Tažení - scénáře

Moderátor: Leif

Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kampaň - Soumrak dračího řádu

Příspěvek od Leif »

O pokračování či závěru tažení se rozhodne zítra večer. Dořešíme výsledek boje mezi černokněžníkem z Kouřové hory a rytířem štěstěny Guye de La Brie a jeho případný dopad na další obléhání pevnosti Morpeth.

Jestli dobře chápu situaci, tak Sigrytovo vojsko se obléhání nechystá zúčastnit a amráda arcimága Filawandrela je zatím moc daleko.

Nevím, zda se rozhodne Kuba pokračovat a připojit se k elfo-trpasličím žoldnéřům nebo se zdrží dalšího vedení války.
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kampaň - Soumrak dračího řádu

Příspěvek od Leif »

Závěr tažení (napište prosím jen stručný závěr, co se stalo s vašimi žoldnéři a ohodnoťte jednotlivé hrdiny)

Léto v horách Dračích hřbetů sotva začalo, ale širá údolí Rangů nehýřila barvami ani radostí života. Širá země byla zničena. Lidé prchli v touze zachovat holé životy do hor. Města byla popleněna a obyvatelé odvedeni do otroctví nebo pobiti. Ti, kteří unikli z nejhoršího, vyhledali úkryt v horách očekávajíce odevzdaně svůj další osud.


Po zemi se jako šíp šířila zpráva, že je tu konec války. Za jakou však cenu?
Vše bylo zničeno.

Plegmund velmistr řádu draka odrazil za krvavých ztrát vojska ničemného Alchreda před branami pevnosti Morpeth.

Pán de Bregoigne se zbytkem vojska odtáhl do Westháffenu a později odplul do své vlasti i s chudou kořistí, kterou nabral, zatímco biskup Alchred vytvořil v přístavním městě nový režim, který dodržuje napjaté příměří vůči zbytku řádu.

Mladý Wilfrith v čele svých věrných od tohoto jara vybírá poplatky od obchodníků, kteří táhnou přes řádová území do Arábie či opačným směrem do říší lidí na severu.

Černokněžník z Kouřové hory odtáhl i se svými stoupenci. Odvedl si sebou početné zajatce, které již více nikdo nespatřil. Obchodníci, kteří cestují pustinami do jižních krajů, prý od těch dob slýchávají chmurný nářek a kvílení prokletých duší na úpatí Kouřové hory. Každý se těm místům v obavě o svůj život raději vyhýbá.

Žoldnéřské oddíly obou armád zpustošili vše, na co dosáhla jejich hrabivá ruka. Mnozí kapitáni pak odtáhli či uzavřeli další obchodní dohody s představiteli řádu. O jejich dobrodružstvích mnoho nevíme, ale je jisté, že v časech války, ve kterých žijeme, na nové zvěsti nebudeme dlouho čekat. Jejich hrdinské činy i podlé úskoky, věrná spojenectví a ničemné ukrutnosti jistě svět ještě pozná.

Bratr Odoreth - záznam v letopisech kláštera Nanebevstoupení Černého draka v Soutězce nářků.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

Tak tady jen shrnu základní úmluvy z úterý a připomenu, na co se máte připravit do prvního kola, které se hraje příští úterý.

Proběhnou tři kola bitev s armádami na 2000 bodů bez lordů. Ti budou k mání až v rozhodující poslední bitvě. Hrdiny lze normálně nakupovat za maximální množství 500 bodů (25%).

Strana útočníků: Syndir, Filip, Dragnor - armády útočníků (tj. tito hráči mohou nasadit kteroukoliv z těchto armád): Chaos, Bestie, Démoni, Upíři, Tomb Kingové

Strana obránců: Standa, Leif, Libor - armády obránců: Lidé (Bretonie, Císařství), Orkové, Vznešení Elfové, Trpaslíci

Strana "záskoků": Thoran, Láďa - Thoran může zaskočit se svými Skaveny, Láďa s jakoukoliv armádou bude k mání (s Císařstvím už má zkušenosti a má vlastní elfy) - pokud by dorazila kompletně celá sestava, může Thoran hrát proti Láďovi a já jim nabídnu scénář.

Idea je taková, že se dopředu na každé kolo hráči každé strany dohodnou, kam vyšle kdo svoje síly, tedy kterého scénáře se kdo zúčastní. Pro ten případ si pak každý připraví armádu dělanou přímo na míru scénáři. Scénáře vždy dopředu nahlásím (i s pravidly a konkrétními výzvami daného scénáře) a upřesním a vysvětlím patřičná pravidla, pokud se nebude jednat o scénář přímo z "Bible".
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

1. Kolo:

Toto kolo představuje první invazi útočníků na území obránce. Obránci mají výhodu, že území jejich vynucené aliance je obklopeno horami, mořem a hustými hvozdy, a tak útočníci musí obsadit několik pozic výhodných pro spuštění hlavního útoku. Za tím účelem vysílají své armádní oddíly, aby se zmocnili vstupních bran do nepřátelského území. Obránci jsou útokem zaskočeni a tak tyto klíčové pozice hájí jen menší armády.

Scénáře:

a) Bitva v průsmyku - toto je klasický nezměněný scénář téhož jména z Bible. Jen pro připomenutí, jeho zvláštnost spočívá v tom, že se hraje nikoliv na šířku, ale na délku stolu. Protivníci tak od sebe mohou (ale nemusí) být od začátku dál, navíc možnost manévrování po sranách je značně "užší".

b) Srážka v divočině - toto je klasický nezměněný scénář z Bible, kde se vyskytuje pod jménem Dawn attack. V našem případě představuje srážku dvou armád v nepřehledném terénu divokého pohraničí, kde na sebe dva oddíly narazí doslova na poslední chvíli ve zmatku zaujímají pozice. Jen pro připomenutí, jeho zvláštnost spočívá v tom, že obě strany vysazují své jednotky do náhodných sektorů na své straně bojiště, podle hodu kostkou, a proto jsou jejich startovní pozice rozházené. Zajímává strategická výzva, osobně považuji za nejzábavnější z alternativních "biblických" scénářů. Také předem upozorňuji, že na bojišti bude, vzhledem k tomu, že má představovat divoký nepřehledný terén, hodně terénů.

c) Vylodění na pobřeží - toto je scénář z GW doplňku Loot and Pillages názvem Coastal Raid. Pro potřeby scénáře ovšem použijeme pouze jeho pravidla pro rozmísťování armád, nikoliv pro samotné plenění pobřežní vesnice, o které v tomto případě nejde. Obránce se v tomto scénáři vysazuje první, a to s celou svou armádou najednou - jeho nástupní plocha je ovšem pouze 8 palců od okraje (obránce teprve k pobřeží spěchá, útok byl příliš náhlý). Útočník pak má svou nástupní plochu rozdělenou na 6 stejných sektorů - pro každý sektor si vybere jednu a pouze jednu jednotku (poté, co si prohlédne obráncovo rozestavení), a ta z něj pak bude nastupovat (vyloďovat se v daném sektoru). V případě, že bude mít útočník více než 6 oddílů, musí zbývající oddíly vylodit až ve druhém kole stejným způsobem. Letecké oddíly se mohou "vylodit" kdykoliv a v kterémkoliv sektoru (i tam, kde se už jiná jednotka vyloďuje - prostě přiletí), charakteři mohou být buď součástí jednotky, nebo musí dostat vlastní sektor. Hru začíná útočník, který prostě a jednoduše vsune svoje jednotky na bitevní pole ze své strany stolu, jako by se vraceli z pronásledování, čímž je vylodí. Scénář je podle mě zajímavý - útočník má nevýhodu, že musí začínat roztažený po celé délce stolu, ale na druhou stranu zná předem obráncovy pozice. Také pokud bude mít hodně jednotek, může ve druhém kole vylodit posily tam, kde mu to bude zapotřebí. Také od sebe hráči začínají podstatně dál než je tomu u běžných bitev. Počítám, že na pobřeží nebude příliš mnoho terénu.

Odměny: První kolo je velmi konkrétně a významně ohodnocené. Armáda (respektive hráč), která zvítězí, si do konečné bitvy bude moci přivést o 100 bodů více. Pokud útočník prorazí obranu, zajistí tak rychlý přísun svých vojsk na "dějiště", zvítězí-li naopak obránce, zajístí své armádě více času na shromáždění mužů ke konečné bitvě.

Bitvy v tomto kole probíhají zcela podle standartního bodování z Bible, stejně jako tomu bylo na posledním turnaji. K vítězství je potřeba získat alespoň o 200 bodů více než má nepřítel. Tak do zbraně!

Přikládám svůj e-mail pro dotazy a závazná rozhodnutí :) : sirjacob@seznam.cz
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

Doplňuji: Všechny scénáře se hrají na standartních šest kol.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

První kolo:

Dragnor se utkal s Leifem v průsmyku. Obě síly se vyčerpaly stejným způsobem a uhrály remízu. Nikdo nezískává bousové body.

Filip se úspěšně vylodil a přemohl Standu. Získává 100 bodů do závěřrečné bitvy.

Libor porazil Syndira v divočině a získává 100 bodů do závěrečné bitvy.

Thoran si zahrál s Filipem II. hodně netradiční scénář - bitvu v tunelu a Filipovi elfové nakopali skaveny zpátky do podzemí kam patří. Thoran nezískal žádné body a uvidíme, co se s ním bude dít v kampani dál :)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

2. kolo:

Ve druhém kole se armády útočníků a obránců snaží zabrat významné strategické body na území obránců a zajistit si tak zásobovací cesty, manévrovací prostor a tím i nejlepší pozici v závěrečné bitvě.

Na stranu obránců se z důvodů absencí generálů Standy a Libora přidá Thoran a Láďa - prosím Leifa aby se ujal vyjednávání s novými spojenci (a případně pomohl Láďovi připravit armádu). Útočníci zůstávají stejní.

scénář a): Boj o věž
Tento scénář je klasickým, nezměněným scénářem z Bible pod názvem Watchtower. Uprostřed bojiště stojí věž na kopci (počítá se jako standartní budova s kapacitou 20 pěšáků), ve které je od začátku jedna jednotka obránce. Zbytek obráncových sil a útočníkovy síly se deployují podle standartních pravidel. Úkolem útočníka je obsadit věž, úkolem obránce je v tom útočníkovy zabránit a mít na konci boje ve věži jednu vlastní jednotku - nehraje se na body. Hraje se náhodně na 4+ kol (každé kolo od 4. se hází se zvyšující se pravděpodobností konce hry). Na tento scénář je potřeba se velmi dobře připravit, cíle obránců a útočníků jsou natolik odlišné, že některé armády budou mít určitě navrch nad jinými.
pozn. Očekávejte standartní hustotu terénu, přičemž v bezprostředním okolí kopce s věží bude volné prostranství. Kdo se chce zúčastnit tohoto scénáře, nastudujte si pořádně boj v budovách.

scénář b): Bitva o most
Tento scénář je z hlediska pravidel z mojí hlavy, ale nápad není originální. Cíle a podmínky obou soupeřů jsou proto pro jistotu zcela totožné - obě armády k mostu dorazí zároveň. Hraje se na standartním bojišti, jehož středem vede zleva doprava řeka. Na řece je jeden most a jeden brod (brod i most jsou každý zhruba ve třetině řeky - dělí tak řeku na tři přibližně stejné úseky). Bitva probíhá standartním způsobem na body, k vítězství je potřeba mít o 200 bodů více než protivník (jako v 1. kole), ovšem zabrání mostu přináší dané straně 200 bodů navíc. Záboru mostu se docílí tím způsobem, že daný generál má na konci 6. kola na protivníkově břehu ve vzdálenosti do tří palců od okraje mostu svou neprchající jednotku, která má minimálně 100 bodů - tato jednotka nemůže být samotný hrdina, ale hrdina v jednotce přičítá své body k hodnotě jednotky. Je lhostejné, zda je v okamžiku ukončení hry zabírající jednotka v boji či nikoliv - obě strany se snaží most aktivně zabrat, nikoliv ho pasivně bránit. V případě, že tohoto cíle ani jedna strana nedosáhne, nebo ho naopak nějakým obchvatem dosáhnou obě strany, se bonusové body za most neudělují.

Pravidla pro řeku: Most je standartním otevřeným terénem, jeho šířka je 5 palců. Stejným způsobem funguje brod. Řeka je na celé své délce široká 5 palců a platí pro ní následující pravidla: Skrze řeku nelze pochodovat a nelze do ní ani vpochodovat - nelze pochodovat ani pokud jednotka začíná svůj pohyb s alespoň jednou celou řadou v řece. Skrze řeku lze chargovat, ale hází se pouze jednou kostkou (jízda hází dvěma a odstraní nižší hod) - toto platí i pokud jednotka začíná svůj pohyb s alespoň jednou celou řadu v řece. Skrze řeku se prchá a pronásleduje normálním způsobem. Jednotka, která má alespoň jednu celou řadu v řece, nemůže být steadfast. Řada, v níž má jednotka alespoň jeden model v řece, se nepočítá do jejího combat resolution. Jednotky, které z nějakého důvodu ignorují terén, a letecké jednotky nemají v řece žádná omezení.
pozn. Očekávejte standartní hustotu terénu po okrajích stolu.

scénář c): Obsazení města
Tento scénář je z hlediska pravidel z mojí hlavy. Cíle a podmínky obou soupeřů jsou proto pro jistotu zcela totožné - obě armády dorazí k městu současně. Hraje se na standartním bojišti se standartními pravidly pro deploy. Hraje se na standartní bodování jako v 1. kole, k vítězství je třeba uhrát o 200 bodů více než nepřítel, ovšem lze získat bonusové body za obsazování bojiště. Bojiště bude rozděleno na 6 stejných sektorů. Za každý sektor, ve kterém má armáda svou jednotku o síle alespoň 75 bodů (samotní hrdinové se nepočítají, ale hrdina v jednotce přidává svou bodovou hodnotu k jednotce) a protivník v tomtéž sektoru tuto podmínku nesplňuje, získává armáda 100 bodů navíc.
Důležitý je charakter bojiště - uprostřed bojiště je oblast hustě zastavěná budovami (městečko), která zabírá výraznou část dvou středových sektorů. Okolo města potom můžete očekávat spíše otevřenou krajinu s drobnými lesíky, ploty a zdmi (představující polnosti a remízky kolem města) - obklíčení města ale může být stejně důležité jako jeho samotné dobytí, proto mají všechny sektory stejnou hodnotu.
Kdo se chce zúčastnit tohoto scénáře, nastudujte si pořádně boj v budovách.

Odměny:
Všechny scénáře jsou odměněny stejným způsobem - každý hráč, který vyhraje bitvu, získá pro svou stranu (tedy nikoliv už pro sebe samotného) možnost v závěrečné bitvě umístit jeden z následujících terénů: les, kopec, bažina, budova (standartní), neprostupná skála (ta ovšem pouze jedna za stranu) - vše o rozumné velikosti. Tyto terény pak mohou hráči umístit až poté, co budou umístěny základní terény, a poté, co se vybere strana, a to kamkoliv na bojiště kromě klasického prostoru na středu bojiště (do 12ti palců od středu). Tedy i do protivníkovy, i do svojí deploy zóny. To představuje skutečnost, že armáda, která zabere významné opěrné body na zemských stezkách, může do značné míry určovat, kde (v jakém terénu) proběhne finální bitva.

Lovu zdar a nezapomeňte se zase domluvit a připravit, bude to zřejmě potřeba ještě více než v 1. kole. Pokud mě informujete předem, jak jste se dohodli, budu rád.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

Jen doplním pro pořádek, že ve scénáři C se samozřejmě bonusové body za sektroy započítají podle stavu na konci 6. kola.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Sindyr
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 197
Registrován: 12. 1. 2011 8.34

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Sindyr »

Hele Kubo já přes víkend udělám tu řeku... přišel jsem na jednoduché a rychlé řešení a myslim, že to ani nebude vypadat blbě... tak snad to stihnu...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Tažení - scénáře

Příspěvek od Kuba »

výsledky 2. kola:

Ve velmi dlouhé ale divácky atraktivní bitvě na řece Syndirovi těžce ostřelovaní nemrtví pobili Thoranovi skaveny a zmocnili se pro útočící armádu mostu.

Bitva o městečko mezi Filipovými kostlivci a Vláďovými elfy se v podstatě proměnila v zákopovou záležitost. Ačkoliv se kostlivci v posledním kole protlačili do elfí poloviny města a získali tak drobnou poziční převahu, na nerozhodném stavu bitvy už nic nezměnili.

U posádkové věže se bohové chaosu vyřádili - zcheatovali kostky zcela ve prospěch svých přívrženců vedených Dragnorem, kteří nebohé Leifovi orky vymetli z věže a následně i smetli ze stolu. Věž padla bez nejmenších obtíží do rukou útočníků.

Strana útočníků bude proto moci nasadit v závěrečné bitvě do pole podle dříve stanovených pravidel dva terény navíc. Vzhledem k tomu, že kvůli velikosti armád v poslední bitvě budeme muset zřejmě hrát na mnohem větším (dvojnásobném) bojišti, budou i nasazené terény vyhrané v tomto kole větší než jsem počítal.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Odpovědět