WH 40K

Moderátor: Leif

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: WH 40K

Příspěvek od Kuba »

Podle mě bude v tomto případě klíčové, jestli ty LOS blockery jsou v deploy zónách, repsektive jestli alespoň část z nich kryjí. Pak totiž hráč A rozestaví armádu a hráč B se už rovnou schová, aby nedostal tu první salvu od celé protivníkovy armády. Celé to pak asi bude taktičtější, protože pak se hráč A musí začít sám přesunovat do lepších pozic, místo aby jen klasicky zahájil hru surovou salvou. Takže souhlasím, že to by mohlo mít klíčový vliv.
Vaše hra se Syndirem naopak ukázala, že jen stát na začátku v coveru - a to i 4kovém - prostě nestačí. Syndir stál celou armádou za težkejma barikádama a přesto ho Libor prostě sfouknul v prvním kole (2 jednotky v píči než si stihli vůbec zahrát). I když uznávám, že Syndir tady předvedl něco ze svých legendárních sračko-hodů, což dost pomohlo. Nicméně já s tyranidy mívám stejný problém - ty krátery mě prostě nezachráněj, začínat ale mimo LOS by mi fakt píchlo.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Lego
Decanus
Příspěvky: 70
Registrován: 13. 6. 2013 15.05

Re: WH 40K

Příspěvek od Lego »

LOS blocker nemusi byt primo v deploy zone - viz nase posledni hra se Sidyrem. Velkej LOS blocker uprostred. K tem transportum - myslim ze pri explozi se vehicle odstranuje a nahrazuje kraterem, ale jinak ne a muze slouzit jako LOS blocker - tzn. takticky si muzes Rhino napozicovat tak ze az Ti ho nepritel rozstreli tak ze se vyrojis z toho zadniho access pointu rovnou do krytu.
Lego
"Well, hey, I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage."
- X-files, ep. Jose Chung's From Outer Space, Faulkner
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: WH 40K

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Vaše hra se Syndirem naopak ukázala, že jen stát na začátku v coveru - a to i 4kovém - prostě nestačí. Syndir stál celou armádou za težkejma barikádama a přesto ho Libor prostě sfouknul v prvním kole (2 jednotky v píči než si stihli vůbec zahrát).
Je to tak. Na druhou stranu já mu ničím neprobíjel jeho 3+ zbroj, čili kryt 4+ to zas tak nezachraňoval. Spíš to bylo o tom, že jsem mu ukradl iniciativu a měl jsem tu nespravedlivou výhodu rozmístění a následnýho útoku. Sindyrovi taky nepadlo LD a pak mu padlo hodně na útěk, tak utekl ze stolu :)
A další celkem velkej vliv měl jeho deepstrike, kdy mu nic nepřišlo, což byla asi 1/3 jeho armády.
Lego píše:takticky si muzes Rhino napozicovat tak ze az Ti ho nepritel rozstreli tak ze se vyrojis z toho zadniho access pointu rovnou do krytu.
Nebo prostě zabráníš soupeřově jednotce střílet do důležitý jednotky. Ideálně s už prázným Rhinem. V tom vidím velký potenciál.
Kuba píše:Začínat ale mimo LOS by mi fakt píchlo.
Jako píchlo, ale tyranidi jsou (aspoň teď) nucený valit vpřed a nemohou pořád být v krytu. To je prostě v tomhle ohledu těžká armáda...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: WH 40K

Příspěvek od Kuba »

Shadowalker píše:Jako píchlo, ale tyranidi jsou (aspoň teď) nucený valit vpřed a nemohou pořád být v krytu.
Tyranidi jsou podle mě z těch armád co hrajeme, ne-li vůbec, tou nejzávislejší na iniciativě. Nehrát první pro mě vždycky bylo v podstatě jistou smrtí, protože to jedno kolo střelby navíc do mě je rozhodující. Myslim, že jsem vyhrál jednu jedinou bitvu ve které jsem nezačínal a to ještě kdysi, když jsme to moc neuměli. Takže bejt na začátku zalezlej je pro mě game-saver, vzhledem k těm shooting cirkusům co všichni hrajete.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: WH 40K

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Takže bejt na začátku zalezlej je pro mě game-saver
Je zajímavá myšlenka té "neviditelnosti". Některé kryty mohou být prostě tak vysoké (i třeba ty zdi), kde jednotka prostě nebude vůbec vidět = nejde do ní střílet. To do značný míry eliminuje brutální výhodu začínání.
Kuba píše:Vzhledem k těm shooting cirkusům co všichni hrajete.
No myslím, že by mohlo být ještě hůř. Jsme o tom včera mluvili a ŽÁDNÁ rasa (včetně tyranidů) se nemá profesionálně hrát tak, jak jí hrajeme my (tedy s výjimkou Lega, který má jako jediný v podstatě profesionální build). Myslím, že jsme se všichni shodli, že to tak ani nechceme. Chápu (a ještě mnohem víc budu chápat, až je pořídím) komplikovanost tyranidů, ale ten novej book by měl pomoct to trošku vyrovnat, tak držme palce, ať to tak dopadne, protože nechat se postřílet dřív než vůbec přijdeš na řadu je fakt mega otrava...
Uživatelský avatar
Lego
Decanus
Příspěvky: 70
Registrován: 13. 6. 2013 15.05

Re: WH 40K

Příspěvek od Lego »

Novy Tyranidi podle me vrati do hry Assault... A opet se zmeni meta. :-) Coz je dobre.
Lego
"Well, hey, I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage."
- X-files, ep. Jose Chung's From Outer Space, Faulkner
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: WH 40K

Příspěvek od Kuba »

Souhlasím s Legem. Podle mě budou spíš tvrdší a ještě nechutnější v CC, než aby začali střílet - tomu nic nenasvědčuje. K tomu podpora sylnejch psykerů a transporty, který dosud chyběly.

Btw. utekl nějakej schedule GW a o Tyranidech v prosinci tam neni ani slovo... je to zase rumor na rumor, ale vypadá to, že Tyranidi přece jen budou až po ježíšku. Já osobně jsem vlastně asi rád 8-)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: WH 40K

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Podle mě budou spíš tvrdší a ještě nechutnější v CC, než aby začali střílet - tomu nic nenasvědčuje.
Jsem myslel spíš to Run+charge. Budeš rychleji v CC..
Uživatelský avatar
Lego
Decanus
Příspěvky: 70
Registrován: 13. 6. 2013 15.05

Re: WH 40K

Příspěvek od Lego »

Ono to totiz vypada jako by kazda armada v 6ty edici vratila v plne sile do hry nektery aspekt W40K. Coz v kombinaci s tim jak je 6ta edice postavena je vlastne fajn, protoze bud bude clovek stavet all-comers listy aby se vyrovnal se vsim, nebo ciste specializovany listy, ktery jim sice nekdy zaruci brutalni vyhru, ale proti nekterym armadam si neskrtnou... A to samo o sobe by mohlo metagame dobre vyvazit. Mame armady, ktery umi postavit mega-flyer force, Deep Strikovaci armady, Shooting armady, Anti-tank armady, Mechanized armady, Infantry armady, MC armady, atd, atd. A kdyz clovek ma jeden list se kterym hraje proti vsem a "netuni" na konkretni armady, mely by byt hry vyrovnane. Za predpokladu ze clovek vi jak ma hrat proti kazde z armad. :-)

Z toho taky vychazi ten "rumour", ze 6ta edice by mela mit podstatne delsi zivotnost nez predchozi edice - tzn. az budou vsechny armady aktualizovane a budou vydane nejake ty supplementy (a pokud sjednoti GW a FW, coz je dalsi rumour), pak by mel kazdy mit (za pomoci allies) obrovskou volnost v tom jak si postavit all-comers armadu se svym vlastnim fluffem a stylem) a meta bude vicemene vyrovnana, takze souperi se stejnou urovni dovednosti by meli zazivat opravdu zabavne bitvy. :-) Pokud nehazi jako Sindyr... ;-)

Na druhou stranu je to tlak na to aby si lidi staveli zivotaschopne listy a ne jen funlisty se sice hezkyma, ale herne nesmyslnyma kombinacema. :-)
Lego
"Well, hey, I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage."
- X-files, ep. Jose Chung's From Outer Space, Faulkner
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: WH 40K

Příspěvek od Shadowalker »

Lego píše:Pak by mel kazdy mit (za pomoci allies) obrovskou volnost v tom jak si postavit all-comers armadu se svym vlastnim fluffem a stylem) a meta bude vicemene vyrovnana, takze souperi se stejnou urovni dovednosti by meli zazivat opravdu zabavne bitvy. :-)

Na druhou stranu je to tlak na to aby si lidi staveli zivotaschopne listy a ne jen funlisty se sice hezkyma, ale herne nesmyslnyma kombinacema. :-)
No a to právě vec,kterou vidím jinak. Nechci (a asi ani nikdo jiný) skončit jako ve fantasy, kde to všichni maxují. Mně se líbí naše armády bez nutni to tunit a s moži zkusit neco nového, aniž by to znamenalo jistou prohru. V tom se muj náhled liší od Tvého,ale žádnej problém. A ve chvíli, kdy budu muset stavět 7 letadel,abych si vůbec zahrál, končím. Zatim mě to takhle baví...
Odpovědět