Tažení - scénáře

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

3. kolo:

V tomto posledním kole před samotnou velkou bitvou se útočníci už dávno pohybují na území obránců a táhnou směrem k dějišti poslední a rozhodující bitvy. Zásobovací trasy útočníků se protahují, informace o pohybu nepřítele všude kolem je stále obtížnější získat, a tak se v okolí hlavního voje pohybují spížovací oddíly, úderný předvoj a zakládají se zásobovací centra v týlu. Úspěšné přepady těchto oddílů mohou dát obráncům více času na přípravu a ztracenou iniciativu v celém tažení a potrápit útočníky nedostatkem zásob.
V tomto kole se v podstatě útočníci dostávají do role obránců, protože musí ochránit svou kořist a zásobovací linie. Pro celé kolo jsou platná dvě specifika: za prvé, bitvy nebudou hodnoceny stejnou odměnou, ale každá bude hodnocena jinou výhodou do poslední bitvy. Za druhé, na toto kolo zbyly ty nejasymetričtější scénáře. Jeden scénář je podle Bible a je zcela symetrický, a pokusím se dodat čtvrtý scénář také pokud možno nesporně vyrovnaný. Vyberte si proto prosím pečlivě, kdo se chce zúčastnit raději "standartnějšího" typu bitvy a kdo si chce zkusti trochu divočiny.

Pozn.: Vypadá to, že se sejdou čtyři dvojice a proto budou čtyři bitvy. Prosím Standu, aby potvrdil nebo vyvrátil svou účast a Thorana aby také pro jistotu potvrdil účast. Pokud možno do něděle, prosím.

bitva a) Srážka předvojů
V této bitvě se srazí předvoje obou armád, které spěchají zabrat bojiště. Ve spěchu a zmatku na sebe oba oddíly zaútočí rovnou z pochodových formací, a to i přes to, že některé jednotky na bojiště ještě nestihly dorazit. Tento scénář je klasickým scénářem z Bible pod názvem Meeting engagement. Bude se hrát podle standartního bodování, k vítězství je potřeba získat o 200 bodů více, než má protivník. Nejsou zde žádné bodové bonusy.
Pro připomenutí/představu: Scénář má dvě specifika. Za prvé, bojiště je rozděleno diagonálně (z rohu do rohu) - deploy zóny obou hráčů jsou kdekoliv na jejich polovině stolu, ale ne blíže než 6 palců od středové linie. Armády proto mohou teoreticky stát na začátku už 12 palců od sebe, nebo mohou být nacpané v rozích. Deployment probíhá standartně - hráči se střídají. Za druhé, na začátku hry (ještě před deployem) si každý hráč hodí za každou svou jednotku i za každého hrdinu - padne-li mu jedna, tato jednotka ještě nedorazila a nesmí se normálně deployovat. Tyto jednotky pak mohou přicházet v dalších kolech jako rezervy podle standartních pravidel pro rezervy kdekoliv na hráčově "dlouhé" straně stolu.
Očekávejte zcela standartní hustotu terénu.
Odměna: Oddíl, který se zmocní bojiště (vyhraje), získá pro svou stranu iniciativu (1. kolo) v závěrečné bitvě - tedy bude moci rozhodnout, zda jí začne jeho strana či strana protivníka. Modlení Bretonců v tomto případě nic nemění, budou tedy začínat hru už pomodlení.

bitva b) Plenění zásob
V tomto scénáři se přepadový oddíl obránců vrhne na nic netušící utábořené zásobovací oddíly útočníků. Tento scénář je převzaný z doplňku Loot and Pillage, kde je pod názvem Dawn Raid, ale pokusil jsem se ho sám trochu zjednodušit. Zkoušeli jsme ho v původním znění s Leifem a bylo to takticky hodně zajímavé, úplnou férovost ale zaručit nemůžu (nám se na začátku zdálo, že obránce tábora nemá šanci a přitom drtivě vyhrál). Je to ale rozhodně zajímavý model pro všechny příznivce drancování :D .
Scénář se bude hrát na 6 kol, ale nehraje se podle standartního bodování - o vítězství rozhoduje dosažení daných úkolů, neboli vyhraje strana která získala více bodů.
Bojiště je rozděleno na 6 stejných sektorů (jako v bitvě o městečko ze druhého kola). Uprostřed každého sektoru se nachází skladiště zásob. Úkolem obránců tábora (tedy v tomto případě armády útočníků) je ubránit co nejvíce zásob a odrazit útočníka tím, že mu způsobí co největší ztráty - na konci bitvy obránce získává jeden bod za každou zcela zničenou nebo prchající útočníkovu jednotku a jeden bod za každé skladiště, které útočník ani nevyplenil, ani nespálil. Úkolem útočníků je pobrat co nejvíce zásob a/nebo alespoň vypálit skladiště. Každé skladiště lze jednou vyloupit a nadto vypálit (za dva body pro útočníka), nebo jen jednou vyloupit nebo jen jednou vypálit (každé po bodu). Útočník nezískává žádné body za pobité a prchající jedotky strážců zásob. Pozor - uloupené zásoby ještě obránce může záskat nazpět - vysvětlím až na místě.
Loupení a pálení: Loupit nebo pálit lze jakékoliv skladiště, kterého se jednotka dotýká (pozn. letecké oddíly a samotní hrdinové nemohou loupit ani pálit). Obojí činnost probíhá ve fázi Close combat a nelze dělat obojí najednou v tomtéž skladišti. Jedno skladiště v jednu chvíli může drancovat jen jedna jednotka. O úspěchu loupení i pálení rozhoduje hod kostkou - skladiště lze vyloupit hodem 2+, vypálit hodem 4+.
Deployment: Každý ze šesti sektorů se označí číslem 1 - 6. Obránce tábora se rozmísťuje první - za každou svou jednotku hodí k6 a umístí ji kamkoliv do sektoru, který určí kostka! Pouze hrdinové jsou rozmístění na závěr, a to kamkoliv na bojiště (bez hodu). Útočník se nerozmisťuje vůbec - v prvním kole může své jednotky v naprosto libovolných místech podél hran stolu vsunout na bojiště stejným způsobem, jako by se vraceli z pronásledování. Tím bitva začíná - útočník má 1. kolo. Skauti ani lehká jízda nemohou v tomto scénáři využít svá speciální deploy pravidla.
Zvl. pravidlo: Obráncovy oddíly jsou zaskočené a rozespalé. Na začátku každého kola je proto potřeba pokusit se je zaktivovat. To se provede úspěšným hodem na Leadership - jednotka si navíc přičítá k Ld +1 pokud je ve vzdálenosti do 12 palců od ní nepřátelský model, +1 za každý Close combat který v tu chvíli právě kdekoliv na bojišti probíhá a +1 pokud v bitvě byly použity válečné stroje. Oddíly, které mají u sebe hrdinu a hrdinové samotní a oddíly které byli protivníkově kole pod palbou nepřítele automaticky uspějí. Na tento hod nelze přehazovat za bitevní zástavu. Jakmile je jednotka aktivní, už si nemusí testovat. Neaktivované jednotky se nesmějí hýbat ani střílet - jsou prostě neaktivní.
Odměna: Hráč (a pouze přímo daný hráč, nikoliv jeho strana), který vyhraje tento scénář se může rozhodnout pro jednu z následujících možností: Buď využije vzniklé nerovnováhy zásobení k vlastnímu postupu k nepřátelským řadám (své oddíly může v závěrečné bitvě deployovat ve vzdálenosti až 14 palců od okraje stolu - tedy bude o dva palce blíže k protivníkovy), nebo naopak přinutí protivníka (a opět pouze konkrétního hráče, který prohrál tuto bitvu) se zdržet na začátku hlavní bitvy (jeho oddíly se v závěrečné bitvě deployují pouze 10 palců od okraje - tedy o dva palce dál).

Jdu se najíst, zbytek dopíšu později 8-)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

Tak už jsem to včera nějak nestihl dokončit a dneska mi 6 hodin nešel net...

bitva c) Odplata
V této bitvě se spížovací oddíl útočníků, už dostatečně obtěžkaný lupem, dostane do obklíčení jednotek obránce, které mají v úmyslu pomstít vypleněné vesnice a získat lup zpátky. Tento scénář je jen mírně upraveným scénářem z doplňku Loot and pillage kde se nachází pod jménem Revenge. Opět velmi asymetrický scénář, proto jsem sáhl k vlastním úpravám (nebo spíše upřesněním) aby se zmenšil jinak dost velký faktor náhody a možnost munchkinovat (na obou stranách).
Scénář se bude hrát až na 6 kol, ale nehraje se podle standartního bodování - o vítězství rozhoduje dosažení daných úkolů, neboli vyhraje strana která získala více bodů. Vzhledem k úkolům je více než pravděpodobné, že se šestého kola nedočkáme.
Bojiště: Uprostřed bojiště se nachází skupinka budov a ruin (počítám 3 - 4), představující vypleněnou vesnici. Zbytek bojiště bude spíše řidšeji osázen standartními terény, zejména na okrajích stolu. Obránce (v tomto případě armáda útočníků) má svou deployment zónu v kruhu uprostřed bojiště - může se vysazovat až 12 palců od středu stolu, a vysazuje celou svou armádu naráz jako první. Útočník (v tomto případě armáda obránců) se poté může vysadit kdekoliv na bojišti ve vzdálenosti nejméně 18 palců od jakékoliv protivníkovy jednotky. Skauti ani lehká jízda nemohou v tomto scénáři využít svá speciální deploy pravidla. Útočník začíná první kolo.
Cíle: Na začátku hry (při vysazování) si každý obráncův oddíl hodí kostkou - na hodu 1 nemá žádný žeton lupu, na hodu 2 - 5 má jeden žeton lupu, na hodu 6 má dva. Úkolem obránce je dostat co největší počet žetonů lupu ze stolu - každá jednotka, která opustí bojiště s žetonem lupu, přináší obránci tolik bodů, kolik žetonů měla. Prchající jednotky lup automaticky upustí - lze jej později sebrat (útočník i obránce). Jednotky poražené (rozprášené) v boji automaticky předávají svůj lup vítězné jednotce. Útočník dostává jeden bod za každou jednotku obránce, kterou zničí nebo která na konci bitvy prchá, nebo prchla z bitvy a navíc dostává jden bod za každý žeton lupu, který do konce boje neopustil bojiště (tedy je v držení útočníka, někde se válí, nebo s ním obránce nestihl utéct). pozn: žádná jednotka nesmí mít současně více než dva žetony lupu.
zvl. pravidla: Útočníci se mstí za strasti, loupení a pálení, které jim spížující oddíly napáchaly, proto mají VŠECHNY útočící modely (opět připomínám, že se jedná o armádu obránců) hatred.
Vzhledem k charakteru scénáře i tomu, co má představovat, nesmí mít žádna strana oddíl pěchoty o více než 20 mužích, nebo oddíl jízdy o více než deseti mužích (hrdinové jsou navíc, nepočítají se do tohoto omezení).
Odměna: Vítězství v této bitvě bude znamenat pro danou armádu významnou morální vzpruhu - spížovníci zajistí své armádě dostatek potřebných zásob, nebo naopak úderný oddíl provede zaslouženou odplatu. Hráč (a pouze on, nikoliv jeho strana), bude moci v závěrečné bitvě jedenkrát přehodit libovolný hod na morálku (a to výjimečně dokonce dvakrát, pokud bude mít na místě battle standartu!). Tato morální vzpruha se navíc šíří celou armádou, a proto vítězný hráč může tento bonus dát ještě jednomu svému spoluhráči do závěrečné bitvy (tedy tento bonus budou moci jedenkrát využít dvě armády na dané straně). Tohoto druhého hráče vítěz ješttě určí před začátkem hlavní bitvy.

bitva d) Lesní svatyně
V této bitvě se dva oddíly znepřátelených stran vypraví získat tajemnou sílu ukrytou v lesní svatyni nedaleko místa hlavního střetu. Tato svatyně je opředena tajemstvím a záludnými strážci a propůjčí svou sílu tomu, kdo odolá nejdéle jejím nástrahám, nebo prostě rozpráší svého nepřítele.
Tento scénář je klasickou bitvou se vším všudy (Pitched battle), pouze jsem do ní zařadil speciální místo, na kterém hráči mohou získat body navíc, pokud o něj budou bojovat. Hraje se na 6 kol, podle standartního bodování, k vítězství je klasicky potřeba přehrát soupeře alespoň o 200 bodů. Deployment probíha standartním způsobem.
Zvl. pravidla: Přímo uprostřed bojiště se nachází velký les a uprostřed něj svatyně - budova, do které ovšem nelze vstoupit a počítá se jako neprostupný a neprůhledný terén. Les je těžkým terénem pro všechny jednotky (i pro pěchotu, monstra atd.) kromě skirmisherů a poskytuje Hard cover (-2 na hit ze střelných zbraní střílejícéch z oblasti mimo les). Navíc každá jednotka, která začíná své kolo v tomto lese, dostane okamžitě k6 zásahů se silou 4, protože na ní dotírají skrytí duchové lesa - to může vyvolat paniku podle běžných pravidel. Tyto zásahy jednotka dostane i pokud je v boji! Na začátku každého kola (poté, co se provede útok lesa), kdy má hráč ve vzdálenosti do 5ti palců od svatyně neprchající jednotku, získává okamžitě 50 bodů. Je lhostejné, zda-li je v okolí nepřítel či zda je jednotka v boji.
pozn.: Skauti se nemohou vysadit přímo v centrálním lese, jinak ovšem speciální deployovací pravdila platí běžným způsobem.
Odměna: Vítězný hráč smí vstoupit do svatyně, kde získá magický předmět. Úmyslně vám neřeknu jaký 8-), vítěz se to dozví ihned po bitvě. Je to ovšem magický předmět z armybooku lesních elfů, v maximální hodnotě 50ti bodů - tento předmět může poté vítězný hráč v závěrečné bitvě dát libovolnému lordovi nebo hrdinovi a nepočítá se mu do limitu bodů za magické předměty. Úmyslně jsem vybral takový, který je sice dobrý, ale v podstatě není možné ho nacombit.

Tak vybírejte, zvažujte, připravujte armády. A zase mi kdyžtak pošlete, jak jste se dohodli - děkuji. Jinak připomínám, že pokud se zúčastní všichni hráči, tak bude Thoran tentokrát stát na straně útočníků.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

A ještě poznámky, které jsem zapomněl: Ve scénáři b) Plenění zásob nemohou tábořiště plenit a pálit ani monstra, samostatné charioty (jednotky chariotů ale mohou) a beasti. Tyto úkony tedy mohou provádět pouze infantry, cavalry, monsterous infantry a monsterous cavalry. Jedna jednotka u sebe může mít maximálně dva žetony lupu, pokud skladiště vyloupí.

Zároveň bych chtěl poprosit, zda-li by jste nechtěli udělat nějaké zajímavé "terény" pro skladiště zásob. Představuji si, že by to byli podstavečky o velikosti 3x3 nebo 3x4 palce a na nich třeba kupky zbraní, sudy, něco co vypadá jako žrádlo nebo prostě cokoliv co bude připomínat vojenské zásoby. Může to být i stan. Něco už v herně je, já se pokusím minimálně jeden udělat. Třeba pro budoucí kampaně by se minimálně jako dekorace mohlo hodit, kdyby každá armáda měla takovéhle svoje skladiště 8-) (Syndir už má jako "vojenské" skladiště hřbitov :lol: )
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Sindyr
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 197
Registrován: 12. 1. 2011 8.34

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Sindyr »

Takže včera kostlivci dostali na prdel od Bretonie ikdyž měli cheat, protože zapomněli jít spát a byli v noci vzhůru (zapoměli házet testy na probuzení :D )

Démoni neustáli nápor hordy orků a boj o svatyni prohráli takže artefakt získali pro sebe Orkové...

A chaos se nakonec dohodl na nepochopitelné :D remíze s H. elfy...

Skaveni s H. elfy nevím jak dopadli...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

Tak na Skaveny s HElfy jsem zvědavej, když jsem odcházel tak končili první kolo. Ale celkově vidím, že strana obránců si trošku zpravila chuť po debaklu ve 2. kole. Kromě kluků co ještě doplní výsledek je tedy zatím stav útočníci vs. obránci co do počtu vítězství vyrovnaný.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Sindyr
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 197
Registrován: 12. 1. 2011 8.34

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Sindyr »

Jo a ještě se včera řešilo jestli udělat armády do poslední bitvy každej sám za sebe tzn. 4x1500b. (každej by měl ve své 1500 bodové armádě generála a BSB... a spellovací kostky by byly pro celou armádu společné...) Nebo bude jedna armáda na 6000b. složená třeba ze čtyř ras s tím, že by měla jen jednoho generála a BSB (hráči by se mezi sebou museli dohodnout na složení armády... )
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Shadowalker »

Ve výsledku si myslím, že skaveni vyhráli s Láďovými HElfy. Tuším, že odnesli 4 zásoby, zatímco elfové ve výsledku získali pouze jednu a zničili kompletně jen 1 jednotku skavenů.

Naše remíza byla jen díky pravidlům - zbyli mi oba squady kopí - v jednom 2 a v druhém 3 panáčci. Díky kluci :)
Uživatelský avatar
Sindyr
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 197
Registrován: 12. 1. 2011 8.34

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Sindyr »

Tak jak to bude s těma armádama na poslední bitvu? Abychom věděli jak si máme postavit armády...
Pokud se tady nedohodneme jinak, tak si postavím armádu na 1500b. včetně generála a bsb - tak jak to původně Kuba myslel...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

Omlouvám se, pořád někde lítám a trochu mi to vypadlo.

Takže:
- Každý si přineste vlastní armádu na 1500 bodů - bodové limity má každý své. Každý má svého generála a může mít vlastní Bsb - obojí dává výhody pouze jeho vlastním oddílům (nemůžete si přehazovat za cizí Bsb atp.), alespoň to dá armádám větší konzistenci ;) .
- Bude se hrát na vlajky, ale s normálním klasickým deploymentem (aby se to nekomplikovalo a nevznikala nemilá překvapení). Budou dva stoly vedle sebe a hráči budou vždy dva vysazovat pouze na jednom stole - dva budou pravé a dva levé křídlo. Po odstartování bitvy už se hráči mohou pohybovat po celém stole, mohou přejíždět do druhé poloviny bojiště. Deployovat se bude normálně střídavě, každý hráč za danou stanu vždy vyloží jednu jednotku (tedy vyloží se vždy 4 najednou, ať to odsejpá).
- Každá armáda (celá, tedy celá strana) má 6 bodů na breaking point - ve chvíli, kdy dané straně klesne počet bodů za vlajky a generály na 6 bodů, na konci kola okamžitě ztrácí hru. Každá vlajka na dané straně (včetně Bsb) a generál na dané straně se počítají za 1 bod. O vlajky můžete přicházet normálním způsobem (útěk z close combatu, nebo útěk ze stolu) a o generáli rovněž (smrt, útěk z bojiště). Příklad pro představu: na jedné straně mají všichni hráči generála, tři maji Bsb, dva mají tři oddílové vlajky a dva mají jen dvě oddílové vlajky. Celkový stav armády tedy bude 17 bodů. Ve chvíli, kdy jim na bojišti zůstane dohromady jen 6 bodů (umřou tři generálové, přijdou o dvě Bsb a o pět oddílových praporů), na konci kola hru prohrají automaticky. Nehraje tedy každý tak docela sám za sebe.
- Větry magie foukají stejně jako normálně. Velmi vřele proto doporučuji domluvit se, kdo bude mít jaké čaroděje, aby jim vůbec něco přifouklo.

Zapomněl jsem na něco?
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

Jo, zapomněl: V případě nerozhodného výsledku na konci šestého kola (nikdo nedosáhl breaking pointu, nebo zázračnou náhodou zdrhli obě strany najednou) se počítá skóre podle normálního bodového hodnocení. Vzhledem k velikosti armád myslím že můžeme počítat cokoliv do rozdílu 350 bodů za remízu.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Odpovědět