kampaň Vindana Portus I. (příběh 12 pohárů)

Odpovědět
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

kampaň Vindana Portus I. (příběh 12 pohárů)

Příspěvek od DenGrasse »

kampaň Vindana Portus I. - příběh 12 pohárů. Navazuje na kampaň Myrlon a zachycuje dění, které se odehrálo po přesunu dobrodruhů do tohoto největšího města středního moře Marazion.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

NPC Vindana Portu

Příspěvek od DenGrasse »

CP Vindana Portu

Gond Těžkoruký – známý rangijarský gladiátor, majitel Krvavé díry v Ostfoldu, nejvyhlášenější arény města. V současné době už prakticky nebojuje, nýbrž se věnuje podnikání a organizaci. Ve světě gladiátorských zápasů platí za kapacitu; ar-tilon bojové školy Karan-jar, v níž platí za druhého největšího znalce ve městě po stařičkém Dorvipranovi.
Salusio – jeden z nejlepších zlodějů ve městě, kasařské eso dona Perrugia, původem z Leiwenu. V současné době pracuje pouze pro barona, nebo pro jiné podsvětní bossy, jimž ho don Perrugio zapůjčí. Přítel Juliana z Amberdaxu, jemuž pomáhal v Tlixilově záležitosti; společně také otvírali xarskou kobku pod hospodou Salidarský sklípek.
don Perrugio – celým jménem Perrugio di Santoletto, levoboček barona Emilia di Santoletto, saverijského šlechtice. Otec jej nejprve podporoval, avšak po jeho smrti se Perrugio pohádal s nevlastním bratrem Emiliem, který měl na věc jiný názor a ve rvačce ho zabil, čímž Santolettové vymřeli po meči a jejich majetek zdědil baron Verniere, který pojal za ženu Emiliovu sestru Loisane. Poté musel Perrugio jako psanec uprchnout do Vindana Portu, kde ostatně již dříve žil, neboť v Saveriu propadl hrdlem. Sebou si přivezl dostatek peněz, neboť stačil v rychlosti ještě bratra oloupit a za ně se ve městě zařídil. Už z dřívějška měl rozsáhlé styky s podsvětím, které nyní jen utužil. Vedl dobře své obchody a záhy se propracoval do čela klanu Danviol. V současnosti je jedním z baronů a jeho působiště se rozkládá v částech Gemeru, Ostfoldu, Nussdorfu a Alto Adige.
Brunschwyg – ledový barbar, nejlepší gladiátor současnosti. Pracuje pro dona Almeria jako osobní strážce, ovšem přitom má vlastní grupu rváčů, která se věnuje zápasům. Osoba nadaná brutální silou a obrovskou výdrží. Mnoho lidí se v přiřčení titulu šampiona nedokáže rozhodnout mezi Gondem a Brunschwygem, ale on sám Gonda na souboj nevyzval, ačkoli se proslýchá, že mu to don Almerio zakázal.
Dorvipran – velký mistr (tilon) bojové školy Karan-jar. Býval slavným gladiátorem, nikdy neprohrál jediný souboj. Vychoval celé generace zápasníků. Sídlí v budově školy v Ostfoldu, na náměstí Verdeny. Touto dobou mu bude již více než sedmdesát let.
Gojtun – podvodník, zloděj, lupič a falešný hráč. Jeho rajonem je Arzano a jižní břeh vůbec. Odvádí poplatky kmotru Talinovi z klanu Olissene. Jeho specialitou bývá verbování nováčků přicházejících do města a jejich vysílání na nebezpečné mise. Po setkání s dobrodruhy bez gangu.
don Sekkolo – stínový pán Fluvianu. Pod jeho pevnou rukou se odehrávají všechny nelegální činnosti v této rušné přístavní čtvrti, zejména vybírání výpalného. Šéfuje klanu Lorkian.
Riandor Černé oko – vůdce Thallbaniánských Černých holí, nejznámější magické gildy v podsvětí. Půlelfí mág značné síly.
Ogimbruch – trpasličí zabiják na volné noze; většinou pracuje pro podsvětní klany v záležitostech, kdy si nechtějí špinit ruce. Ogimbruch býval sumgebojanským zápasníkem.
Jilla Ilhion – naturalizovaná půlelfka, členka užšího vedení Cechu městských mágů i Dehebriandovy kouzelnické gildy, vůdčí postava Bílé konference.
Osiemon Ulgefortz-Golnoj – kouzelník stojící v čele Cechu městských mágů, dříve neoficiálně považovaný za nejmocnějšího mága ve městě.
Trandor Ocelová tvář – představený Dehebriandovy kouzelnické gildy; kdysi mocný mág zmrzačený při jakémsi alchymistickém experimentu. Jeho levá tvář je tvořena kovem a místo oka má krystal. Velký nepřítel Ulgefortz-Golnoje.
Uliana Zlatooká – elfka z Lingondu, členka gildovní rady a cechovního představenstva, příslušnice Bílé konference.
Tlixilo Ursaint – emisar Xyhtropacu ve městě, pomocník arcimága Ducorise Velhade. Zmizel za nevyjasněných okolností při zkoumání historických, časově nestabilních částí Gemeru za neobjasněné účasti Juliána z Amberdaxu a lupiče Salusia, jakož i Jaspena Imber-licha. Ani Julián ani Salusio ho prý neviděli.
Jirdaan Fetterlein, markýz Dulcerre – argovijský velvyslanec (konzul). Sídlí v Alto Adige. Blízce spřízněn se senátorskou rodinou Belgioso. Podezírán z podpory Bratrstva Černého netopýra ve Vindana Portu, nicméně zatím nebyl shledán žádný důkaz k tomuto tvrzení a Senát také oficiální cestou žádné podezření nevyslovil. Kariérní diplomat, dříve stoupenec Salfiorů, stihl včas změnit strany a zachránil tak nemalé rodinné majetky v Saveriu. Protřelý intrikán, dobrý znalec dvorských poměrů v Darioritu. Čím se vetřel do přízně Tarquida Duilia není dosud jasné, nicméně král jej záhy vyslal do Vindana Portu, aby umlčel sílící hlasy u dvora, které se dožadovaly Fetterleinova odstranění.
Delmar Čarostřelec – půlelfí lučištník, Reveliánec, vítěz posledních tří ročníků Firingolských střeleckých klání. Zlé jazyky tvrdí, že žije z cen vyhraných v soutěžích.
Miranda Rychlý meč – poručice městské gardy v distriktu Blavet, proslulá šermířka. Bývalá žoldnéřka původem z Naristie, vypracovala se v gardě až na nejvyšší běžně možný post dostupný adeptům nepocházejícím z řad šlechty. Velmi známá osobnost v Nussdorfu a Gemeru, jakož i Vardském slumu; bývalá kolegyně a nyní smrtelná protivnice Krvavé Zmije.
Nahad Tolkapis – snad nejznámější učitel šermu ve městě, torozonský renegát vypovězený králem Nebutisem III. mimo území Orlího trůnu. Žije v Germalu a věnuje se výuce šermu lehkou šavlí, jakož i dalšími exotickými zbraněmi. Působí v Diesonově parku.
Mellon Dontarpis – mág s tajemnou minulostí, vůdčí osobnost Bílé konference.
Sonio řečený Půlměšec – nejlepší kapsář klanu Danviol. Tvrdí se o něm, že dokáže vydělat víc než dva libovolné pouliční gangy, což mu v očích dona Perrugia dodává značnou váhu.
Thysias Rychloprst – mistr kapsář klanu Togar. V sázce uzavřené mezi dony Almeriem a Perrugiem prohrál soutěž se Soniem Půlměšcem, za což byl jistou dobu v nemilosti. Klan však potřebuje jeho služby a tak byl Thysias po čtvrt roce omilostněn. Thysias je trpaslík.
Arnaud von Hyrnwall, hrabě Porcevre – élejský císařský konzul. Mladík z úzkého okruhu císaře Aurelia, velký vyznavač umění a znalec divadla. Ve městě prosazuje a spolufinancuje stavbu Aureliova divadla, jímž se uměnímilovný císař hodlá zvěčnit ve Vindana Portu. Zcela nezkušený v diplomatických záležitostech není důstojným sokem zkušeného intrikána lorda Fetterleina. Hyrnwall celé své angažmá působí ve městě dost komicky a nechtě přispívá k obveselení městského obyvatelstva.
don Almerio – hlavní konkurent dona Perrugia, baron klanu Togar. Nevzhledný člověk nízkých pudů, avšak obezřelý a mazaný. Člen Gemerské Stínové rady.
Liena – celým jménem Alienor. Gemeřanka pochybného původu, patrně dcera prostitutky a žoldnéře. Vychovala ji ulice. Starý Gohier, kterému místní zloději dávali učit své děti, se jí postaral o vzdělání. Naučila se plížit a zabíjet a taky spoustu dalších věcí, bez nichž nemohl nikdo na ulici přežít. Brala všechno možné, aby si vydělala na jídlo. Většinou ji živil její meč.
Nedokázala nad sebou snášet žádnou autoritu a tak je na volné noze, i když samozřejmě platí klanu poplatky. Danviolský kmotr Fortunat nad ní drží ochranou ruku.
Takeddo – mistr danviolského klanu v hazardních hrách. Nejvyšší zasvěcenec Cechu hráčů, meziklanové prestižní organizace mistrů hazardu. Ve svých kruzích dost proslulý. Poslední dobou poněkud zastíněn fenomenální vlyssiďankou Melairou.
Melaira Kamenná tvář – poslední objev klanu Vlyssid na poli hazardních her. Její první vystoupení málem vyvolalo válku klanů, když ve velké hře v Gazantově cassinu Melaira shrábla bank v hodnotě čtyř set zlatých. Byla totiž u stolu jako rozehrávač pro zkušeného karbaníka Jorila, přeborníka klanu Togar. Když Togarský vyšel naprázdno, zdvihla se bouře a záležitost řešila Stínová rada. Vlyssiďanů, kteří se jí ujali, se zastal don Perrugio, baron klanu Danviol a zviklal mínění baronů klanů Sintar a Geniere, takže Sintar hlasoval pro a Genieřan se zdržel hlasování. Don Almerio nezískal žádnou podporu a Melaira nejen zachránila život, ale i pronikla mezi úplné špičky hazardních her. Naproti tomu událost předznamenala konec Jorilovy kariéry. V současnosti je jediným klanovým mistrem neporaženým Melairou Takeddo z klanu Danviol. Dosud ji nevyzval, ani nedostal výzvu. Zasvěcení pozorovatelé soudí, že je to splátka za pomoc v jejím sporu.
Vyzáblý Boz – řečený též Čahoun. Nejvýraznější osobnost mezi osobními strážci dona Perrugia. Vysoký téměř osm stop, byť hubený, vládne neuvěřitelnou silou. Má bledé, horečnaté oči, v nichž se odráží jeho šílenství. Boz je velmi obáván pro své sadistické sklony, za sebou má řadu brutálních úmrtí či zmrzačení. Mimoto velmi dobře hraje hazardní hry, ale obtížně shání spoluhráče.
Světluška – vlastním jménem Gaspar Šklib. Urostlý vazoun, cca sedm stop vysoký, rozložité postavy. Nosí černé, krátce střižené vlasy a vousy. Pracuje s Bozem, patrně proto, aby ho mírnil. To se většinou nestává, protože Gaspar je ranař a žádný lidumil. Na rozdíl od ostatních rozumí humoru.
Vazoun Murgo – další z Perrugiových strážců. Tento bývalý gladiátor má tělo zjizvené ze zápasů v aréně. Rád chodí do půl těla a ukazuje své vypracované svaly.
Amet Thumeny – překupník, zajišťující odbyt kradeného zboží. Specializuje se na koně a příslušenství. Platí poplatky jak Ciamoře, tak Olissenským, aby měl klid. Žije v Arzanu.
Corpin Retz – vůdce malé dobrodružné skupiny zvané Rudá Koruna. Údajně syn zkrachovalého obchodníka, snad Bernicijec. Jeho otec pracoval s podloudníky a sešel ze světa násilnou smrtí. Corpin má nicméně překvapivě široké vzdělání, stejně jako schopnost vyznat se v místních poměrech a ohánět se mečem.
Mariana de la Valette – Corpinova nejbližší spolupracovnice a nejznámější členka Koruny. Pochází ze zchudlé šlechtické rodiny z Torunie. Mariana je vysoká šermířka, která bravurně ovládá mnohé zbraně; dokáže se však i chovat ve vyšší společnosti.
Estaundo – muž neurčitého původu, patrně půlelf. Poměrně dobře se vyzná v magických záležitostech. Člen Koruny.
Degasol – rangijarský exgladiátor, bývalý cirkusový silák a akrobat. Člen Koruny.
Esteban Talin – kmotr klanu Olissene. Jeho rajón leží v Arzanu a Talinovi lidé patří mezi ty, kteří drží linii rozdělující Území dýky. Jemu platí poplatky mj. i Amet Thumeny.
Nicolas Fortunat – „kmotr Fortunat“, vysoce postavený příslušník klanu Danviol. Jeho rajón zahrnuje Dubalen, Undorn a další bloky a ulice na hranici Nussdorfu a Gemeru. Fortunat je starý protřelý zločinecký boss, který zaujímá svou pozici úctyhodných třicet let. Mimo jiné drží ochrannou ruku nad Lienou; někteří proto spekulují, jestli tato dobrodružka není jeho nemanželskou dcerou.
Jednoruký Warut – kápo Concheriánů, do jehož působnosti spadá Slaměný trh v Aversbergu. Jeho nadřízeným je kmotr Joffen Hnědák.
Cardo Dempius – velmi obávaný lupič a vrah, známý duelant. Jeho grupa vyloupila dům U Černé labutě. Cardo platil poplatky klanu Černých kápí, avšak nedokázal dostát svým závazkům. Budiž mu země lehká.
Hnědák Joffen – kmotr Černých kápí, který má pod palcem téměř čtvrtinu Aversbergu. Právě on dal příkaz k likvidaci Carda Dempia.
Don Aurelio Quintada – viceélektor distriktu Trémergat, do jehož kapsy směřují hojné úplatky klanu Concher.
Manfred Zinnfeld – élejský kupec, známý sběratel umění, majitel domu U Černé labutě.
Černý Heinz – Heinz Klotterman, kmotr Dankerských stínů; nejvýznamnější mezi sobě rovnými v Trémergatu. V jeho rajónu stojí dům U Černé labutě.
Don Giorgis – baron klanu Danker.
Don Coriolus – baron klanu Concher.
Červený Rico – kápo klanu Sintar, sídlí v hospodě U Toulavé kočky, Vestfold. V jeho rajónu stojí dům barona Strolze.
kmotr Olterri – kmotr Sintariánů, nadřízený Červeného Rica.
Zargarax – čaroděj neznámého zaměření, považován za kupce či učence. Jeho dům v Enganu byl zbořen lokálním zemětřesením.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Gojtunův part

Příspěvek od DenGrasse »

Po příjezdu do Vindana Portu dobrodruzi vystoupili na jižním břehu z lodi, která je přivezla z Tiessenu. Zabydleli se v krčmě 'U plechového kohouta' a začali se rozhlížet po městě. Kai Rivienta hned zkoumá možnost studia na Magické univerzitě, nejproslulejší instituci Ornilie.
Ostatní členové se setkávají s Gojtunem, vůdcem malé skupinky místního podsvětí a dostávají od něj úkol opatřit jakousi skříňku z domu bohatého kupce.
Když úkol následně splní, zjistí, že jim Gojtunovi lidé Anspark a Undo nechtějí za skříňku zaplatit, pohádají se s nimi a nakonec je zabijí v salónku hospody. Poté prchnou a přestěhují se.
Na druhý den objevuje jejich novou skrýš Ogimbruch, který přijde s partou trpaslíků a ukradne jejich věci, některé zničí a jiné si nechá. Dobrodruzi jej vystopují pomocí kouzla, v boji zabijí trpaslíky a Ogimbruch sám to pěkně nakoupí. Nicméně stráž všechny rozežene a zatkne šlechtice, který je za zabití pacholka odsouzen na galeje.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Galdorovo intermezzo

Příspěvek od DenGrasse »

Na jiném místě bývalý gladiátor Galdor, nosič beden, dostává od zaměstnavatele úkol vyzkoumat, kam se během cesty ztratily tři bedny z lodi patřící společnosti. Po několikadenním úsilí se mu to podaří, ale neporušenu najde jen jednu, další dvě jsou zničené a nacházejí se v podivném domě na jižním břehu, kde ve sklepě leží zahrabané mrtvoly. Galdor podnikne pátrání kolem domu, a dopátrá se nakonec i toho, kdo po několika převodech dům koupil, ale nepodnikne proti němu žádnou akci.
Později dostane práci pro barona Strolze, kde hledá zmizelého alchymistu, což se mu ani za pomoci Kai nepodaří, ale najde skryýš pašeráků ve stokách.
Během poflakování se přichomýtne k hostinci 'U rudé plachty' kde najde 12 otrávených pacholků ze Zargaraxova domu a protože je neopatrný, je zatčen stráží a obviněn z vraždy.

Během procesu se chová zpupně a odmítá platit právníka, soudce je naštěstí pro něj v dobré náladě a tak mu vyměří jen 50 ran bičem a pokutu. tehdy se Galdor rozhodne, že se muto nelíbí, zabije tři strážné a stane se tak definitivně zločincem a vrahem. Ukrývá se na jižním břehu, ale ve snaze získat peníze se přihlásí do souboje s Bruskou ve Žluté díře. Když prohrává, použije svou magii, aby zvrátil situaci, ale jeho zákrok je posouzen jako porušení pravidel a při pokusu o útěk je davem rozsápán.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Příběh 12 pohárů

Příspěvek od DenGrasse »

Kai má stále divné a divnější sny, v nichž se účastní zvláštních seancí. Sny vypadají až neskutečně reálně. Z nich se dozví, že se chystá nějaký rituál a jemu se snaží zabránit Stínový had, Ničitel a ještě kdosi třetí. Rozhodne se někoho z nich vyhledat, ale během pátrání po Stínovém hadovi je Sar zvaný Feuer málem zabit ve Žluté díře a vyvázne jen tak tak.
Vše zjevně souvisí s podivným domem na jižním břehu, který je ovšem centrem velké stavební úpravy - domy okolo jsou vykoupeny a srovnány se zemí a vzniká tam oplocený blok obehnaný zdí - stavba musí být velmi náročná.
Při pokusu proniknout dovnitř je velkým hadem sežrán sarremorthián, který jde první.

V den Galdorovy smrti je gladiátorem Gurnandem ve Žluté díře poražen vyzyvatel zvaný Ničitel, který vypsal na boj 100 zlatých.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Příběh 12 pohárů 2

Příspěvek od DenGrasse »

Podivné události pokračují dál, postavy již předtím pašují z města nějakou truhlu podezřelého obsahu. Kai zkoumá ve škole spisy ale naráží na neznalost xarské řeči. Její sny se stávají živějšími.
Při zkoumání Zargaraxova domu objeví schránku s podivným obsahem, ale když jí otevřou, zjeví se překvapivě neznámý čaroděj a zaútočí na ně. Poté co jej se štěstím zabijí, se Kai ve snu dozví, že to byl sám Stínový had a Poháry zlikvidují i jeho duši, oslabenou ztrátou fyzického těla.
Celé to souvisí s legendou o polobohu Grahovi v dávné xarské historii.

Poté se postavy seznamují s trpasličím alchymistou, díky němuž získávají velké množství kharthu - uspávacího prášku.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: kampaň Vindana Portus I. (příběh 12 pohárů)

Příspěvek od DenGrasse »

Zatímco sny pokračují a Kai začíná se studiem na Univerzitě, kontaktuje se s Ashenem, mladým gladiátorem, který přišel do města pomstít smrt svého otce, nečestně zavražděného v aréně a mladou zlodějkou (?). Od tovaryše Karla a mladšího písaře Franze se dozvídají cosi o "podivné stavbě" v Teseney a roli, kterou v tom hraje starší písař. Gladiátor dostane livrej a představuje ochranku. V rámci získávání informací se však dostane do konfliktu s Luigim Strniskem, který dělá ochranku v bordelu a přijde o meč. Kontaktují se s Darelem, pobočníkem kmotra klanu Olissene.

Zjišťují, že starší písař místní elektury patrně jede v nějakých nekalých obchodech. Důkazem toho je, že mladý písař Franz, který je vyslán cosi zařídit, je následujícího dne bez soudu oběšen. Pokus zmocnit se jeho věcí stojí skupinu 14 zlatých za jeho popravu.
Následný pokus vyslechnout rozhovor staršího písaře s neznámým mužem U Rudé plachty způsobí, že se kdosi vloupe do jejich pokoje a pokusí se je zavraždit; když se mu to nepovede, prchne za pomoci magie.

Kai a Ashen následně ssledují dění v nálevně U hřebu, nedaleko podivného sídla. Zjistí člověka, který platí žoldnéřům Bratrstva meče za informace a Kai sleduje kočár, který on sleduje také. Následně jej kontaktuje a chce mluvit se zaměstnavatelem; tak se ocitne v cirkusovém stanu tváří v tvář velmi překvapenému Ničiteli.
Po dramatických zážitcích prchá, vypomáhaje si bleskem, ale Ničitel ji pronásleduje až do přístavu, kde povraždí několik žebráků. Kai se mezitím dostane do sídla a přivolá Prvního, který ji pošle spolu s Druhým, Pátým a Šestým, k nimž se přidá ještě Jezabel, aby s Ničitelem zúčtovali.
Záhy zjistí, že Ničitel pochopil chybu a hodlá uprchnout, za kterýmžto účelem vyvolal z mořského dna černou galéru. Druhý přivolává vlastní a přenese všechny na její palubu. Po zhruba hodině plavby galéra Pohárů taranuje Ničitelovu loď za vzájemného ostřelování výbušnými střelami a xarským ohněm. Během boje Kai pomocí čarovné balisty ustřelí Ničiteli nohu a vzápětí s ním Druhý skoncuje. Kai sčepuje duši, kterou potřebuje na rituál. Galéra se vrací na mořské dno a ostatní do Vindana Portu.
Kai je vylosována k rituálu, čímž získává iniciaci. Také jí Druhý, oficiálně jako její strýc, Alexander lord Simpelhuis, odkáže svůj majetek ve Vindana Portu (celý blok obehnaný zdí v Teseney, bývalý Zargaraxův dům v Arzanu a vilu na předměstí v Atregu, nějaké služebnictvo, dvě lodě, dva kočáry, zbrojnici a deset koní). Rovněž jí adoptuje do svého rodu, takže získá dokumenty na jméno Kai Rivienta-Simpelhuis.
Poháry zmizí hned po rituálu a Kai je pověřena "všechno uklidit".
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: kampaň Vindana Portus I. (příběh 12 pohárů)

Příspěvek od Kai Rivienta »

To je věc. Nějak jsem si nikdy nevšimnul, že to tu je. S
Odpovědět