Kill team

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Kill team

Příspěvek od DenGrasse »

zvláštní pravidlo - no budiž, ale jinak block LoS by měl být pro obě strany.

Neřeším modely mimo výhled, ale ty co jsou bloklé dalšími modely před nimi.

Umírání mimo koherenci definitivně odsuzuji jako nesmyslné, mám z ato, že panáček bude mít o 1 snížené statistiky, dokud se do ní zpátky nedostane a musí se pohybovat tak, aby se do ní dostal, přičemž může i zaútočit, pokud mu v tom nepřátelský model brání.

To ale znamená, že Look out! je výjimkou z pravidel pro CC, což mi nepřijde šťastné. Asi mi budete muset ukázat jak to funguje, je to totiž mimo moji představivost.

Model v CC by měl být schopen zabít každý model, který je schopen zabít jeho (leda by existovalo něco jako dosahy zbraní).

Předpoklad, že squady jsou za trest a mají zabránit obtěžování "cool" silných modelů, mi přijde... neuvěřitelný.
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Libore podle mě vycházíš ze špatného předpokladu, že by squady měly být čímkoliv výhodné. Nejsou - žádné bunkry pro plazmové pušky to nejsou. To pravidlo má zřejmě fungovat jen a pouze pro to, aby se ty slabé pětičky držely pohromadě a nepobíhaly po bojišti a neotravovaly silnější modely.
Já nevím. Vycházím z toho, že to pravidlo má nějak být v něčem výhodné a v něčem nevýhodné. Nevýhod momentálně vidím víc než výhod a mělo by se to narovnat tak, aby šlo za ty squady hrát.
Kuba píše:Co to tedy prostě hrát tak, že pro squady platí vše co pro jednotlivce, jen se prostě nesmí vzdálit od sebe a pokud tak udělají, tak se musí co nejdříve pokusit opět spojit?
To mi přijde nejlepší (ostatně jsem to navrhoval). Musí se prostě co nejrychleji dostat ke své jednotce. Pokud se v pohybu dostanou do koherence, mohou střílet. Pokud ne, musí místo střelby běžet do koherence. Pokud je jednotka v boji, nemůže tento "dobíhající" model ztečovat, ale musí se zapojit do CC. To by mělo být výhodné pro squady a odstraníme nelogičnost umírání po opuštění jednotky.
Kuba píše:Pro boj na blízko to může fungovat stejně - modely s více útokama holt budou muset přesně říct, na koho sekají. Woundy navíc do téhož cíle budou nepřenosné (ale hází se vícekrát na zranění). Na modely ve druhé řadě holt sekat nepůjde (aneb přesila je přesila).
Teď ale důležité, aby se s tím necheatovalo: To by neznamenalo, že se nemusí plnit základní pravidla, aneb všechny modely MUSÍ pile-inovat tak, aby se pokud možno dotýkaly a tudíž na ně ŠLO sekat. Všechny modely MUSÍ pile-inovat tak, aby NEVYPADLY ze souboje, pokud to jde. Jinými slovy - s takto malým počtem panáčků bude opravdu problém udržet se byť jen jediné kolo ve druhé řadě. Stavění vláčků, kdy jeden panáček bojuje a druzí stojí "za ním" a nejde na ně sekat a podobné cheaty jsou proti základním pravidlům.
Druhá možnost je prostě zavést, že na modely v druhé řadě sekat jde (lze na ně cílit a přidělit útoky), aneb když se tam motaj, můžou dostat přes držku. To je ještě jednodušší.
Mně se líbí obě možnosti. S ohledem na základní pravidla si myslím, že pokud může model sekat do mě "z druhé řady", měl bych tu možnost mít také. Ale jak píšeš: Stejně se v CC 2x "pile-inuje", takže celkový pohyb o 4 palce by měl stačit k tomu se dostat do boje skoro se všemi panáčky.
Kuba píše:Sražený či omráčený voják je pořád na bojišti. Pokud se ho někdo dotýká, oba jsou v boji, nemůže se pile-inovat k někomu jinému (protože se už někoho dotýká). Pokud se sražený voják ze squadu dostane mimo squad tím, že boj se přesune dál, může se dál plazit za svým squadem - má povinnost držet koherenci. Pokud ho squad úmyslně opustí coby zraněnou přítěž, umře - to je v pravidlech.
Jen sražený model se i může hýbat o 3 palce myslím. Mám pocit, že je to v pravidlech. Co když ale moje 2 single modely zaútočí na squad? Ke kterému z modelů se budou panáčci squadu přisouvat?
Kuba píše:ZÁVĚREM: Kluci, moc vás prosim, ale fakt z celého srdce: netravme další celé hraní tím, že budeme malovat grafy a schémata absurdních bojů :roll: . Pojďte HRÁT. Stokrát radši to budu řešit ad-hoc, třeba s pomocí rozhodčího, než abych strávil další večer tlachánim o tom, co je fér, co neni fér atp.

Souhlasím. Ale ty elementární věci by měli všichni znát před hrou, aby pak nebyli překvapeni. Nejzásadnější je to házení na vyřazení ve squadech. Jak to tedy bude? Dám-li 3 woundy, budu házet jednoho panáčka, dokud neumře, nebo to hodím 3 panáčkům?
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

DenGrasse píše:Umírání mimo koherenci definitivně odsuzuji jako nesmyslné, mám za to, že panáček bude mít o 1 snížené statistiky, dokud se do ní zpátky nedostane a musí se pohybovat tak, aby se do ní dostal, přičemž může i zaútočit, pokud mu v tom nepřátelský model brání.
Nebo takhle. Ale ten Kubův návrh mi přijde skoro lepší a rychlejší
DenGrasse píše:To ale znamená, že Look out! je výjimkou z pravidel pro CC, což mi nepřijde šťastné. Asi mi budete muset ukázat jak to funguje, je to totiž mimo moji představivost.
Model v CC by měl být schopen zabít každý model, který je schopen zabít jeho (leda by existovalo něco jako dosahy zbraní).
Pravidla W40K umožňují házel look out! vždy, nejen u střelby. Hlavní trik je v tom, že woundy normálně uděluje obránce, takže si vybere, jestli to chce dostat do charaktera (když má save 2+, takto může být výhodné), nebo do obyčejných mamlasů. Možná by bylo správné, aby když útočník určí hity do charaktera, tak aby házel proti jeho WS, T a I a ten by look out neměl a musel to odházet sám...
DenGrasse píše:Předpoklad, že squady jsou za trest a mají zabránit obtěžování "cool" silných modelů, mi přijde... neuvěřitelný.
Souhlasím. Musí ty squady mít výhody i nevýhody. Když nám odpadne problém s umíráním mimo squad, tak už mi to přijde přijatelný.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

Shadowalker píše: Jen sražený model se i může hýbat o 3 palce myslím. Mám pocit, že je to v pravidlech. Co když ale moje 2 single modely zaútočí na squad? Ke kterému z modelů se budou panáčci squadu přisouvat?

Dám-li 3 woundy, budu házet jednoho panáčka, dokud neumře, nebo to hodím 3 panáčkům?
A) A jsme u toho - modely neútočí na squad, ale na člena squadu. Členové squadu následně mohou udělat counter-charge na toho útočníka, na kterého budou chtít. Tady bych měl dodatek: pravidlo pro squady jasně říká, že squad nemůže counterchargeovat, pokud nejsou v dosahu od napadeného modelu všichni jeho členové. Vysvětluji si to tak, že členové squadu se samozřejmě sesypou na někoho, kdo napadl některého ze členů (pokud nebudou fakt kravsky roztažený do šířky, tak by měli být bez problémů v dostatečné blízkosti). Pokud ale vedle squadu stojí single model, který je napaden, tak mu nemůže přijít celý squad na pomoc, pokud jsou někteří jeho členové moc daleko. A půlka se jen tak sebrat a "odběhnout" si do boje nemůže, anžto nesmí udělat nic, čím by dobrovolně rozbila koherenci. Opět: tak je to v pravidlech, jestli je to logické či fér neřeším.

B) Dáš-li tři woundy jednomu panáčkovi, hodíš to všechno jemu. Dáš-li woundy třem panáčkům, hodíš každému zvlášť. Ty prostě předem určuješ, koho přesně mlátíš. I když bojuješ proti squadu. Je to zdlouhavější, ale velmi přesné a v rámci možností nejrealističtější.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:A jsme u toho - modely neútočí na squad, ale na člena squadu. Členové squadu následně mohou udělat counter-charge na toho útočníka, na kterého budou chtít. Tady bych měl dodatek: pravidlo pro squady jasně říká, že squad nemůže counterchargeovat, pokud nejsou v dosahu od napadeného modelu všichni jeho členové. Vysvětluji si to tak, že členové squadu se samozřejmě sesypou na někoho, kdo napadl některého ze členů (pokud nebudou fakt kravsky roztažený do šířky, tak by měli být bez problémů v dostatečné blízkosti). Pokud ale vedle squadu stojí single model, který je napaden, tak mu nemůže přijít celý squad na pomoc, pokud jsou někteří jeho členové moc daleko. A půlka se jen tak sebrat a "odběhnout" si do boje nemůže, anžto nesmí udělat nic, čím by dobrovolně rozbila koherenci. Opět: tak je to v pravidlech, jestli je to logické či fér neřeším.
To je rozumné pojetí. Takhle s tím souhlasím
Kuba píše:Dáš-li tři woundy jednomu panáčkovi, hodíš to všechno jemu. Dáš-li woundy třem panáčkům, hodíš každému zvlášť. Ty prostě předem určuješ, koho přesně mlátíš. I když bojuješ proti squadu. Je to zdlouhavější, ale velmi přesné a v rámci možností nejrealističtější.
To je jasný. V CC jsme to vyjasnili v minulém příspěvku. Jde mi spíš o střelbu...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

Shadowalker píše:To je jasný. V CC jsme to vyjasnili v minulém příspěvku. Jde mi spíš o střelbu...
Totéž, to už pořešil Grass. Střílíš na panáčka//panáčky s -1 na BS, ne na squad. Šablony trefí přesně ty modely, které fakt trefí.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Kill team

Příspěvek od DenGrasse »

Vzhledem k tomu, že ztečuješ na krajní model (obvykle), tak v dosahu od napadeného skoro nikdy nebudou všichni členové squadu. To by se museli držet v zásadě namačkaní na sebe, protože musí být do dvou palců každý od každého. Tudíž by counterchargovat squad nikdy nemohl, což mi přijde jako nesmysl.

Podstatná je taky chvíle, kdy se koherence počítá, jestli v každém okamžiku nebo třeba jen na konci kola.

S tim Look out mi to budet emuset ukázat, nejak si to pořád neumim představit, jak je model zavázanej v CC, ale dostane to za něj nedaleká jednotka. Možná si to představuju blbě.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Kill team

Příspěvek od DenGrasse »

V českém překladu jakési starší verze pravidel jsem našel tenhle výklad.

Během hry je samozřejmě možné, že se jednotka
rozdělí a ztratí koherenci, obvykle kvůli utrpěným
ztrátám. V tom případě se musí modely jednotky ve své
další Pohybové fázi pohnout tak, aby obnovily
koherenci. Pokud se jednotka v příštím kole z nějakého
důvodu nemůže pohnout (například protože zalehnula
kvůli odstřelovacím zbraním nebo nepřímé palbě), musí
se pohnout a obnovit koherenci hned, jak k tomu bude
mít příležitost.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

Grassi, to pravidlo hovoří o případu, kdy ti někdo vystřílí "prostřední" modely ve squadu, takže ty přeživší krajní jsou od sebe moc daleko. Ale my jsme tuším řešili, co dělat, když ti zůstanou na bojišti sražené a omráčené modely a zda je můžeš opustit a co se s nimi stane.

SQUADS
If a stunned or knocked down model is part of a Squad, the rest of the Squad can do one of two things: 1) Stay in coherency with the injured model or 2) Move out of coherency and automatically remove the injured model as a casualty.

Tedy to, jestli nechá squad sraženého kámoše chcípnout, je v případě, že má na vybranou, vždy volbou hráče. Vyřešit ale musíme, jak to bude, když hráč na vybranou nemá.
Mě konkrétně zajímá jedna věc: Co se stane, když jednotka prohraje boj, uteče na morálku, ale zůstanou po ní sražení a omráčení, kteří pochopitelně utíkat nemohou? Vítěz nemůže pronásledovat a musí se místo toho další kolo prát s omráčeným modelem? Vítěz automaticky zabije popadané a může pronásledovat? Vítěz automaticky zabije popadané ale nemůže pronásledovat?
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Kill team

Příspěvek od DenGrasse »

Nemusí je vystřílet, i pobít...

Jak už jsem řekl, to pravidlo s umíráním mi přijde pochybný.

V případě, že je jednotka na útěku, bych nechal vítězného hráče rozhodnout jak chce - tj. buď zůstane stát a bude pobíjet ty popadané, nebo bude pronásledovat, pokud dostihne, pak zničí celý squad i stěmi co zůstali ležet, pokud nedostihne, mohou se ti za ním zvednout a vrátit se do koherence.
Odpovědět