Mordheim - main topic

Moderátor: Leif

Odpovědět
Uživatelský avatar
OneIceOne
Tribunus Militum
Příspěvky: 743
Registrován: 10. 1. 2009 8.20

Re: Boj o Talagaad - úvodní info

Příspěvek od OneIceOne »

Já se další kampaně gangů neúčastním, hra samotná je fajn, ale problém vidím v "přecpanosti" herny, když hraje 8 až 10 lidí čtyři odlišné scénáře, není prostor pro položení notebooku a nezmiňuji hlučnost prostředí. Mě tyhle faktory dost omezují v radosti ze hry. Jak říkal Johny Mnemonic - "Chci jen ten svůj zasranej komfort!". Jelikož v klubu nejsem registrovaný, tak místo přenechám registrovaným členům.

Plus doporučuji rovnou zmínit, jak se můžou zapojit gangy zrůdiček, než hanit jejich pancíře, protože to nikam nevede.
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj o Talagaad - úvodní info

Příspěvek od Shadowalker »

OneIceOne píše:Já se další kampaně gangů neúčastním, hra samotná je fajn, ale problém vidím v "přecpanosti" herny, když hraje 8 až 10 lidí čtyři odlišné scénáře, není prostor pro položení notebooku a nezmiňuji hlučnost prostředí. Mě tyhle faktory dost omezují v radosti ze hry. Jak říkal Johny Mnemonic - "Chci jen ten svůj zasranej komfort!". Jelikož v klubu nejsem registrovaný, tak místo přenechám registrovaným členům
Kai Rivienta píše:Klubovna musí být jednoznačně pro členy klubu na pravním místě.
Trochu jsem se bál, že to bude vnímáno takhle. Já jsem opravdu rád, že je nás hodně a nechci to rozhodně stavět tak, že členové klubu mají mít přednost. Jen jsem nechtěl hrát další měsíc "čtyřhru". Myslím, že mluvím za všechny 40ky, že se vždycky jde dohodnout a rozumně to přizpůsobit.
Kai Rivienta píše:Pro začátek jsem se po zkušenostech z bojů v kampani rozhodl, že bitvy v gangu budou probíhat standardně v prostoru o rozměrech jednoho stolu, protože to je pro malé gangy postačující. 3 scénáře by tedy neměly zabrat víc, než 3 stoly na terény a jeden stůl na počítače.
Tohle mi přijde ideální řešení, pokud je to pro vás hratelné
OneIceOne píše:Plus doporučuji rovnou zmínit, jak se můžou zapojit gangy zrůdiček, než hanit jejich pancíře, protože to nikam nevede.
Kai Rivienta píše:Docela bych uvítal, kdybyste se ke kampani připojili, ale chápu, že zvuk chitinových pancířů pukajících pod dávkami z kulometů je neodolatelný.
Standa to spíš myslel tak, by byl rád, kdybychom místo 40Ky zahráli gangy, než že by narážel na frakci z pravidel Mordheimu. Nicméně souhlasím s tím, že diskriminace jiných než lidských ras (za které mě osobně hrát nebaví) je v kampaních značná :). Já to samozřejmě chápu z hlediska komunikace s ostatními, ale snižuje to mou touhu po hraní. Navíc se mi úplně nechce vázat na 4 sezení a nemít možnost hrát nový armybook brouků...
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Boj o Talagaad - úvodní info

Příspěvek od Kai Rivienta »

Kai Rivienta píše:Docela bych uvítal, kdybyste se ke kampani připojili, ale chápu, že zvuk chitinových pancířů pukajících pod dávkami z kulometů je neodolatelný.
Shadowalker píše:Standa to spíš myslel tak, by byl rád, kdybychom místo 40Ky zahráli gangy, než že by narážel na frakci z pravidel Mordheimu. Nicméně souhlasím s tím, že diskriminace jiných než lidských ras (za které mě osobně hrát nebaví) je v kampaních značná :). Já to samozřejmě chápu z hlediska komunikace s ostatními, ale snižuje to mou touhu po hraní. Navíc se mi úplně nechce vázat na 4 sezení a nemít možnost hrát nový armybook brouků...
Osobně jsem toho názoru, že se ani tak nejedná o diskriminaci nelidských ras, jako spíše přizpůsobení se kolorytu osídlených oblastí ve světě Warhammeru. Tam se také nezastavují kostlivci v hospodě na pivo, nebo ještěrkáči na fotbale. Dokonce i poměrně lidští orci, goblini apod. nesplývají v říši lidí s lidskou komunitou, ale žijí si obvykle v ústraní v pustinách, nepřístupných horách džunglích apod. a neživí se vystupováním na poutích, ale loupeží a vraždou.
Úplně bezproblémově je možno hrát Skaveny všech možných typů, i když i ti se obvykle zdržují v prostorách stok a na povrch vyrážejí jen v noci a podle hesla udeř a uteč. Dále frakce nemrtvých, používající lidské modely, frakce temných a polotemných elfů, trpaslíků, hobitů apod. Dále samozřejmě Norskany, pokud nevypadají všichni jako chobotnice, prostě pokud jsou schopni někoho poslat do hospod a na tržiště, aniž by se kvůli tomu strhlo lynčování od prvního pohledu. V ruinách a pustinách kráteru se konečně ukrývá celá plejáda nejroztodivnějších mutantů. Osobně nemám nic ani proti ještěrkám (děla mají jen piráti a Nuln, Bretonci jimi nedisponují), jen vzhledem k backgroundu, podle kterého žijí v džunglích na jihu, by se sem mohly dostat jen jako zásilka do ZOO nebo tak něco, ale asi bych si poradil i s tím, jen by prostě musely mít v gangu nějaké lidské (nebo jiných obecně přijímaných ras) vyjednavače a samozřejmě by je to znevýhodňovalo, zejména při nákupech.
Skutečnost je ovšem taková, že pokud se některý hráč nechce vázat na kampaň, nebo ho takové hraní vůbec nebaví, pak asi nemá smysl ho přemlouvat, aby to zkusil. Třeba kampaň Čertův dráp byla pojata skutečně tak, aby ji s nadějí na úspěch mohly absolvovat až do konce i hodně oslabené gangy. Závěrečný scénář je pojat tak, že je možno uspět i s několika málo modely a i nejsilnější gang může prohrát. V podobném duchu chci vést i kampaň "Boj o Tallagaad." Samozřejmě početnější, zkušenější a lépe vybavený gang je zvýhodněný, ale kreativitě hráčů se meze nekladou, ať při startu gangů, ať při hledání dobrodružství, nebo při navazování/zrazování aliancí, kontraktů, hledání informací atd. Ideální by bylo, kdyby hráči sami přicházeli s nápady, co chce jejich gang mezi bitvami dělat, shánět za informace atd., aby hnacím motorem nebyl jen DM. Konečně jedná se o zábavu všech zúčastněných, S
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Mordheim - main topic

Příspěvek od Leif »

Mám 2 špatné zprávy. Jsem nemocný a nevím, jestli se do úterka stihnu uzdravit. Druhá - nejsem na mobilu, protože jsem ho nešikovně hodil do vody a teď ho už den suším (komplikace pro předávání klíčů).
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Mordheim - main topic

Příspěvek od DenGrasse »

A bude se v úterý hrát?
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Mordheim - main topic

Příspěvek od Shadowalker »

Martine, potřebovali bychom vědět, jestli dorazíš. Pošli mi do PM číslo na Evu a já Ti zavolám, jestli chceš. Musíme dohodnout klíče a dvojce na hraní...
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Mordheim - main topic

Příspěvek od Kai Rivienta »

Podle posledních informací Martin dorazí. Prosím hráče o dochvilnost, protože se scénáře vyvinuly tak, že budeme hrát na 5ti stolech. Každý scénář na 1 stůl. Protože v rámci DM frakce a Bretonců budu muset hrát simultánku, abych obsadil scénáře, nebudu se věnovat hráčům na ostatních stolech. Takže každá dvojice dostane dodatky ke scénáři podle pravidel na papíře a pak si hru budete řešit sami podle standardních pravidel. S ohledem na to, že se hráč Honza zatím do žádného scénáře nepřihlásil, a ani nevím, jestli přijde, vyhrazuji si možnou změnu obsazení scénáře Otrokářů. Pokud by Honza nedorazil, Poprosím kocoura, aby dal s piráty scénář místo něj. Pokud dorazí a bude hrát, rozpis bude beze změny. Gladiátory hrale Shadowalker, Bretonce a Bandity, (Bretonské Marodéry) hraju já. S
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Mordheim - main topic

Příspěvek od Kai Rivienta »

Po poslední úpravě 4 scénáře. Shledávám, že organizační práce je docela spolehlivý způsob, jak si sám jakékoliv hraní otrávit. Skládám poklonu Leifovi, za řízení klubu. S
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Mordheim - main topic

Příspěvek od Kai Rivienta »

Tak se nakonec hrály scénáře 3. Scénář Pirátů dohodnu s Petrem a zahrajeme u něj. Použiji proti němu Rolland´s fidelis a dohodnu s ním termín. Domečky, terény a figurky pro něj jsem vzal k sobě.
Hra proběhla korektně a doufám, že pobavila vítěze i poražené i když Elfové zaplatili daň nezkušenosti při prvních nesmělých krůčcích kráterem kolem Talagaadu. Chtěl bych poděkovat Skavenům, že bez reptání šli lovit dobytky. Vzhledem k tomu, že jsem byl těsně od zubaře a na konci hry jsem měl problém i si poskládat počítač, asi bych v bitvách moc slavně nedopadnul a tak jsem byl rád, že mne zastoupili v honu na dobytek místo aby si vyloupili čarodějův dům. Taky bych rád vyzdvihnul bojové nasazení Shadowalkera, který bojoval statečně za gladiátory i když tady nakonec dobro nezvítězilo.
Na příště je naplánován jeden scénář pro 3 hráče a další scénáře stanovím, hned jak budu vědět počet hráčů. Něco umístím v sekci drbů, ale jinak s jednotlivými scénáři oslovím přímo jednotlivé frakce, protože přehazovat na poslední chvíli kdo a s kým, bude co hrát, mi nevyhovuje. S
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Mordheim - main topic

Příspěvek od Shadowalker »

Mně třeba přijde nejlepší, když by se v kampaních s každým hráčem hrálo co nejvíc RP. Třeba aby skaveni byli součástí hierarchie, protože tak to skoro vždycky je. Kdyby to bylo v podstatě jako shadowrun a jen ty bitvy by se řešily na bitevním poli. Takhle to na mě z dálky působí víc jako trošku nucený, protože hráči mají na výběr z pár scénářů a můžou toho dělat relativně málo. Možná se pletu, ale fakt to tak vypadá. Je ale pravdou, že by s některými hráči byla poměrně těžká dohoda a od GM by to vyžadovalo opravdu svatou trpělivost. Nevím jestli z toho příspěvku úplně vyniklo, co jsem tím myslel, kdyžtak upřesním.
Odpovědět