PostApo svět

Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: PostApo svět

Příspěvek od Kai Rivienta »

Problém je, že celý systém Faloutu je ekonomicky hodně zjednodušený, pokud rovnou nechci napsat: Pitomost. K čemu by enklávě byli divošští otroci z doby kamenné? Nehodí se ani na orgány.
Jak by se mohly uživit velké komunity lidí, kteří nepracují na polích, díky primitivnímu zemědělství na zničené a zamořené půdě?
Krom toho si ani hráči ani Dm podle mne neumí podněty takového světa moc představit. Jsme prostě moc zvyklí na naši dobu. A první co řešíte v takovém světě jsou pitomosti s magií, enklávou, bratrstvem, atd.
I magie se dá zahrát jemně a něžně a hlavně hezky. Pro hráče, který ji touží hrát jako atomovou bombu s odlivem 2L žádné omezení nikdy nebude nic znamenat, jen si najde jiný způsob, jak to protunit a jak se se mnou o tom pohádat. Nebo si místo toho pořídí nekonečný plamenomet, kulomet, paprskomet, jinomet.
Prostě dokud se bude hrát na parametry a čísla víc, než na filosofii a charaktery postav, žádná omezení podle pravidel homerulles apod. s tím nic neudělají a nakonec to bude otrava podle prastarého systému namaxovaných postav, kterým není co postavit, aby to nebyl nesmysl.
Prostě mně ty sedmičkové edge, šestkové střelby, Tuňáci, co odkládají svoje tři akce u bulyfonu a čekají, co ještě bude, zatímco jim nějací zmrdi z ulice před očima mordují chlapíka, co si je najal na ochranu atd. už dvacet let v různých modifikacích pravidel vadí a vadí mi příběhy, které se musejí šít takovým postavám na míru a vadí mi chování hráčů, kteří se pak začnou hádat, když DM řekne ne. A vadí mi chování hráčů, kteří prostě provedou s postavou pitomost, protože postava nemá charakter a řeší jen zbožná přání hráče, sedícího někde u nápoje a snaží se si vyvzdorovat setrváváním v omylu, vydíráním Dm a ostatních, výhody, jako nevychovaní pětiletí fakani a když to nevyjde, tak přestanou hrát a nabourají příběh, nebo jeho část, se kterou si dal někdo jiný práci s jeho vymyšlením a přípravou a pak si stěžují, že musí dělat pořád postavy protože se ty předchozí příběhy nehrají. Halt DM má taky kolikrát jen jedny nervy a taky se chce příběhem bavit. A s tím pražádné dohody, ani pravidla nic neudělají. S
PS: Přesto Vás mám všechny rád, jen mě prostě řada z Nás občas nevýslovně sere.
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: PostApo svět

Příspěvek od Shadowalker »

Kai Rivienta píše:Problém je, že celý systém Faloutu je ekonomicky hodně zjednodušený, pokud rovnou nechci napsat: Pitomost. K čemu by enklávě byli divošští otroci z doby kamenné? Nehodí se ani na orgány.
Jak by se mohly uživit velké komunity lidí, kteří nepracují na polích, díky primitivnímu zemědělství na zničené a zamořené půdě?
S první částí já souhlasím bez výhrad. Také mi tento svět přijde těžko uchopitelný.
Kai Rivienta píše:Prostě dokud se bude hrát na parametry a čísla víc, než na filosofii a charaktery postav, žádná omezení podle pravidel homerulles apod. s tím nic neudělají a nakonec to bude otrava podle prastarého systému namaxovaných postav, kterým není co postavit, aby to nebyl nesmysl.
Prostě mně ty sedmičkové edge, šestkové střelby vadí
Obecně se dá taky souhlasit. Můj problém je, že si postavu nějak představuju a pak jí kolikrát GM přetaví ku obrazu svému. To není kritika, někdy mi to dokonce vyhovuje. Spíš jde ale o to, že když mám v historii, že jsem třeba bývalý bojovník v aréně a pak nejsem schopen zmlátit vagabunda na ulici (protože mám boj 3 a agilitu 3), tak je něco špatně.
Já osobně se do postavy vžiju až v momentě, kdy se mi zalíbí. Někdy to trvá jedno sezení, někdy pět. S Edgem vidím ale velikej problém, protože Edge 7 řeší všechny situace. Nejen že dostaneš na jedno použití věc, kterou vůbec neumíš, ale ještě se zvyšuje počet použití,
Kai Rivienta píše:Vadí mi chování hráčů, kteří se pak začnou hádat, když DM řekne ne.
Tohle občas dělám a stydím se za to
Kai Rivienta píše:A vadí mi chování hráčů, kteří prostě provedou s postavou pitomost, protože postava nemá charakter a řeší jen zbožná přání hráče, sedícího někde u nápoje a snaží se si vyvzdorovat setrváváním v omylu, vydíráním Dm a ostatních, výhody, jako nevychovaní pětiletí fakani a když to nevyjde, tak přestanou hrát a nabourají příběh, nebo jeho část, se kterou si dal někdo jiný práci s jeho vymyšlením a přípravou a pak si stěžují, že musí dělat pořád postavy protože se ty předchozí příběhy nehrají. Halt DM má taky kolikrát jen jedny nervy a taky se chce příběhem bavit.
Ano, tohle mi vadí také. Snažím se to moc nedělat a snad se mi to nějak daří. Pak to má i vliv na RP, protože moje postava kolikrát zvažuje co s tím potížistou udělat. Jenže zabíjení hráčských postav se mi hnusí, takže to většinou nějak přejdu.
Vzpomínám se na situaci, kdy jsme měli získat mimino z nějákýho baráku a udělali jsme to tak šikovně, že si nás nikdo nevšiml. Tedy mohli jsme to tak udělat. Anurin se rozhodl, že všechny v baráku ještě zmasakruje. To bylo hodně nad rámec kontraktu a nemělo to žádnou výhodu. Nicméně Wolf s tím byl v pohodě a pak mu (Anurinovi) ještě zachránil život, když hod v podstatě vojáci zabili. Bohužel to bylo jen pro jednoho hráče a ostatní hodinu seděli a čekali, než jeden hráč dohraje svůj part, který nebyl pro příběh důležitý. Netřeba říkat, že se to pak nestihlo...
Kai Rivienta píše:Přesto Vás mám všechny rád, jen mě prostě řada z Nás občas nevýslovně sere.
Vždyť já taky. Kdo se občas (nebo často) nechová tak, jak jsi popsal? Je to jen hra a má nás především bavit...
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: PostApo svět

Příspěvek od Kai Rivienta »

Shadowalker píše: Spíš jde ale o to, že když mám v historii, že jsem třeba bývalý bojovník v aréně a pak nejsem schopen zmlátit vagabunda na ulici (protože mám boj 3 a agilitu 3), tak je něco špatně.
A to je právě ono. Kdybys byl bývalý zápasník v aréně, tak seš buď mrtvej nebo vysloužilec nebo uprchlý otrok. V každém případě zkušenej chlápek, kterej ví, že ve rvačce se může stát ledacos a jako ve rvačce zkušený chlápek ji nebudeš vyhledávat!!! Nemáš tedy obvykle důvod rvát se s vagabundem z ulice. A když se s ním rvát budeš, tak budeš vědět, že si musíš předem zajistit všechny nefér výhody, jestli nechceš riskovat rozpáraný břicho. To je prostě jednání zkušenýho rváče v praxi. To co od toho podle příspěvku chceš Ty, je právě ten špatný přístup bez filosofie a porozumnění rváčovi (svojí vlastní postavě). Ale ani hafo kostek úspěch nezaručuje a když se z nich dělá dojná kráva, tak se na to obvykle dojede.
redo
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 196
Registrován: 17. 1. 2012 14.21

Re: PostApo svět

Příspěvek od redo »

shadowwalker píše:
Kai Rivienta píše:A vadí mi chování hráčů, kteří prostě provedou s postavou pitomost, protože postava nemá charakter a řeší jen zbožná přání hráče, sedícího někde u nápoje a snaží se si vyvzdorovat setrváváním v omylu, vydíráním Dm a ostatních, výhody, jako nevychovaní pětiletí fakani a když to nevyjde, tak přestanou hrát a nabourají příběh, nebo jeho část, se kterou si dal někdo jiný práci s jeho vymyšlením a přípravou a pak si stěžují, že musí dělat pořád postavy protože se ty předchozí příběhy nehrají. Halt DM má taky kolikrát jen jedny nervy a taky se chce příběhem bavit.
Ano, tohle mi vadí také. Snažím se to moc nedělat a snad se mi to nějak daří. Pak to má i vliv na RP, protože moje postava kolikrát zvažuje co s tím potížistou udělat. Jenže zabíjení hráčských postav se mi hnusí, takže to většinou nějak přejdu.
Vzpomínám se na situaci, kdy jsme měli získat mimino z nějákýho baráku a udělali jsme to tak šikovně, že si nás nikdo nevšiml. Tedy mohli jsme to tak udělat. Anurin se rozhodl, že všechny v baráku ještě zmasakruje. To bylo hodně nad rámec kontraktu a nemělo to žádnou výhodu. Nicméně Wolf s tím byl v pohodě a pak mu (Anurinovi) ještě zachránil život, když hod v podstatě vojáci zabili. Bohužel to bylo jen pro jednoho hráče a ostatní hodinu seděli a čekali, než jeden hráč dohraje svůj part, který nebyl pro příběh důležitý. Netřeba říkat, že se to pak nestihlo...
Za 1. nejsem anurin ale Petr a pokud mi chceš nějak říkat, tak mám jinou přezdívku. Dík :)

za 2 . ... co Tě na té situaci tak naštvalo? Hraješ tu hru pro RP? nebo pro čísla. V té situaci jsem se bavil, přiznávám, ale jestli sis nevšiml, riskoval jsem tam život a mohl jsem tam s postavou chcípnout. Přemýšlel jsi nad tím vlastně proč to udělala ta postava? Přemýšlel jsi nad tím, co je ta postava vlastně zač? Někdy prostě jeden hráč hraje víc, jindy hraje méně. Já v poslední době s postavama hraji spíše méně, než více. Vlastně někdy jsem tam na svých pět minut slávy a zbytek sezení nic nedělám, protože chci hrát RP. Někdy mám prostě pocit, že RP jde dost stranou. Ještě dodám, že když se příběh nestihne, že to nemusí ničemu vadit. Nikde není psáno, že se musí stihnout a DM má pak méně starostí s přípravou nového, protože se hraje ten starý. Mě se popravdě více líbí příběhy, které se nedohrají za 5 - 10 hodin, ale hrají se třeba 5 týdnů.

Narovinu říkám, že já se svými postavami budu hrát RP a nebudu dělat zrovna to, co se komu hodí a je mi jedno zda je to hráč nebo DM. Jestli s tímhle má někdo problém, stačí říct a já se nedostavím.


Ad. Kai... když už něco Stando kritizuješ, zkus být více konkrétní. Takhle všeobecně to nemá příliš smysl.
Uživatelský avatar
OneIceOne
Tribunus Militum
Příspěvky: 743
Registrován: 10. 1. 2009 8.20

Re: PostApo svět

Příspěvek od OneIceOne »

K tématu s vagabundem. Tady je prostě problém v tom, že hráči se snaží vyhonit statistiky postavy a GM mají někdy pocit, že to npc by prostě mělo mít prostě více kostek. Matematika pravidel jde pak částečně do kopru, ale ovlivňuje vlastně všechno, protože se používá všude. Pokud se GM i hráči budou držet logiky při přisuzování počtu kostek, tak by to pomohlo.

Další problémy v systému mi přijdou následující:

- Týká se to hlavně porovnávacího testu, kdy systém nedovoluje generovat příliš rozdílný počet úspěchů, a tak se neprojeví moc rozdíl v počtu kostek. Mít šest a osm kostek není až takový rozdíl. Myslím, že tohle by se zlepšilo, kdyby se pro porovnávací testy snížilo CC na 3/4 z 5.
Příklad testu 6 kostek proti 12 kostkám v průměru:
CC 5, úspěchy 2x4
CC 4, úspěchy 3x6
CC 3, úspěchy 4x8

- Zdá se mi, že systém je nastavený výhodněji pro bránící se postavy. Malé poškození zbraní, útočník má obtížnější zásah. Útočníci potřebují prostě víc kostek = tunění kostek
- Používání Edge, hlavně případ 6+ hodnocení na jeden hod generuje moc úspěchu, připomíná mi to bojové rezervy v 2. s 3. edici, kdy první úder byl kritický, pak došly rezervy a byl klid.
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: PostApo svět

Příspěvek od Kai Rivienta »

Namaxované postavy jsou nebo byly problém prakticky u Všech postav/hráčů, výjimkou je snad Leif, Kai, One. Ale my zas tak moc nehrajeme postavy a tak to moc nepomáhá. Prostě ať si každý dá ruku na srdce a zkusí se zamyslet nad tím, co ho na postavách baví a co ne. Mne baví nejčastěji přemáhat svět, Npc, Pc pomocí překvapivých řešení situací, která nejsou v rozporu s charakterem postavy. Proto mají třeba moje i sebejednodušší postavy poměrně úzce definovaný charakter, ať už příběhem, nebo krátkým popisem a také myslím, že jejich charakter, to znamená jak si budou v jakých situacích počínat (jestli utečou, prostřílejí se, budou volat o pomoc, vzdají se, situaci se úplně vyhnou, nechají parťáky ve štychu, namočí parťáky do průseru atp.), je celkem predikovatelný. Charaktery typu: Jsem ziskuchtivý magor se silně narušenými sociálními vazbami a neuchopitelnou psychikou a tak udělám kdykoliv cokoliv, mi popravdě, nepřipadají jako postavy s charakterem. Pokud má někdo problémy se zabíjením PC postav, tak to má prostě blbý. Řada postav si prostě o zabití, nebo nějakou jinou nepříjemnost přímo koleduje (viz. Vokurka a jeho překvapení, když se probral ze mdlob s pistolí Tlustýho Venci v ruce :lol: ) A ke světu běžců prostě likvidace bývalých parťáků může a musí v některých případech patřit. A když máš postavu s charakterem, která za něco prostě musí někoho zabít a ty jednáš jinak ve vztahu k NPC a jinak ve vztahu k PC, jenom si svoji postavu zmrvíš a přestane tě bavit hrát.
Hrát RP jen pro RP bez další souvislosti s příběhem také není žádný luxus (třeba RP, kde se postava po splnění úkolu vrací, aby všechen pomocný personál blázince podřezala, by měl mít hráč postavy velice dobře vyargumentovaný na základě historie, charakteru a nejlépe vazby na samotný hraný příběh, s DM. Většina mých postav by totiž, pokud by takového magora rovnou neodstranila, protože by jeho jednání porušilo její kodex do té míry, že by to musela řešit, rozhodně by s ním nechtěla nikdy v budoucnu nic mít.
Při Hře je také dobře si uvědomovat, že se jí zůčastňuje několik hráčů, kteří mají v ideálním případě své vlastní nápady, které s nimi musí DM řešit, poměrně rychle a vtipně na ně reagovat a že DM je také jen člověk, který se během desetihodinového sezení, kdy je na rozdíl od hráčů (ze kterých navíc většina myslí prdelí a tak si mozek příliš nevyčerpá), v neustálé činnosti a tak pokud možno volit svoje RP tak, aby bavilo i DM. (Jen trochu citlivý hráč jistě dokáže rozpoznat, jestli je jeho skvělé RP pro DM a ideálně i pro ostatní hráče zábavné.) A také tak, aby nebylo neúměrně dlouhé. Přeci jen se mají bavit pokud možno, alespoň po většinu času, všichni.

Jen se prostě jako hráči musíme dokázat natolik zlepšit, abychom následky takových eliminací, netahali do soukromého života, do hraní dalších postav apod. Podle mého názoru, když tohle člověk zvládne, může se pak naučit žít vlastní život s větším nadhledem a dokáže pak mnohem lépe řešit i krizové situace ve vlastním životě.
Je to jediný bonus, který může dobrá hra poskytnout do života.
A taky je důležité abychom nefixlovali (třeba když jako hráči u stolu vidíme, že protihráč zásah raketou se svou postavou nejak přežil a odházel a tak je v tom hořícím vraku auta, ve kterém nikdo nemohl přežít, skoro mrtvý, místo aby byl na škvarek a tak tam pošleme ještě jednu raketu :lol:) .
A spousta dalších věcí, prostě hraj, ale snaž se zůstat člověkem. S
Naposledy upravil(a) Kai Rivienta dne 7. 2. 2014 12.02, celkem upraveno 2 x.
redo
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 196
Registrován: 17. 1. 2012 14.21

Re: PostApo svět

Příspěvek od redo »

Kai Rivienta píše: Řada postav si prostě o zabití, nebo nějakou jinou nepříjemnost přímo koleduje (viz. Vokurka a jeho překvapení, když se probral ze mdlob s pistolí Tlustýho Venci v ruce :lol: )
Tohle je hodně špatný případ. Vokurka si od Valentýny nic nekoledoval a přesto dostal koledu. Jestli si dobře vzpomínáš, tak Vokurka zůstal u Valentýny v kanceláři s tím, že ji chtěl sbalit a také ochránit. To, že byl kvůli nějakým silným kouzlům neprobuditelný a nestačil mu úspěch a mezitím Valentýna zabila nevinného dědu... tak na tom prostě není bohůmžel nic, co by si Vokurka měl vykoledovat, jako spíš to, že to Valentýna na něj prostě hodila. Chápu co jsi chtěl říct, ale ten příklad byl zvolený špatně, protože právě to co chceš říct nepodtrhuje.



Kai Rivienta píše: Hrát RP jen pro RP bez další souvislosti s příběhem také není žádný luxus (třeba RP, kde se postava po splnění úkolu vrací, aby všechen pomocný personál blázince podřezala, by měl mít hráč postavy velice dobře vyargumentovaný na základě historie, charakteru a nejlépe vazby na samotný hraný příběh, s DM. Většina mých postav by totiž, pokud by takového magora rovnou neodstranila, protože by jeho jednání porušilo jejich kodex do té míry, že by to musely řešit, rozhodně by s ním nechtěla nikdy v budoucnu nic mít. )
Tohle mi přijde jako situace týkající se Cage. No, jenom mi to tak přijde, protože pokud si dobře vzpomínám a že si dobře vzpomínám, tak se nikdo nevracel vyzabíjet personál blázince. Ani nebyl všechen pomocný personál vyzabíjen....

Jak tady naznačoval Libor ohledně vyvraždění mafiánů v mafiánském domě a poté Standa ohledně blázince.... tak ty situace byly obě trošku jinak, než je autoři popisují a pakliže jim přijdou zvláštní, tak byly obě zcela opodstatněné. 8-)
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: PostApo svět

Příspěvek od Kai Rivienta »

A co nadbíhání všem holkám v kanceláři, volání zpravodajské služby na Štvanici, provedené tak, že Valentina viděla Vokurku, jak vede ty chlapíky od auta a pouští je dovnitř. Vokurkovo paktování se s Rudými (Už to samo by Valentině stačilo k jeho odstranění, zvlášť v souvislosti s jeho pokusy Valentinu sbalit.)

Naopak Valentina si také vysloužila Vokurkovu nenávist. Jen prostě místo komplikovaných nesmyslů, kterak se vetře v přestrojení do kanceláře jí měl Vokurka dát jednoduše někde za rohem přes hubu, polít jí ksicht vitriolem, nebo ji zastřelit, poštvat na ní svoje kámoše Rudý, nebo tak něco. A ne se otrávit jako hráč, když mu DM řekl, zcela rozumně, že infiltrace v přestrojení do kanceláře o pěti lidech, kde ho každý notoricky zná, je po 14 dnech nepřítomnosti, blbost... (A to tak bylo, protože jsem u toho byl.)

Co se týče blázince, mafiánů apod. nebyl jsem u toho ani jako hráč, ani jako postava. Hlavně jsem chtěl naznačit, že RP, které může vzbuzovat u ostatních hráčů, nebo DM pocit, že s příběhem spíše nesouvisí a že ostatní spíše zdržuje a hlavně moc nebaví, by nemělo trvat hodinu samostatné krasojízdy. S
redo
Centurio Hastatus Posterior
Příspěvky: 196
Registrován: 17. 1. 2012 14.21

Re: PostApo svět

Příspěvek od redo »

Kai Rivienta píše:A co nadbíhání všem holkám v kanceláři, volání zpravodajské služby na Štvanici, provedené tak, že Valentina viděla Vokurku, jak vede ty chlapíky od auta a pouští je dovnitř. Vokurkovo paktování se s Rudými (Už to samo by Valentině stačilo k jeho odstranění, zvlášť v souvislosti s jeho pokusy Valentinu sbalit.)
Nadbíhání holkám v kanceláři není důvod k odstranění.
Zpravodajská služba Vokurku zadržela a proto ji vedl na Štvanici. Nevidím v tom nic špatného. Oni vedli mě, né Vokurka je. Pouze dělal co dělat musel.
Paktování s Rudými? Sám víš, že to tak nebylo.
.... když se na to podíváš, tak ta postava se v tom plácala a spíše byla semletá v mlýnských kolech ... hrál jsem RP tak jak jsem to cítil a nevidím žádný problém v tomto... to že to okolní postavy viděli tak jak to viděli, každá si udělala jiný obrázek, to je dobře a klidně mě měli sejmout. Jestli sis všiml, nenamítal jsem když mi dala zbraň do ruky a přijal jsem, že postava nejspíš končí a naopak se mě Vokurkův příběh líbil a přišel mi velmi povedený. Málo postav ve 20. letech se mě líbilo jako postava Vokurky už proto, že to byl statisticky nuzák, neměl žádné přesílené atributy a byl pohlcen do intrik mnoha stran a nevěděl co má dělat, protože prostě to prostředí neznal.

Kai Rivienta píše:Naopak Valentina si také vysloužila Vokurkovu nenávist. Jen prostě místo komplikovaných nesmyslů, kterak se vetře v přestrojení do kanceláře jí měl Vokurka dát jednoduše někde za rohem přes hubu, polít jí ksicht vitriolem, nebo ji zastřelit, poštvat na ní svoje kámoše Rudý, nebo tak něco. A ne se otrávit jako hráč, když mu DM řekl, zcela rozumně, že infiltrace v přestrojení do kanceláře o pěti lidech, kde ho každý notoricky zná, je po 14 dnech nepřítomnosti, blbost... (A to tak bylo, protože jsem u toho byl.)
O tom jsme spolu mluvili a pokud chceš být objektivní, uváděj prosím všechna fakta.... víš moc dobře, že jsme to spolu řešili a já byl spíše jako hráč v nesnázích a sám jsem přiznal, že si nevím rady, jak se postava zachová a jak by se zachovat měla a netajil jsem se tím. Jedna věc je v tom, že postavy by měli hrát "spolu jako tým" ... druhá je v tom, že Vokurkovi se staly takové věci, že se prostě přidat nemohl a čím víc se snažil někam přidat, tím spíše si zadělal na malér a tím spíše se přidávat nechtěl, vzhledem k chování a činům ostatních.

Otrávenej jsem byl kvůli jiné věci a byl jsem dost utahanej a proto všechno vyeskalovalo kam nemuselo. Dobře si vzpomínám, že jsem to potom, co mi Grass řekl, že ta infiltrace je nesmysl vzal zpět a kývl jsem na to. V tu chvíli jsem měl něco v hlavě a nemohl jsem se od toho odprostit. Taky vzhledem k tomu, že jsem prostě vůbec netušil co mám dělat... když se mi ztratila doktorka, všechny snahy o její nalezení byly takové, že to prostě zjistit nemůžu... a namísto toho jsem byl zavřenej do blázince. Na to si nestěžuju. Problém s tím nemám.

Kai Rivienta píše:Co se týče blázince, mafiánů apod. nebyl jsem u toho ani jako hráč, ani jako postava. Hlavně jsem chtěl naznačit, že RP, které může vzbuzovat u ostatních hráčů, nebo DM pocit, že s příběhem spíše nesouvisí a že ostatní spíše zdržuje a hlavně moc nebaví, by nemělo trvat hodinu samostatné krasojízdy. S
Blázinec i mafiánský dům s RP souvisel a dům netrval hodinu. To bylo spíše řečnická hodina.
Blázinec vypadal tak, že jsem se měl někam dostat a taky jsem se někam dostal, jen s tím, že jsem někoho podřezal, protože jsem si hodil šílenství a taktéž jsem potkal Sauriciovo agenty, které jsem musel zastřelit.

Mafiánský dům byl takový, že jsem vystřílel dům a libor mohl jednat, nebo na to reagovat ic... jednou jsem si zahrál trochu déle sám.... není na tom dle mého nic špatného. Vzhledem k tomu, že dost často s postavama hraju spíše doplňkovou roli... a dost často čekám. ... viz. Vokurka a neměl jsem s tím problém, tak proč někdy nemůže počkat někdo další? Mafiánský dům se stal jednou... zatímco Vokurka byl málo aktivní ve více příbězích.... Buď hrajeme RP a nebo si budeme hrát na to, že hrajeme RP... i když ve skutečnosti hrajeme hádanku s čísly....

Odmítám se z účastnovat her, kde se všechno láme k tomu, aby byl vyřešen příběh co nejdříve.... raději mám, když mají hráči prostor a hrají postavy a to i v případě, že prostě odmítnou hrát příběh. Myslím si, že to není jen o příběhu, ale také o tom, co postavy chtějí dosáhnout....


Co se týká ještě různého urážení, naštvání... chtělo by se to zamyslet i z druhé strany. Vím, že jsem se dost často naštval a nakonec jsem uznal že zbytečně... jindy však oprávněně.... proč k tomu ale dochází? DM by si měl uvědomovat, že když hráči bude dělat naschvály v X příbězích, tak to pak jednou vyskaluje v nějaký nesmysl ze strany hráče a hráč prostě vybuchne.... uvedu příklad ( dávat hráči hodit, zda šlápne do hovna .. a následně ho nechat spadnout xichtem do hovna... je naschvál. Já tohle ve svých příbězích nedělám...; nechat postavu 50x znásilnit a druhou ženskou postavu nechat vše vyřešit ... to je taky pěkný naschvál... zajímalo by mě, zda by Standa hrál postavu, kdyby mu ji znásilnilo 50 barbarů... to je jeden z mnoha důvodů proč to Kačku přestalo bavit... protože naschvály se dělají jen některým a s určitou pravidelností. Když je to občas, tak se zasměješ, když se to děje všem, je to ještě lepší... protože se směješ na úkor všech.... ale když se dělají naschvály s jistou pravidelností jen určitým postavám... jednoho to otráví.)

Další věc je nepochopení postavy ze strany hráče, či ze strany DM... kdy hráč či DM zlomí a změní příběh... to jednoho také pěkně otráví. A hlavně když ten dotyčný čeká na to, až ostatní dohrají a dostane se ke slovu. Když má postava nějaké informace, tak s nimi nějak naloží z kraje, či později... lámat to ale nemá smysl a otravuje to. Nechte postavy hrát svůj charakter.

Lámání charakteru postavy a egoismus hráče je další velký problém, který mě vadí.... mě je vytýkáno, že sem se občas urazil... jestli jste si ale povšimli, dost často jsem pak uznal, že to bylo zbytečné.... kdo z ostatních, co dělaj blbosti přišli a řekli, jo... to jsem neměl, to jsem posral......
Uživatelský avatar
OneIceOne
Tribunus Militum
Příspěvky: 743
Registrován: 10. 1. 2009 8.20

Re: PostApo svět

Příspěvek od OneIceOne »

Hele lidi, jděte si spammovat do jiného topicu. Tohle téma je o tom, jak sjednotit koncepci jednoho postapo světa, aby vyhovoval všem a ne topic, kde si budete stěžovat na sílu postav, fňukat a kázat. Dejte konkrétní návrhy nebo se zdekujte do spam topicu.
Odpovědět