Už jsem o tom v minulosti mluvil a snažil se to trochu přiblížit, ale ještě to hodím sem, aby měl každý možnost se vyjádřit a potom uvidíme, jestli to je blbost, nebo by mělo smysl to vyzkoušet:
Moje představa je taková, že každý, kdo by se chtěl zúčastnit by si udělal armádu včetně nějaké historie. Ideální je pojmenovat hlavní hrdiny a klidně i další vedlejší. Vlastně tato část je hodně podobná kampani, kterou organizoval Sindyr. A pak by GM (což by mohl být kdokoli a vlastně by to ani celou dobu nemusel být jeden člověk) zkusil tvořit jeho příběh "na míru". Postava každého, by dělala co by chtěla, a v průběhu hry by na základě úspěchů mohla sílit, získavat vybavení, zdroje či jiné výhody. Samozřejmě by základem byly bitvy proti jiným hráčům, kteří by ale byli spíš jakási stafáž. V závislosti na příběhu, by se hráč utkával s cizími armádami a i hráči, kteří by se nechtěli účastnit přímo kampaně - ti by mohli být sparing partneři. Tím by se zajistila variabilita bojů a netrpěla by tím tolik dějová linka. Navíc by scénáře mohli být do značné míry nespravedlivé a velmi upravené. Hlavní hrdinové by měli (mohli) mít většinou navrch a jejich příběh by se rozvíjel. Sparing partner by nemusel smutnit, protože "tam byl od toho". V podstatě by to vycházelo, že každý bude (z logiky věci) jeden týden hrát za svého charaktera a druhý týden bude sparing.
Výhody:
Nevadila by absence kohokoli a snadno by šlo měnit soupeře
Míra "RP" by závisela na dohodě s GM (pokud Sindyr nechce hrát "rozhovory", dostane prostě rychlý breefing, co má udělat a žádná diskuze kolem)
Když se nebude chtít někdo kampaně VŮBEC zúčastnit, tak to není pro ostatní žádný problém
Kampaň se vůbec nemusí hrát pořád. Stačí, když hráč napíše GM, že by rád pokročil v příběhu a ten vymyslí co a jak. Pak se může klidně na měsíc dát pauza.
Sparingové můžou vyzkoušet nové postupy bez rizika
Vyzkoušení nových pravidel a speciálních terénů (na 2+ dostaneš do konce bitvy démonický dar, na 1 chcípneš bez savu )
Nevýhody:
Pokud se nebude chtít někdo zúčastnit kampaně na hráčské straně, není to problém, pokud mu nevadí hrát za upravených podmínek proti hráčské frakci. Pokud ano, je to (ne nepřekonatelný) problém.
Pokud se někomu nechce tvořit background svojí armády, tak se těžko uchopuje příběh
Příběh pod různými GM může být různý
Budu rád, když se k tomu každý vyjádří, klidně ve stylu NEZÁJEM. Jsem ochoten (ale ani v nejmenším na tom netrvám) zkusit gamemasterovat první kola.
Díky za pozornost.
Návrh kampaně
Moderátor: Leif
- Shadowalker
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 262
- Registrován: 2. 12. 2008 14.50
- Kontaktovat uživatele:
-
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 10. 1. 2011 16.36
Re: Návrh kampaně
Já jsem pro... pokus se do začátku určit svět a pozadí nějaké války/ historické události (klidně podle frakcí hráčů, kteří by to chtěli hrát)
- Kuba
- Centurio Pilus Prior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 12. 1. 2011 14.11
Re: Návrh kampaně
Haha, tak to je dobrý, já se tady vypisuju s příběhem kampaně a ty do toho napíšeš tohle . Klidně použij to moje, když už se s tim seru kvůli jedné bitvě
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
- Shadowalker
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 262
- Registrován: 2. 12. 2008 14.50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrh kampaně
To vůbec. Mně se naopak ten Tvůj návrh líbí a tyhle gamemasterované bitvy bych sem tam udělal. Já s termínem a bitvou počítám a rozhodně jí nechci přebít. Začal jsem to sepisovat ještě než jsi to napsal TyKuba píše:Haha, tak to je dobrý, já se tady vypisuju s příběhem kampaně a ty do toho napíšeš tohle . Klidně použij to moje, když už se s tim seru kvůli jedné bitvě
Můj návrh nespěchá, můžeme začít třeba po Vánocích. Jen spíš sonduju, jestli je zájem. Stejně bych radši, aby ty jednotlivé frakce měli nějáký vývoj. Třeba začnou ve své galaxii (orci v galaxii orků) a teprve potom se budou přesouvat do dalšího vesmíru.
- Kuba
- Centurio Pilus Prior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 12. 1. 2011 14.11
Re: Návrh kampaně
Jak jsme se o tom bavili v klubovně, tak bych tu rád formuloval svůj postoj: Zní to dobře, ale nejsem pro. Pokud se to začne hrát, tak se samozřejmě přidám, ale nepodporuji to a to z následujících důvodů:
a) dlouhé kampaně většinou už na konci nikoho nebaví a tohle bude pekelně dlouhé, podle toho jak si to Libor představuje
b) mám přece jenom raději volnost výběru hry a protihráčů - chci začít hrát zase fantasku, alespoň občas
c) proč hrát kampaň ve více hráčích, když se tam stejně ti hráči nebudou potkávat? A až se potkají, tak budou natolik různě silní, že zas akorát někdo začne kňučet. To je nevýhoda kampaní, kde hráč posiluje s tím jak vítězí a naopak.
a) dlouhé kampaně většinou už na konci nikoho nebaví a tohle bude pekelně dlouhé, podle toho jak si to Libor představuje
b) mám přece jenom raději volnost výběru hry a protihráčů - chci začít hrát zase fantasku, alespoň občas
c) proč hrát kampaň ve více hráčích, když se tam stejně ti hráči nebudou potkávat? A až se potkají, tak budou natolik různě silní, že zas akorát někdo začne kňučet. To je nevýhoda kampaní, kde hráč posiluje s tím jak vítězí a naopak.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
- Shadowalker
- Centurio Pilus Posterior
- Příspěvky: 262
- Registrován: 2. 12. 2008 14.50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrh kampaně
V pohodě, díky za info. Jen zkusím rozebrat/dovysvětlit, jak jsem to myslelKuba píše:Jak jsme se o tom bavili v klubovně, tak bych tu rád formuloval svůj postoj: Zní to dobře, ale nejsem pro.
Bude to pekelně dlouhé. Ale nemyslím (a vlastně ani nechci), aby se to hrálo každý úterý. Postupně se to bude vyvíjet, takže by to nemuselo tolik ztrácet dech, ale to riziko tam určitě jeKuba píše:a) dlouhé kampaně většinou už na konci nikoho nebaví a tohle bude pekelně dlouhé, podle toho jak si to Libor představuje
To by neměl být problém. Koneckonců jako velitel svojí armády budeš mít možnost výběru a má to být i RP. A když měsíc nebudeš chtít hrát, Tvůj příběh zůstane u ledu a nic se neděje.Kuba píše:b) mám přece jenom raději volnost výběru hry a protihráčů - chci začít hrát zase fantasku, alespoň občas
No ona by to spíš byla kampaň pro jednoho hráče. V podstatě by ses nemusel s nepřátelskými hrdiny ani potkat, kdybys nechtěl. Ten protihráč by byl stejně asi smířenej s tím, že musí prohrát, protože je to Tvůj příběh a hlavní hrdinové nemají tak často umíratKuba píše:c) proč hrát kampaň ve více hráčích, když se tam stejně ti hráči nebudou potkávat? A až se potkají, tak budou natolik různě silní, že zas akorát někdo začne kňučet. To je nevýhoda kampaní, kde hráč posiluje s tím jak vítězí a naopak.