zjistí kdo.

V krootí vesnici probíhali rozsáhlé opevňovací práce. Ihned po dalším úspěšném útoku Temných Eldarů byla posádka vojáků Tau značně posílena. Císařství Tau vyslalo celou divizi svých válečníků aby situaci utěšili. Temní Eldaři se stali vážnou hrozbou pro celou kolonii a bylo potřeby s tím něco udělat. Celý jeden oddíl byl vyslán po stopách únosců aby vypátral úkryt těch nočních duchů. Stopy vedli na západ přímo do džungle. Vojáci Tau pochodovali pár hodin, když narazili na podivné místo – prastaré ruiny uprostřed pralesa. Domorodí Krootové se o tomto místě zmiňovali a varovali vojáky ať se mu obloukem vyhnou. Prý bylo prokleté a hlídal ho obrovský netvor, kterému říkali Sark. Podle legend chodil netvor Sark pít k tůňce ležící uprostřed ruin a každého, kdo tento prostor narušil, rozdupal na krvavou kaši. Válečníci nehodlali věřit těmto pohádkám a v ruinách se na chvíli zastavili aby si odpočinuli. Z ničeho nic se k nim připlazil hrozný smrad z něhož se udělalo bojovníkům nevolno. Ihned se zformovali. Dusivé ticho náhle prořízla salva z těžkých zbraní a z džungle se vyhrnul odporný nepřítel…
Odpovědět