Důležitá Home rulles a upozornění

Moderátor: Kai Rivienta

Odpovědět
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

Lichváři:
Vůdce gangu si může půjčit zlato od lichváře za těchto podmínek:
Uloží u lichváře zástavu v prodejní ceně na rybím trhu (Rozuměj v ceně, za kterou by výbavu nakoupil, pokud by ji kupoval na trhu viz. výbava dodatky a pasáž o rozličném, nebo tak nějak, vybavení v základních pravidlech, nikoliv v armádních cenících pravidel pro gangy) Na tuto zástavu si může vypůjčit 50% její ceny ve zlatě. Dlužit může maximálně 5 kol. Za každé kolo se připočítává 20% k dlužné částce. Nebude-li do pátého kola odehraného v různých příbězích zástava vyplacena, propadá zastavárníkovi.

Účast gangů z Čertova drápu:
V úvodním slově jsem psal, že Gangy v Čertově drápu (vítězové závěrečného scénáře) se mohou zúčastnit od 3. kola v této kampani. Toto omezení ruším, jednak s ohledem na logiku věci (nezdrželi se zásadně déle, než poražení finalisté), jednak s ohledem na příběh kampaně (k některým událostem dochází v návaznosti na události v Čertově drápu), ale hlavně kvůli počtu přihlášených gangů a dalším pravidlům pro kampaň, viz lichváři)

Bonifikace účastníků Čertova drápu
V úvodním slově píšu, že zkušené gangy mohou získat úvodní kontrakt. Tato částka slouží hlavně k doplnění ztrát u zkušených gangů, které utrpěly v kampani Čertův dráp, musejí se za ni zavázat ke službě jedné frakci a také slouží jako obraz jejich známosti v místním podsvětí, nebo ve společnosti obchodních a řemeslných cechů. Rozhodně nepřísluší úplně novým gangům!!! A navíc se vztahuje jen na legální rasy v případě frakce zákon + !!!!!

Pravidla

Hraje se podle pravidel: v4 pro gangy
v5 základní pravidla

ZVLÁŠTNÍ SCÉNÁŘE

INFILTRACE
Úkolem útočníka je dopravit infiltrátora na místo určení do střežených budov.
Hrací plocha: 4 x 2,5´ hraje se na délku stolu. Městské terény, nebo chodby. Na počátku hry hráči určí losem tři budovy na polovině obránce. útočník má za úkol do jedné z takto vylosovaných budov dovést model infiltrátora, udržet ho naživu (nevyřazeného, dokud na místě nehodí 4+ na 1 k6 (hod v každé fázi boj se provádí jen pokud není model v boji.) a dokud neodejde ze scénáře některou ze stran z hrací plochy
Pro scénář může útočník nakoupit modely žoldnéřů žebráků ve větším počtu, než 1. Stanoví předem tajně (tuto informaci obránce nemá a útočník ji prokazuje zápisem a značkou na konci hry, nebo oznámí, který model je infiltrátor DM) , kdo je infiltrátor, označí ho značkou zespodu na modelu, a v rozpisu jednotek. (infiltrátor je jeden z modelů útočníka
Vítězství ve scénáři:
1. vyřazení infiltrátora – vítězí obránce
2. gang nesloží test prohry
3. infiltrátor opustí hrací desku poté, co na místě uspěl v hodu k6
(vítězství s bonusem) vítězí útočník
Infiltrace slouží k:
1. uloupení předmětu,
2. vyslechnutí informace,
3. doručení zprávy.

ÚTĚK/ VYSVOBOZENÍ
V některém případě nezbývá, než zařídit útěk, nebo vysvobození vězně. Obvykle je to v případech, kdy vězeň je držen ve skutečně nedobytném vězení, hájeném přesilou modelů, apod.
Zvláštní scénář
Obránce a útočník vyplyne ze scénáře. Útočník je vždy hráčův gang, (hráčské gangy) za obránce může hrát DM
Terén:
Pokud nevyplývá terén z příběhu, (pak ho staví DM a útočník i obránce mají možnost pomocí informací předem zjistit nebo nezjistit Jak vypadá vězení, kde je umístěna cílová osoba apod.) Pak se hráči střídají ve stavbě terénu. každý terén musí obsahovat vězení se 4 uzavřenými celami.
Vězni:
Uvnitř vězení bude umístěno D3+1 vězňů. Hráči se střídají v umísťování modelů vězňů předtím, než se vysadí gangy. Vězni nesmějí být umístěni blíže než 4“ od sebe navzájem a přednostně se musí umístit do samostatných cel.
Útočník před bitvou stanoví, který model je cílovým modelem jeho mise, tuto informaci tajně poznamená do svého zápisu tak, aby později mohl prokázat o který model se jednalo.
Útočník má za úkol vězně dostat živého z vězení a odejít s ním z hrací plochy libovolnou stranou.
Na počátku hry si hráči hodí počet vězňů. Pak umístí vězně a pak si hodí na iniciativu a rozestaví gangy.
Hru pak začíná útočník.
Vítězství:
Vítězství útočníka: Vysvobození vězně (útočník dostane svůj model do doteku podstavců s vězněm a takto ho transportuje mimo hrací desku libovolnou nebo DM předem stanovenou stranou
Vítězství obránce: útočník nesloží test prohry
Konec bitvy nastává, pokud jeden z gangů nesloží test prohry. Pokud je v té době vězeň naživu, připadne automaticky vítězné frakci.
Vyřazení vězně:
Obránce nesmí na vězně útočit ani v boji zblízka ani střelbou, dokud vězeň není v dotyku podstavců s modelem útočníka a neopustil svoji celu.Útočník nesmí na vězně útočit v žádném případě ani zblízka, ani ve střelecké fázi. Pokud dojde k vyřazení vězně, vězeň hodí na tabulku jako hrdina. Při hodu 61 a 65 získává vyřazeného vězně útočník. V ostatních případech se vyhodnotí stav vězně s ohledem na scénář a připadne obránci, ať živý, nebo mrtvý.
Zkušenosti:
Velitel vítězného gangu: 1
Za vyřazený model soupeře: 1
Za zachránění vězně: 2 (útočník)
Za vyřazení vězně: 2 (obránce) jen pokud útočník vězně neunese - hod 61 a 65

Zámky a pasti
Otevírat zámky mohou postavy, které mají kradmou dovednost, nebo zlodějské náčiní. Zámek otevřou úspěšným testem Iniciativy
Vylomit zámky je možno složením úspěšného testu síly (některé zámky nejde vylomit stanoví DM)
Odstranění pastí mohou provádět modely, které mají kradmou dovednost, nebo zlodějské náčiní. Pasti odstraní složením úspěšného testu na Iniciativu.
Nalezení pastí a tajných vchodů se provádí do vzdálenosti I potmě nebo na 2xI za světla, nebo osvětlení. Ve fázi boj úspěchem v testu I. Model nesmí v kole kdy hledá pasti a tajné vchody běžet ani bojovat zblízka, střílet, nebo kouzlit. A musí samozřejmě oznámit DM, že něco hledá. Jinak do pasti samozřejmě spadne. Pokud nebude zjevné, který model padl do pasti první, určí ho DM náhodným hodem.

HLUK
V některých scénářích reagují stráže na hluk.
Bude se vyhodnocovat následovně:
Model, který je nejblíže ke zdroji hluku hodí test na Iniciativu, pokud jím úspěšně projde gang hluk zaslechl
Pokud se bude jednat o zvlášť hlasitý hluk (řinčení zbraní, volání o pomoc) hází se test I+1
6 je vždy neúspěch
Pokud se jedná o výstřel z palné zbraně uslyší ho gang bez hodu
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

POZOR
Toto vlákno doplňuji jen úpravami původního zápisu a tak se tu nebude aktualizovat datum. Tak se sem ve vlastním zájmu občas podívejte, jestli tu není něco nového! S
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

POZOR PRO TY, KREŘÍ ZATÍM S FÓREM NEUMĚJÍ MOC PRACOVAT

SOUKROMÉ ZPRÁVY SE ZOBRAZUJÍ ÚPLNĚ VLEVO NAHOŘE !
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Shadowalker »

A upozornění přichází na e-mail, kde je i odkaz přímo na zprávu...
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

Další pravidla

Boj modelů s pravidlem zuřivosti (běsnících) a sražené a omráčené modely
Jestliže je model podléhající pravidlu pro zběsilost na počátku svého kola v doteku podstavců se sraženým, nebo omráčeným modelem soupeře a přitom je v dosahu jeho zteče bojeschopný model soupeře, chová se tento model, jako by byl tento nepřátelský model zapojen do boje zblízka s ním. Nesmí tedy útočit na sražený, nebo omráčený model, ale je povinen vyhlásit zteč na nejbližší bojeschopný model. To znamená, že pokud je v dosahu jeho zteče více modelů, z nichž některé jsou sražené, nebo omráčené a jiné bojeschopné, zuřivý válečník tyto sražené, nebo omráčené modely ignoruje, dokud je v jeho výhledu a ztečové vzdálenosti nějaký nepřítel na nohou. Pokud je zběsilý model v boji s více soupeři, a nejsou všichni sražení, nebo omráčení, potom nemůže vyhlásit zteč na další model, dokud nejsou všichni sražení, nebo omráčení.

Hladovění
Při tažení mimo město a někdy i mezi koly kampaně ve městě, může dojít k hladovění, pokud není možno nakoupit zásoby, nebo se najíst v hospodě. Dm mezi koly provede hod na zásobování: Při hodu 1 na K6 není jídlo
Pokud nemá gang dostatek jídla pro své členy, musí každý, pro koho není jídlo, uspět v hodu proti T modelu. Pokud neuspěje, pak model hladoví. To má za následek snížení všech jeho charakteristik o 1. Pokud dojde ke snížení W na 0 hází se standardní hod na vyřazení, při nasazování před scénářem. Pokud je model vyřazený v důsledku hladovění, nehází na konci scénáře na tabulku zranění. Hladovění se netýká modelů nemrtvých. Živé modely v nemrtvých frakcích hladoví, jako ostatní.
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

Další důležité pravidlo:

Prosím všechny hráče, aby samostatně psali předmět zpráv. Čili nikoliv RE:kampaň ... Mám pak několik desítek zpráv stejného znění a často několik zpráv stejného znění od jednoho hráče a špatně se v tom hledá.

Prosím všechny hráče o stručné písemné reporty ze zásadních činů gangu, zejména z těch, které probíhají mezi koly. Kupř: vraždím členy gangu X Y a odnáším jejich hlavy konkurenci, pátrám po X,Y s výsledkem atd. I když s Vámi řeším nějaké věci po telefonu, nebo na místě v herně, nebo jindy a jinde, můžu zapomenout, že se staly s za týden, za dva, si ani Vy nebudete pamatovat, co jste kdy dělali a to máte na starosti jen svůj gang. S
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

Ještě si dovoluji upozornit na důležité pravidlo o přidělování dovedností v gangu. Dva modely mohou mít stejnou dovednost jen za zvláštních podmínek, stanovených pravidly. Tedy jen v případě, že už všechny ostatní dovednosti ze skupiny některý model v gangu má. Prosím ty, kteří toto pravidlo nezaregistrovali, aby si opravili gang.
Také apeluji na hráče, aby si pozorně přečetli, co jejich dovednost znamená a hráli podle toho. Kupříkladu rychlostřelba se dá využít, jen pokud se model v kole nepohnul, není to tedy automatická střelecká akce navíc.
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

Pravidlo o povýšení na vůdce gangu.
Jestliže zemře vůdce gangu a postupuje se tak, že je nahrazen modelem s nejvyšším LD, tento model zároveň získá status a zařazení náčelníka Bestie se stane vůdcem bestií, aspirující rytíř bludným rytířem. To neplatí u frakcí, které mohou za stanovených podmínek dokoupit vůdce gangu. Nový status získá velitel tehdy, jestliže model dosáhl alespoň základních zkušeností, které by měl velitel jako počáteční zkušenosti. Parametry a dovednosti nového velitele se krom dovedností, vyplývajících z jeho velitelské funkce a popsaných v pravidlech, nikterak nemění.
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Důležitá Home rulles a upozornění

Příspěvek od Kai Rivienta »

Hod na test prohry
Pro kampaně se budou nadále házet testy prohry takto:
ztráta 25% modelů dobrovolný hod na test prohry. Pokud chce hráč vyhlásit dobrovolnou prohru provede tento dobrovolný test. Pokud v testu LD Uspěje může se rozprchnout
ztráta více než 50% povinný test 1x hod LD každé kolo - pokud v něm gang neuspěje, musí se rozprchnout
ztráta více než 75% povinný test 2x hod LD každé kolo - pokud v něm gang neuspěje, musí se rozprchnout
Odpovědět