
Storytelling RP - ano, RP je důležitou součástí hry - má určitá specifika herního projevu. Nejpodstatnějším znakem je, že se primárně zaměřuje na příběh a pozadí světa a vyžaduje, aby RP hráčů bylo sice dobré a na úrovni, ale nikoli prosazováno "za každou cenu". Na HC RP světech se můžeme často setkat s tím, že snaha hráče nebo i DM o příběh je vykolejena či rovnou pokažena hráčem, který s odvoláním na "RP své postavy" přeruší děj nejnevhodnějším způsobem, znechutí (či pobaví, dle naturelu) ostatní, ale deklasuje snahu dotyčného, který vyvinul úsilí, aby zaujal a zainteresoval ostatní. No a ve světě, který preferuje RP "za každou cenu", má v podstatě pravdu.
ST (storytelling) RP klade důraz právě na ten příběh a děj. Jinými slovy, výše popsané chování není v žádném případě doporučeno. Hráč je povinen co nejvíce se snažit přispět k rozvoji příběhu (ne nutně k rozvoji IC požadované linie!!! - může intrikovat, snažit se jej narušit, ale tak, aby přispěl k zajímavosti děje).
Prostě, vždycky si představte, že vaše postavy jsou hrdinové v knize, komixu nebo filmu a jednají jak jednají. Například na ples smetánky dorazí upír a o půlnoci se odmaskuje a začne deklamovat své děsivé poselství. Postava typu "věčný posměváček" a "nic nebere vážně" mu skočí do řeči a zesměšní nějakou urážkou.
Co se stane?
Může se stát, že se postavy znechuceně rozejdou, respektive se postavy rozejdou jen tak a hráči jsou znechuceni. Někteří se možná zasmáli.
Jenomže, v příběhu (knize, filmu) by to tak nebylo. Upír by se chraplavě zasmál, utrhl by posměváčkovi hlavu a s děsivým suvenýrem v ruce by pokračoval v proslovu...
Vždycky to mějte na paměti, když budete chtít projevit charakter své postavy nějakým "převratným" činem. Je řada věcí, které dávají smysl v hráčském projevu, ale nedávají smysl v reáliích světa. Reálie světa jsou v ST světě primárním vodítkem. Jsou totiž vymyšleny speciálně kvůli tomu, aby ten svět dokreslovaly a na jejich základě je možné docházet k zjištěním, úvahám a rozhodnutím.
RP postav je podporováno, ale "RP exhibicionismus" podporován není.
Účast v příběhu, jeho rozvoj jakýmkoli směrem (obecně vzato, v konkrétních případech tomu může být jinak) podporováno je.
Svět Ornilie má své vlastní příběhy, některé vycházejí i v knižní podobě. Může se stát, že některé příběhy odehrané v modulu se objeví později v knihách, nebo budou alespoň zmíněny.
Postavy v modulu budou IC hodnoceny svým okolím podle svých činů a svého projevu, nikoli podle hodnot statů a skillů (neznamená to, že budou ignorovány popisné hodnoty jako síla či dovednost zastrašování). Nicméně, pověst jedince bude primárním ukazatelem reakce okolí.