Tažení - scénáře

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Kampaň - Ostermark

Příspěvek od Kuba »

Ahoj, dneska večer jsem všem účastníkům kampaně odeslal na mail úvody ke kampani a klíče k sestavení armád. Kdyby měl někdo dojem, že mu mail nepřišel, napište mi prosím a zjistíme, kde je chyba.

Jinak ještě k tomu povídání: historický úvod jste obdrželi všichni stejný, zbytek je ale opravdu (alespoň prozatím) jen pro vaší osobní potřebu a zábavu :)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kampaň - Ostermark

Příspěvek od Kuba »

Tak kampaň máme za sebou, projednou zlo zvítězilo - pyramidy z lebek, oheň a dým, krvavá hostina a milost bohů, a já se chci po týdnu ohlédnout zpět.
Předně bych rád pogratuloval vítězům. Syndir dosáhl absolutního vítězství (13 bodů) a Dragnor vítězství. Netvrdím, že by možná pozdější bitva se skaveny ještě nezvrátila historický dopad tažení a že by vítězové ještě nezakusili hořkou porážku. Pokud by to kluci chtěli dohrát, bylo by to super.
Leifovi jistě patří místo v tklivých písních, jakožto statečnému obránci a hrdinovy marné bitvy a příběh bretonského rytíře, jehož pouť hrubě zmařila vojska chaosu a který se odvážně postavil před hradby ke zkáze odsouzeného Fortenhafu, bude inspirací pro mnoho questových rytířů, kteří půjdou v jeho šlépějích. Tentokrát byl pán rozkladu Nurgle silnější, než vůle Sigmarova i Paní z jezera.
Jak dopadne příběh ambiciózního velitele skavenů nám zatím kampaň neprozradila, ale Thoran skvěle zahrál pravého zbaběle zákeřného krysáka.

A teď k praktickým zkušenostem, které jsem si odnesl. Myslím si, že jste se celkem bavili, a to je to hlavní. Taky si myslím, že přibrat Ondru byl dobrý tah.
Mrzí mě, že Standa dopadl tak smolně a že ho to otrávilo, ale myslím (doufám), že to lze připsat na vrub bitvě/hře spíše než kampani.
Úkoly, které jsme si předsevzali, tj. vytvořit zajímavý systém šitý na míru potřebám kampaně a zajímavé, rozmanité a spravedlivé počáteční rozestavení, jsme celkem splnili, ale ne bezezbytku. Chtěl bych říct, že jsme si dobře uvědomovali, že pět různých hráčů s různými úkoly nejsme schopni předvídat, kočírovat a nechtělo se nám nikoho k ničemu nutit. Byli jsme smíření s tím, že vše dopadne jinak, než bylo "ideálně" plánováno. Přesto jsme udělali chyby:
1) Chyba číslo jedna byla, že jsme někdy asi nebyli dost konkrétní v zadávání úkolů, a někteří z vás mohli být zmatení. Chtěli jsme questy "zadávat" hlavně roleplayově, ale v systémové kampani to prostě asi úplně nejde. Došlo pak k tomu, že skaven nechal vyhrát chaos a nemusel to vědět (a nevěděl).
2) Standa měl pravdu, že když nejsou hráči nijak tlačeni časem či jinými okolnostmi, dochází k čekání, protahování, vymýšlení podivností a vytváření nepředvídaných aliancí. Kampaň se pak rozmělní a ztrácí spád i zábavnost. Chtělo by to ošetřit - nenapadá mě jak, leda specifickými podmínkami každé jedné kampaně.
3) Systém ústupu z bitvy a sjednocování po bitvě byl asi příliš složitý. Někdy více znamená méně.
4) Systém zvědů byl asi složitý a asi vyvolal marná očekávání, někteří hráči čekali víc. Přišlo mi, že systém fungoval, jen každému trochu jinak, než chtěl. Nám to přidělávalo hodně starostí a počítání. Omlouvám se, někdy v tom byl opravdu bordel.
5) Dostalo se mi kritiky, že spojenecké oddíly byly nevyvážené. Všichni (kromě skavena) měli stejné parametry - 300 bodů, 1 charakter s mag. předmětem za 25 bodů, jeden obyčejný a jeden lepší oddíl. Hlavní kritéria pro to, co to bude, byla dvojí: Chtěl jsem vám dát každému jednotky, které třeba věrně neznáte a které vám umožní zahrát si s něčím, na co nejste zvyklí (neplatilo u Leifa). Doufal jsem, že to bude zábavné. A za druhé jsem chtěl, aby korespondovaly s prostředím a s questy a doplňovaly atmosféru a okolí (platilo u Leifa - u všech). To, zda skutečně úplné oddíly spojenců získáte, záleželo také na questu (Leif nesplnil a přišel tak o část spojenců). Celkově ale chápu, že mohlo dojít k nevyrovnanostem. Byl to pokus.
6) Dopustili jsme se ad-hoc chyb. Já za sebe vím, že jsem úplně vypustil jednu krátkou cestu. Bylo to náročné, omlouváme se, je to také nevýhoda dvou gamemasterů.

Co se ale podle mě (alespoň ze strany gamemastera) osvědčilo a co bych doporučil na příště:
1) Celkově systém pohybu a zásob. Vím, že mi někteří budete oponovat, ale myslím si, že stejný pohyb pro všechny je dobrý. Stejně tak přepočítávat zásoby na únavu mi přišlo z praktického hlediska fajn, ze dvou "problémů" se stal jeden - únava. Také zásoby nebyly životně důležité - bylo je prostě dobré mít v záloze pro případ spěchu, nakrmení armády po bitvě atp. Dopady únavy jste všichni respektovali, a o to nám také šlo - spěchat a být někde dřív než protivník je často životně důležité, ale mírnix týrnix přepínat síly je životně nebezpečné :D
1,5) Jsem zásadně proti rozdělování armád - věřte mi, sledovat 5 lidí každého s jednou armádou ÚPLNĚ stačí. Ze stejného důvodu bylo fajn, že skauti byli jaksi externí, nezávislá, nebojová jednotka a ne kus armády.
2) Přišlo mi fajn získávat (dávat vám) za questy spojence, magické předměty a podobně. Je to podle mě o dost zábavnější, než dostávat jakési "peníze" či jiné abstraktní odměny, které člověk v samotné kampani vlastně nevyužije.
3) Systém map. Každý svou a gamemaster si překresluje vše na svojí centrální a vidí co se kde děje a kdy. Opravdu to bylo v tom počtu lidí praktické.
4) Je dobré mít systém (a náš možná nebyl ideální), který umožní poraženým (i masakrem) armádám se ještě zúčastnit. Náš Underdog systém byl podle mě dobrý, jen se nestačil nikde využít (podmínky pro to sice vznikly, ale zasáhly vyšší síly, které plán zhatily).

A na závěr vás prosím o připomínky, dotazy, kritiku i vtipně laděné nadávky 8-) . A těším se, že si zase zahraju kampaň jako hráč! Leife, není řada na tobě? ;)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kampaň - Ostermark

Příspěvek od Leif »

Uvažoval jsem dlouho, jak zhodnotit pravidla kampaně. Mě osobně se hra moc líbila, ačkoli se mi nepodařilo ubránit Fortenhaf. Organizace, příběh, mapy i gamemasteři byli super.

Do další kampaně bych se pokusil jinak pojmout ten pohyb a zásoby. U té předešlé kampaně, co s námi ještě nehrál Kuba jsem použil tažení po hexech, ale v té co připravuju nyní, bych to chtěl udělat ještě jinak.

Vždycky je obtížné oddělit, co kdo ví jako postava a jako hráč, proto bych to rád v další hře ještě zkusil udělat trocu jinak.
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Kampaň - Soumrak dračího řádu

Příspěvek od Leif »

Příběh my se měl odehrávat na konci Starého světa za zeměmi Hraničních knížectví na úpatí pohoří Dračích hřbetů.

Úvodní popis:

Na pobřeží Černého zálivu, kde se v těsném sousedství krčí lidská knížectví, jež střeží prastarou suchozemskou obchodní stezku mezi lidskými říšemi na severu a Arábií na jihu. Tyto malé ale pevné lidské státečky po staletí odolávají nájezdům okrů a goblinů z pustých severních teritorií a udržují obchodní styky s trpaslíky z Hor na konci světa i s Tileánskými městy. Místní obyvatelé jsou potomky osadníků z Tilei, Říše, ale nejvíce Bretonců. Zdejší hrady byly kdysi základnami pro svaté války proti orkům a Arabům a nyní jaksi zůstaly zapomenuty a žijí vlastním životem. Kromě orků byl vždy největším nepřítelem zdejších usedlíků Řád černého draka, který od nepamněti ovládal klanová území obyvatel pohoří Dračích hřbetů.

Po staletí trvající rovnováha mezi novousedlíky a horským územím dračího řádu byla narušena toho roku, kdy vykladači vůle Černého draka spatřili znamení ve vnitřnostech otroků. Pak propukla zhoubná nákaza, která pustošila horské osady a zahubila mnoho vyznavačů draka. Ti kteří přežili, zvěstovali vůli svého boha a přijali na svá těla znamení nemoci. Nákaza po čase ustoupila neboť kněží odevzdali duše svého lidu do rukou pána hniloby. Do všech stran pak rozhlásili, že Černý drak od toho času ponese na svém těle též znamení zmaru.

Mnozí z těch, co epidemii přežili však odmítli přijmout znamení. Vyhlásili nesmiřitelnou válku všem nakaženým, aby očistili tělo Černého draka. Byli však v menšině, a tak uprchli ze své země přísahaje pomstu. Její čas nadejde, jakmile nastane čas návratu.

Knížata na pobřeží ráda poskytla útočiště sousedům s vyhlídkou nových území, povznesení své moci, ale hlavně v touze po pohádkovém bohatství dračích chrámů. Vidina snadného zisku přilákala žoldnéře, piráty, dobrodruhy a všemožné hrdlořezy ze všech koutů Pirátského pobřeží. Toho jara, když roztál sníh v horských průsmycích se zprudka rozhořel plamen války!
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kampaň - Ostermark

Příspěvek od Kuba »

Nemám ti dohodnout Ondru na výpomoc Leife? Jak ho znám, určitě by se nebránil.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kampaň - Ostermark

Příspěvek od Leif »

Já jsem o tom taky uvažoval. Jestli by ho to bavilo, tak by to bylo super. Vlastně bychom ho mohli vylákat i k hraní WFB obecně. Můžem mu třeba půjčit nějakou armádu a viděl by, jestli ho to bude bavit.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kampaň - Ostermark

Příspěvek od Kuba »

Dobrá, promluvím s ním.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kampaň - Soumrak dračího řádu

Příspěvek od Leif »

Vstup hráčských postav do tažení
Každý hráč si může do tažení postavit svou blastní postavu, která má představovat nějakého dobrodruha/žoldnéřského kapitána. Z bodů je možné si postavit hrdinu nebo lorda a jeho družinu (může se jednat i o několik jednotek nebo další model hrdiny).

Na vlastní postavu a doprovod má každý 600b.


-vlastní postava hero/lord + mag. vybavení (nestavte prosím velká jízdní monstra jako např drak, gryf a podobně - pegasové jsou v pohodě)
-doprovod... zbytek bodů bez omezení core, special, rare (můžete si opatřit i nějakou ochočenou obludu, rytířskou jízdu nebo dělo... prostě co budete potřebovat).

Kromě toho prosím každý sestavete jednu armádu ze stejné frakce za 2000b., jako je vaše vlastní postava, tu sepište a pošlete mi ji na mail. Z těchto armád vytvoříme dostupné žoldnéře, kteří se v okolí dají najmout.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Až budete mít vše nachystáno, napište prosím sem na fórum motivační příspěvek o původu a jménu vašeho žoldnéřského hrdiny a doprovodných ukruťáků, aby ostatní věděli, co se o vás dá doslechnout a jak působíte při setkání s ostatními dobrodruhy v některém z přístavů na dračím pobřeží.

Jaro roku 2520
Strany které verbují žoldnéře před blížícím se tažením:

1. Plegmund z Elmsbury - velmistr dračího řádu

2. Generál Olfwin - velitel přístavního města Westhaffen

3. Alchred - biskup církve černého draka (toho času na řádových územích považován za psance zbaveného úřadů, majetku a cti)

4. Robert de Bregoingne (mladý syn barona de Bregoingne) - velitel pomocných oddílů z království Renardie.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kampaň - Soumrak dračího řádu

Příspěvek od Kuba »

Pirátská čarodějka Felyndra Auvryndar (jméno ve skutečnosti málokdo zná)

Felyndra má mezi žodlnéři, piráty, a nájemnými vrahy zvláštní reputaci. Je sice známá svým působením v mnoha konfliktních oblastech, kde se dříve či později vyrojí žoldnéřští kapitáni se svými oddíly k pronajmutí (po tavernách kolují zvěsti, že je stárá stovky let), ale ve skutečnosti se o ní ví velmi málo. Povídačky o ní zní navíc natolik přehnaně, že je stěží jim uvěřit. Objevuje se většinou odnikud, i když zkazky říkají, že je kapitánkou vlastní pirátské elfí lodi (poznámka: Ve Starém světě je existence temných elfů známa jen několika málo lidem. Drtivá většina populace vidí Druchii prostě jen jako elfí piráty a vůbec neřeší co jsou zač a odkud přicházejí. Pouze elfové, pár vzdělanců a mágů a ti nejpodivnější dobrodruzi ví, že Druchové nemají s elfy s Ulthuanu téměř nic společného a že sledují vlastní temné cíle). Z těch nemnoha příběhů a historek, které o Felyndře mluví (a nikdy ne jménem), se člověk v táborech, přístavech, vojenských leženích a nálevnách dozví toto:
a) Felyndra je prý neuvěřitelně mocná - ovládá strašlivé temné čáry, které snadno ničí těla i mysli dobrých vojáků. Pod jejími zaklínadly nohy i ruce těžknou, těla chřadnou, oči nevidí a mysli blouzní. Jediné čarodějčino kouzlo dokáže z hrdinů udělat slabochy a smést je do propasti pekelné.
b) Čarodějka vždy sleduje vlastní cíle, lhostejno komu a za kolik prodá své služby - ve skutečnosti jí prý nejde ani o peníze a spojí se jen s tím, kdo jí přiblíží tam, kam chce sama. Je schopná během vteřiny rozvázat ujednání a na platbě málokdy trvá. Dokáže tak být stejně nebezpečná protivníkovi, jako spojenci a mnoho pánů si dlouho po jejím odjezdu uvědomilo, že lze jen těžko říci, kdo komu vlasně sloužil. Ale... Lze snad odmítnout její čáry, které dokáží rozhodnout o celé bitvě? Lze riskovat, že své služby nabídne nepříteli a vlastní muže tak postavit proti hrůzám které ovládá?
c) Felyndru neprovází žádné oddíly a muži v lesklých zbrojích. Její společností je pouze hrstka podivných nemluvných elfů, které před bitvou nikdy není vidět a nikdy nenavštěvují vojenská ležení. Po bojišti se pohybují hladce jako hadi, útočí rychle a tvrdě na místech, kde to nejvíc bolí, a často znají terén lépe než místní oddíly. Nejeden vojevůdce či statečný rek padl střelen zubatou šipkou dříve, než vúbec tasil meč.
d) Radši na Felyndru vůbec nemluvte. Je nafoukaná jako každý elf. A taky za to občas někoho zabije.



PS.: Leife hoď sem prosím ten svůj e-mail, ať ti tam pošlu zbytek. Zapomněl jsem ho.

toulecmartin@seznam.cz
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Sindyr
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 197
Registrován: 12. 1. 2011 8.34

Re: Kampaň - Soumrak dračího řádu

Příspěvek od Sindyr »

Sigrid Sutenbär - obávaný a vyhledávaný suchozemský žoldnéř

Na celém pobřeží Černého zálivu nenajdete většího a silnějšího muže než je Sigrid Sutenbär. Jeho tělo a obličej poseté jizvami dávají tušit, že tento obr prošel již mnoha boji. Tento fakt umocňuje i natažená černá páska přes pravé oko a chybějící dva prsty na levé ruce. O jeho původu kolují nejrůznější zvěsti. Nejčastější však bývá jednoznačně mýtus o jeho norscanském původu.
Sigrida není tak těžké najít, stačí když zájemce o jeho služby proleze pár přístavních putyk a v jedné z nich určitě najde tohoto muže, kterého je nemožné přehlédnout nebo přeslechnout. Ostatní piráti, žoldáci a nájemní vrahové se vyhýbají jakékoli konfrontaci s ním a raději pozvedají své číše a korbele k dalšímu přípitku. Proslýchá se také, že v minulosti několikráte spolupracoval s neznámou tajemnou pirátkou jménem Felyndra, pro kterou má udajně velkou slabost. Těžko říci co se při jejich společných toulkách světem mezi nimi odehrálo. ( Kuba snad promine ;) )
Sutenbär je velmi vyhledávaný žoldnéř, který sice nepatří k těm nejlevnějším, zato však si chlebodárce může být jist, že za pěknou kopu zlata ho doprovodí třeba do samotného pekla a zpět. Sigridův život se může zdát jako cesta od jedné pitky k druhé, vzhledem však k jeho náladové a zmatené povaze nedokáže nikdo s jistotou říci kam kroky obřího muže povedou až se ráno probere z kocoviny. Nikomu není známo zda se světem potlouká jen tak bez cíle, nebo jestli sebou nosí nějaký tajemný osud, který vede jeho kroky.
Kdo spatřil někdy Sigrida v opravdovém boji, nikdy nezapomene na tuto famózní podívanou. Vyprávění o muži s postavou a zuřivostí medvěda kosící po desítkách své nepřátele, zná snad každý malý chlapec. V čele své věrné družiny hrdlořezů vždy bojuje v prvních řadách a údery mocného meče Gurdanwar zasévá do srdcí nepřátel panický strach. To jsou právě ty okamžiky kdy dochází ke zvratu celé bitvy… ve prospěch Sigrida Sutenbära!

Kdyby ti Kubo hodně vadilo, že jsem takhle zneužil tvou postavu, tak to smažu, ale přišlo mi to jako dobrej nápad, nemusí to nic znamenat... ;)
Odpovědět