Re: Tažení - scénáře
Napsal: 21. 3. 2012 16.41
3. kolo:
V tomto posledním kole před samotnou velkou bitvou se útočníci už dávno pohybují na území obránců a táhnou směrem k dějišti poslední a rozhodující bitvy. Zásobovací trasy útočníků se protahují, informace o pohybu nepřítele všude kolem je stále obtížnější získat, a tak se v okolí hlavního voje pohybují spížovací oddíly, úderný předvoj a zakládají se zásobovací centra v týlu. Úspěšné přepady těchto oddílů mohou dát obráncům více času na přípravu a ztracenou iniciativu v celém tažení a potrápit útočníky nedostatkem zásob.
V tomto kole se v podstatě útočníci dostávají do role obránců, protože musí ochránit svou kořist a zásobovací linie. Pro celé kolo jsou platná dvě specifika: za prvé, bitvy nebudou hodnoceny stejnou odměnou, ale každá bude hodnocena jinou výhodou do poslední bitvy. Za druhé, na toto kolo zbyly ty nejasymetričtější scénáře. Jeden scénář je podle Bible a je zcela symetrický, a pokusím se dodat čtvrtý scénář také pokud možno nesporně vyrovnaný. Vyberte si proto prosím pečlivě, kdo se chce zúčastnit raději "standartnějšího" typu bitvy a kdo si chce zkusti trochu divočiny.
Pozn.: Vypadá to, že se sejdou čtyři dvojice a proto budou čtyři bitvy. Prosím Standu, aby potvrdil nebo vyvrátil svou účast a Thorana aby také pro jistotu potvrdil účast. Pokud možno do něděle, prosím.
bitva a) Srážka předvojů
V této bitvě se srazí předvoje obou armád, které spěchají zabrat bojiště. Ve spěchu a zmatku na sebe oba oddíly zaútočí rovnou z pochodových formací, a to i přes to, že některé jednotky na bojiště ještě nestihly dorazit. Tento scénář je klasickým scénářem z Bible pod názvem Meeting engagement. Bude se hrát podle standartního bodování, k vítězství je potřeba získat o 200 bodů více, než má protivník. Nejsou zde žádné bodové bonusy.
Pro připomenutí/představu: Scénář má dvě specifika. Za prvé, bojiště je rozděleno diagonálně (z rohu do rohu) - deploy zóny obou hráčů jsou kdekoliv na jejich polovině stolu, ale ne blíže než 6 palců od středové linie. Armády proto mohou teoreticky stát na začátku už 12 palců od sebe, nebo mohou být nacpané v rozích. Deployment probíhá standartně - hráči se střídají. Za druhé, na začátku hry (ještě před deployem) si každý hráč hodí za každou svou jednotku i za každého hrdinu - padne-li mu jedna, tato jednotka ještě nedorazila a nesmí se normálně deployovat. Tyto jednotky pak mohou přicházet v dalších kolech jako rezervy podle standartních pravidel pro rezervy kdekoliv na hráčově "dlouhé" straně stolu.
Očekávejte zcela standartní hustotu terénu.
Odměna: Oddíl, který se zmocní bojiště (vyhraje), získá pro svou stranu iniciativu (1. kolo) v závěrečné bitvě - tedy bude moci rozhodnout, zda jí začne jeho strana či strana protivníka. Modlení Bretonců v tomto případě nic nemění, budou tedy začínat hru už pomodlení.
bitva b) Plenění zásob
V tomto scénáři se přepadový oddíl obránců vrhne na nic netušící utábořené zásobovací oddíly útočníků. Tento scénář je převzaný z doplňku Loot and Pillage, kde je pod názvem Dawn Raid, ale pokusil jsem se ho sám trochu zjednodušit. Zkoušeli jsme ho v původním znění s Leifem a bylo to takticky hodně zajímavé, úplnou férovost ale zaručit nemůžu (nám se na začátku zdálo, že obránce tábora nemá šanci a přitom drtivě vyhrál). Je to ale rozhodně zajímavý model pro všechny příznivce drancování .
Scénář se bude hrát na 6 kol, ale nehraje se podle standartního bodování - o vítězství rozhoduje dosažení daných úkolů, neboli vyhraje strana která získala více bodů.
Bojiště je rozděleno na 6 stejných sektorů (jako v bitvě o městečko ze druhého kola). Uprostřed každého sektoru se nachází skladiště zásob. Úkolem obránců tábora (tedy v tomto případě armády útočníků) je ubránit co nejvíce zásob a odrazit útočníka tím, že mu způsobí co největší ztráty - na konci bitvy obránce získává jeden bod za každou zcela zničenou nebo prchající útočníkovu jednotku a jeden bod za každé skladiště, které útočník ani nevyplenil, ani nespálil. Úkolem útočníků je pobrat co nejvíce zásob a/nebo alespoň vypálit skladiště. Každé skladiště lze jednou vyloupit a nadto vypálit (za dva body pro útočníka), nebo jen jednou vyloupit nebo jen jednou vypálit (každé po bodu). Útočník nezískává žádné body za pobité a prchající jedotky strážců zásob. Pozor - uloupené zásoby ještě obránce může záskat nazpět - vysvětlím až na místě.
Loupení a pálení: Loupit nebo pálit lze jakékoliv skladiště, kterého se jednotka dotýká (pozn. letecké oddíly a samotní hrdinové nemohou loupit ani pálit). Obojí činnost probíhá ve fázi Close combat a nelze dělat obojí najednou v tomtéž skladišti. Jedno skladiště v jednu chvíli může drancovat jen jedna jednotka. O úspěchu loupení i pálení rozhoduje hod kostkou - skladiště lze vyloupit hodem 2+, vypálit hodem 4+.
Deployment: Každý ze šesti sektorů se označí číslem 1 - 6. Obránce tábora se rozmísťuje první - za každou svou jednotku hodí k6 a umístí ji kamkoliv do sektoru, který určí kostka! Pouze hrdinové jsou rozmístění na závěr, a to kamkoliv na bojiště (bez hodu). Útočník se nerozmisťuje vůbec - v prvním kole může své jednotky v naprosto libovolných místech podél hran stolu vsunout na bojiště stejným způsobem, jako by se vraceli z pronásledování. Tím bitva začíná - útočník má 1. kolo. Skauti ani lehká jízda nemohou v tomto scénáři využít svá speciální deploy pravidla.
Zvl. pravidlo: Obráncovy oddíly jsou zaskočené a rozespalé. Na začátku každého kola je proto potřeba pokusit se je zaktivovat. To se provede úspěšným hodem na Leadership - jednotka si navíc přičítá k Ld +1 pokud je ve vzdálenosti do 12 palců od ní nepřátelský model, +1 za každý Close combat který v tu chvíli právě kdekoliv na bojišti probíhá a +1 pokud v bitvě byly použity válečné stroje. Oddíly, které mají u sebe hrdinu a hrdinové samotní a oddíly které byli protivníkově kole pod palbou nepřítele automaticky uspějí. Na tento hod nelze přehazovat za bitevní zástavu. Jakmile je jednotka aktivní, už si nemusí testovat. Neaktivované jednotky se nesmějí hýbat ani střílet - jsou prostě neaktivní.
Odměna: Hráč (a pouze přímo daný hráč, nikoliv jeho strana), který vyhraje tento scénář se může rozhodnout pro jednu z následujících možností: Buď využije vzniklé nerovnováhy zásobení k vlastnímu postupu k nepřátelským řadám (své oddíly může v závěrečné bitvě deployovat ve vzdálenosti až 14 palců od okraje stolu - tedy bude o dva palce blíže k protivníkovy), nebo naopak přinutí protivníka (a opět pouze konkrétního hráče, který prohrál tuto bitvu) se zdržet na začátku hlavní bitvy (jeho oddíly se v závěrečné bitvě deployují pouze 10 palců od okraje - tedy o dva palce dál).
Jdu se najíst, zbytek dopíšu později
V tomto posledním kole před samotnou velkou bitvou se útočníci už dávno pohybují na území obránců a táhnou směrem k dějišti poslední a rozhodující bitvy. Zásobovací trasy útočníků se protahují, informace o pohybu nepřítele všude kolem je stále obtížnější získat, a tak se v okolí hlavního voje pohybují spížovací oddíly, úderný předvoj a zakládají se zásobovací centra v týlu. Úspěšné přepady těchto oddílů mohou dát obráncům více času na přípravu a ztracenou iniciativu v celém tažení a potrápit útočníky nedostatkem zásob.
V tomto kole se v podstatě útočníci dostávají do role obránců, protože musí ochránit svou kořist a zásobovací linie. Pro celé kolo jsou platná dvě specifika: za prvé, bitvy nebudou hodnoceny stejnou odměnou, ale každá bude hodnocena jinou výhodou do poslední bitvy. Za druhé, na toto kolo zbyly ty nejasymetričtější scénáře. Jeden scénář je podle Bible a je zcela symetrický, a pokusím se dodat čtvrtý scénář také pokud možno nesporně vyrovnaný. Vyberte si proto prosím pečlivě, kdo se chce zúčastnit raději "standartnějšího" typu bitvy a kdo si chce zkusti trochu divočiny.
Pozn.: Vypadá to, že se sejdou čtyři dvojice a proto budou čtyři bitvy. Prosím Standu, aby potvrdil nebo vyvrátil svou účast a Thorana aby také pro jistotu potvrdil účast. Pokud možno do něděle, prosím.
bitva a) Srážka předvojů
V této bitvě se srazí předvoje obou armád, které spěchají zabrat bojiště. Ve spěchu a zmatku na sebe oba oddíly zaútočí rovnou z pochodových formací, a to i přes to, že některé jednotky na bojiště ještě nestihly dorazit. Tento scénář je klasickým scénářem z Bible pod názvem Meeting engagement. Bude se hrát podle standartního bodování, k vítězství je potřeba získat o 200 bodů více, než má protivník. Nejsou zde žádné bodové bonusy.
Pro připomenutí/představu: Scénář má dvě specifika. Za prvé, bojiště je rozděleno diagonálně (z rohu do rohu) - deploy zóny obou hráčů jsou kdekoliv na jejich polovině stolu, ale ne blíže než 6 palců od středové linie. Armády proto mohou teoreticky stát na začátku už 12 palců od sebe, nebo mohou být nacpané v rozích. Deployment probíhá standartně - hráči se střídají. Za druhé, na začátku hry (ještě před deployem) si každý hráč hodí za každou svou jednotku i za každého hrdinu - padne-li mu jedna, tato jednotka ještě nedorazila a nesmí se normálně deployovat. Tyto jednotky pak mohou přicházet v dalších kolech jako rezervy podle standartních pravidel pro rezervy kdekoliv na hráčově "dlouhé" straně stolu.
Očekávejte zcela standartní hustotu terénu.
Odměna: Oddíl, který se zmocní bojiště (vyhraje), získá pro svou stranu iniciativu (1. kolo) v závěrečné bitvě - tedy bude moci rozhodnout, zda jí začne jeho strana či strana protivníka. Modlení Bretonců v tomto případě nic nemění, budou tedy začínat hru už pomodlení.
bitva b) Plenění zásob
V tomto scénáři se přepadový oddíl obránců vrhne na nic netušící utábořené zásobovací oddíly útočníků. Tento scénář je převzaný z doplňku Loot and Pillage, kde je pod názvem Dawn Raid, ale pokusil jsem se ho sám trochu zjednodušit. Zkoušeli jsme ho v původním znění s Leifem a bylo to takticky hodně zajímavé, úplnou férovost ale zaručit nemůžu (nám se na začátku zdálo, že obránce tábora nemá šanci a přitom drtivě vyhrál). Je to ale rozhodně zajímavý model pro všechny příznivce drancování .
Scénář se bude hrát na 6 kol, ale nehraje se podle standartního bodování - o vítězství rozhoduje dosažení daných úkolů, neboli vyhraje strana která získala více bodů.
Bojiště je rozděleno na 6 stejných sektorů (jako v bitvě o městečko ze druhého kola). Uprostřed každého sektoru se nachází skladiště zásob. Úkolem obránců tábora (tedy v tomto případě armády útočníků) je ubránit co nejvíce zásob a odrazit útočníka tím, že mu způsobí co největší ztráty - na konci bitvy obránce získává jeden bod za každou zcela zničenou nebo prchající útočníkovu jednotku a jeden bod za každé skladiště, které útočník ani nevyplenil, ani nespálil. Úkolem útočníků je pobrat co nejvíce zásob a/nebo alespoň vypálit skladiště. Každé skladiště lze jednou vyloupit a nadto vypálit (za dva body pro útočníka), nebo jen jednou vyloupit nebo jen jednou vypálit (každé po bodu). Útočník nezískává žádné body za pobité a prchající jedotky strážců zásob. Pozor - uloupené zásoby ještě obránce může záskat nazpět - vysvětlím až na místě.
Loupení a pálení: Loupit nebo pálit lze jakékoliv skladiště, kterého se jednotka dotýká (pozn. letecké oddíly a samotní hrdinové nemohou loupit ani pálit). Obojí činnost probíhá ve fázi Close combat a nelze dělat obojí najednou v tomtéž skladišti. Jedno skladiště v jednu chvíli může drancovat jen jedna jednotka. O úspěchu loupení i pálení rozhoduje hod kostkou - skladiště lze vyloupit hodem 2+, vypálit hodem 4+.
Deployment: Každý ze šesti sektorů se označí číslem 1 - 6. Obránce tábora se rozmísťuje první - za každou svou jednotku hodí k6 a umístí ji kamkoliv do sektoru, který určí kostka! Pouze hrdinové jsou rozmístění na závěr, a to kamkoliv na bojiště (bez hodu). Útočník se nerozmisťuje vůbec - v prvním kole může své jednotky v naprosto libovolných místech podél hran stolu vsunout na bojiště stejným způsobem, jako by se vraceli z pronásledování. Tím bitva začíná - útočník má 1. kolo. Skauti ani lehká jízda nemohou v tomto scénáři využít svá speciální deploy pravidla.
Zvl. pravidlo: Obráncovy oddíly jsou zaskočené a rozespalé. Na začátku každého kola je proto potřeba pokusit se je zaktivovat. To se provede úspěšným hodem na Leadership - jednotka si navíc přičítá k Ld +1 pokud je ve vzdálenosti do 12 palců od ní nepřátelský model, +1 za každý Close combat který v tu chvíli právě kdekoliv na bojišti probíhá a +1 pokud v bitvě byly použity válečné stroje. Oddíly, které mají u sebe hrdinu a hrdinové samotní a oddíly které byli protivníkově kole pod palbou nepřítele automaticky uspějí. Na tento hod nelze přehazovat za bitevní zástavu. Jakmile je jednotka aktivní, už si nemusí testovat. Neaktivované jednotky se nesmějí hýbat ani střílet - jsou prostě neaktivní.
Odměna: Hráč (a pouze přímo daný hráč, nikoliv jeho strana), který vyhraje tento scénář se může rozhodnout pro jednu z následujících možností: Buď využije vzniklé nerovnováhy zásobení k vlastnímu postupu k nepřátelským řadám (své oddíly může v závěrečné bitvě deployovat ve vzdálenosti až 14 palců od okraje stolu - tedy bude o dva palce blíže k protivníkovy), nebo naopak přinutí protivníka (a opět pouze konkrétního hráče, který prohrál tuto bitvu) se zdržet na začátku hlavní bitvy (jeho oddíly se v závěrečné bitvě deployují pouze 10 palců od okraje - tedy o dva palce dál).
Jdu se najíst, zbytek dopíšu později