Kill team

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Nějak ten procházím pravidla a budu sem stručný výcuc postovat, aby se ti, kteří to nechtějí celé číst, mohli podívat na základní informace.
Když už jsem si to VYDUPAL, jak mě Leif upozornil, tak ať to aspoň něčím přispěju do kampaně.
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Základní pravidla

Playing kill team: Vychází se klasicky z army booků jednotlivých ras a zbraně, pokud není uvedeno jinak, mají stejné statistiky.

A team of Heroes: Všechny modely v kill teamu jednají samostatně. Výjimku tvoří squady (viz později)

Team leaders: Velitelé mají look out do 6" od svých modelů.

The Route test: Pokud tým utrží 50% a víc ztrát, hází na zběhnutí. Hází se každé kolo. Vyšší ztráty nevadí. Je možné utíkat dobrovolně, ale až po 50% ztrátách.

Pohyb

Real terrain: Modely mohou prolézat okny a skákat přes překážky do 1" bez jakýchkoli postihů

Difficult terrain: V obtížném terénu se pohybuje a ztečuje pouze 1/2 (normální pohyb 3“, zteč=2d6/2“). Při probíhání terénem se snižuje pohyb pouze na vzdálenost probíhání terénu, předtím i potom je normální.

Buildings: V budovách NENÍ obtížný terén. Jsou-li zde schody, nebo žebříky, je možné po nich normálně chodit. Jinak je nutné šplhat (viz níže).

Šplhání a skákání:Smí se šplhat až do výšky 6". Hází se ini test. Když nepadne při šplhání vzhůru, model zůstane stát pod tím, kam chtěl vylézt. Nepadne-li při slézání, model padá. Dostane hit S(palce odkud spadl, zaokrouleno dolů) AP -. Šplhat mohou jen Infantry a Beasts, ale skákat mohou všichni. Model může šplhat i ve zteči, při běhu, nebo konsolidaci. Při zteči je to vysvětleno níže.

Hiding: Skrývání je možné, když je víc než 50% modelu zakryto. V 12" se model "odkryje", stejně tak, když přestane být zakrytý na 50%. Na skrytý model není možné střílet a ani modely bez LOS stejně nemohou střílet.

Psychic

Dodělám později

Střelba

Nerve and pinning: Je-li přátelský model do 3" zabit, musí se podstoupit pinning test. Maximálně 1x v kole.

Line of sight: LOS může zakrýt i jiný soupeřův model (dá se krýt za jiným svým modelem).

Suppressing fire: Rozdělení střelby - Pokud má někdo víc výstřelů, určí primární cíl, sníží si BS o 1 (z BS 4 bude BS 3) a hodí na hit. Jeden hit MUSÍ být alokován do primárního cíle, ostatní komukoli do 3" od něj.

Running, fleet & crusader: Běhání (místo střelby) je vždy až o 6" (nehází se kostkou). JE ale ovlivněno obtížným terénem. Modely s fleet +d3"

Gets hot weapons zbraně s tímto pravidlem na 1 na hit vybuchují jako normálně, plus se na panáčka dá malá šablona (ta ho již nezraní) S3 AP-.

Blasts and real terrain:

Grenades: Granáty jsou na 1 použití. Po scénáři se zase doplní. Model si jich můž nakoupit víc (za každý platí). Granáty se dají koupit jen pokud model tuto možnost má.

Flamer weapons: Plamenomety dávají šablonu a oběti musí hodit iniciativní test. Nehodí-li dostanou "burning counter". Hodí-li ini test, odstraní ho. Dokud tento counter mají, dostanou auto hit S3 AP- v každém SVÉM kole. Kdo je v base contactu, musí hodit ini test také. Přátelský model vás může uhasit na 2+ místo střelby. Pokud hodí 1, začíná také hořet :)

Assault

1) Vyhlášení VŠECH ztečí proti jednomu modelu
2) Overwatch (viz níže)
3) Hození všech ztečí a pohyb modelů
4) Proti-zteče (viz níže)
5) Další zteče proti jiným modelům

Quick-rolling: Pro urychlení hry je možné hodit všechny hody, které mají modely se stejnými statistikami najednou.

Redirecting charges: Pokud model zastřelí v shooting fázi nepřátelský model, může zaútočit na jiný, který je do 3", ale jen pokud složí test Ld. Pokud ho nesloží, nesmí ztečovat.

Supporting charges: Modely mohou vyhlásit zteč do již probíhajícího boje, ačkoli se tam přímo nevejdou. Zteč se měří stále k nepříteli, ale ztečující model se může dotýkat pouze přátelského modelu, aby se dostal do boje. Nejde-li to, zteč selže.

Diving charges: Musí být provedena skokem z více než 1" . Pokud se nepovede Ini test, zteč selže. Pokud se podaří, má pro tuto subfázi boje sílu +1.

Climbing charges: Lze provádět zteč i ze šplhání. Opět Ini test. Pokud selže, zůstane stát na místě, uspěje-li, může útočit, ale pro tuto subfázi boje s WS -1.

Multiple assaults: Jednotky se nepočítají, jako by udělali "Disorganized charge", pokud ztečují na více cílů.

Overwatch: Pokud může model využít overwatch, všechny modely do 3" od něj mohou také střílet. Všechny woundy jsou přiřazeny nejbližšímu modelu, je-li zabit, tak dalšímu (atd.), kteří ztečovali původního útočníka. Každý smí využít ovewatch maximáně 1x v kole.

Counter-charge:Hned jak jsou vyhodnoceny všechny zteče proti jednomu modelu, může se spřátelený model do 3" rozhodnout pro "protizteč". Podstou Ld test, pokud uspěje, smí ztečovat také. Z této zteče nezíská žádné bonusy (bonusový útok), nemá-li schopnost "Counter attack".

Supporting attacks: Pokud není model v přímém kontaktu s nepřítelem, smí na něj zaútočit, pokud je v kontaktu s jiným přátelským modelem, který je v přímém kontaktu s nepřítelem. Má však k dispozici pouze 1 útok (bez ohledu na svůj počet útoků.

Assault resultes: Výsledek boje určuje počet utržených woundů a další věci níže. Každá (kromě woundů se počítá pouze 1x).
-Přátelský model ztečoval
-Přátelský model proti-ztečoval
-Přátelský model má vlajku
-Je-li přesila 5:1

Speciální pravidla

Inspiring presence: Každý model do 6" od velitele smí využívat jeho Ld

Non-learning: Tyto modely nemohou získávat XP

Non-flammable: Tyto modely vždy složí Ini test na zapálení

Squad:
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kill team

Příspěvek od Leif »

Navrhuji, abychom nehrály ty imperiální squady
-modelům s jinými zbraněmi ve squadu bych přidělil nějaký look out save
-rozkazy u imperiální gardy bych hrál na všechny modely do velící vzdálenosti od důstojníka
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Leif píše:Navrhuji, abychom nehrály ty imperiální squady
-modelům s jinými zbraněmi ve squadu bych přidělil nějaký look out save
-rozkazy u imperiální gardy bych hrál na všechny modely do velící vzdálenosti od důstojníka
Look out by neměl být vyšší něž 4+. I tak je to vlastně zlepšení, pokud ho bude moct házet vždy, nejen u "svojí" jednotky. 4+ mají i charakteři, kteří nejsou independent. Budou se moct pohybovat úplně každý jak chce? Budou mít stále výhody jako když jsou ve squadu (pinning, atd.)?
Souhlasím, že tak, jak jsou ty squady nastavenou jsou spíš nevýhodný a je třeba je pozměnit, ale nevím, jestli je rovnou rušit. Trochu to taky znemožní jednotkám na CC (orkům například) uvázat celou jednotku v boji, což je pro ně výhodný. Taky budeš i s panáčkem za 100 bodů moct zabít jen 1 panáčka, když nebudou mít povinnost se dostávat do kombatu. Opravdu bych ještě zvážil všechny věci k tomu...

Co si o tom myslí Kuba? Hrál taky proti gardě...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

Já jsem to navrhoval hned na začátku, ale teď si popravdě nejsem zdaleka tak jistý. Například Liborův argument, že ty hromady ťulpasů pak člověk bude muset v CC nahánět a vybíjet po jednom, je velice silný.

Dále: tak, jak to postuloval Grass (a myslím si, že to bylo správně a žádné pravidlo tomuto výkladu neodporuje), jde v rámci squadu už teď zamířit na konkrétní chlapíky. Prostě nemíříme na squad, ale na panáčka (jako u jednotlivců) a pokud si dobrovolně snížíme BS, můžeme střílet do více panáčků (určí se primární cíl a další zásahy se přidělují panáčkům do 3 palců). Čili v tuto chvíli nemají zvláštní zbraně ani Look out, ani možnost "krýt se za negry".

Close combat proti squadům: Tady to funguje zvláštně. Proti squadu se bojuje jako proti jednotce v normální 40K - tedy útočí se proti většinovému WS, Toughness a "majitel" squadu přiděluje woundy a hází savy. Když ale hráč útočí proti více jednotlivým modelům, musí určit, na koho vyhrazuje kolik útoků - tam je to nepřenosné. Takže v extrémní situaci (která se mi stala) se může například mariňák potkat se squadem i charakterem najednou a musí říct, kolik útoků cílí na postavu (která je nakoupí všechny - a v případě velitele si hází Look out!) a kolik do squadu (kde ale případné woundy přiděluje majitel). Maglajs, co? A tady bychom mohli znovu otevřít debatu, v jaké posloupnosti se přidělují woundy a zjišťuje se, kdo je mrtev. Já jsem skálopevně pro to, aby se nejdřív přidělili woundy jako ve 40K a teprve potom se všem "woundnutým" modelům kontroloval tep :) . A našel jsem pro tento model pádnou podporu v pravidlech.

Takže: V tuto chvíli si myslím, že i když je to složité, tak je to jasné. A nemáme zkušenosti na to, abychom celé pravidlo prostě škrtly, protože ho "nemáme v ruce". Protože squady nepoužívají jen gardisti, ale třeba i ti orci, kultisti, do budoucna tyranidi a vlastně úplně všichni snad s výjimkou maríny a nevíme, co to udělá. Myšlenka, že je každý panáček opravdu sám za sebe, se mi líbí, ale nejsem schopen dohlédnout, jaké bude mít zrušení squadů herní dopady, a tak bych radši posečkal...
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Kill team

Příspěvek od DenGrasse »

Jen bych k tomu dodal, že pokud něco funguje jako LOS blocker, musí tak fungovat pro obě strany. Čili střílet lze na modely, které jsou ve výhledu.

Osobně mi pravidlo, že modely mimo nějakou vzdálenost umírají, přijde zcela nesmyslné, protože si nedovedu představit proč by se tak mělo dít. Jako pokud mají tyranidi nějaké biologické propojení, pak budiž, ale lidi určitě nic takovýho nemají.

Look out, sir, by se snad nemělo používat v CC, ne?

Obecněje nicméně otázka, jak moc budem řešit zy změny a podle jakýho mustru, protože pravidla W40k jsou hodně plná nelogických věcí.
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kill team

Příspěvek od Leif »

Já jsem včera bojoval proti Thoranovu squadu hromadou jednotlivých orků a je to maximální binec. V boji jeden panáček na jeden squad je to ještě dobré, ale když se protiztečí vytvoří shluk několika jednotek/modelů je to peklo.

Vůbec pak nevím kdo se přisunuje jako v pokračování kombatu o 3palce. Zda mohou orci ze druhé řady útočit v ini 2, pokud ztečovali, ale někdo zabil model před nimi a oni už nejsou v kontaktu podstavců se spřáteleným modelem v boji (jestli jsou pak mimo boj a dělají konsolidaci nebo se posouvají o 3 a útočí ve své ini nebo jim propadnou útoky a oni si mají hodit na prohraný kombat, protože prohráli).

Navíc pak problém s různě poházenými raněným vojáky squadu mimo 2palce od ostatních narůstá, protože se všude válí různí poházení vojáci a není už jasné jestli se combaty rozpadají na více malých nebo se stále vyhodnocují jako jeden velký až do konce daného kola.

(pokud má být tohle se squady jasné musíme udělat nějaký manuál s náčrtky, protože, takových situací nastane strašně moc)
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Kill team

Příspěvek od Leif »

DenGrasse píše:Jen bych k tomu dodal, že pokud něco funguje jako LOS blocker, musí tak fungovat pro obě strany. Čili střílet lze na modely, které jsou ve výhledu.

Osobně mi pravidlo, že modely mimo nějakou vzdálenost umírají, přijde zcela nesmyslné, protože si nedovedu představit proč by se tak mělo dít. Jako pokud mají tyranidi nějaké biologické propojení, pak budiž, ale lidi určitě nic takovýho nemají.

Look out, sir, by se snad nemělo používat v CC, ne?

Obecněje nicméně otázka, jak moc budem řešit zy změny a podle jakýho mustru, protože pravidla W40k jsou hodně plná nelogických věcí.
Orci mají u goblinů zvláštní pravidlo, že fungují jako LOS blocker jen na jednu stranu.

Ve w40k nemůžeš zastřelit modely, které jsou mimo výhled střílející jednotky (i když jim dáš víc woundů, ostatní prostě propadnou).

To umírání zraněných modelů mimo určitou vzdálenost je tam podle mě proto, aby se squad nezasekl na místě, kde má zraněné a zároveň se během bitvy nerozpadl na jednotlivce.

Look out se podle pravidel používá i v CC, ale v normálním w40k a v killteamech funguje combat velmi odlišně, protože ve w40k si vojáci skoro vůbec nepřekáží a bitky 2 oddílů (jednotlivců je tam minimum) se řeší paušálněji. Look out se dá vyrušit tím, že hrdinové dají výzvu podobně jako ve WFB.
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Prostě nemíříme na squad, ale na panáčka (jako u jednotlivců) a pokud si dobrovolně snížíme BS, můžeme střílet do více panáčků (určí se primární cíl a další zásahy se přidělují panáčkům do 3 palců). Čili v tuto chvíli nemají zvláštní zbraně ani Look out, ani možnost "krýt se za negry".
Já nevím. Přijde mi jako jedna z hlavních výhod squadu, že odebíráš panáčky "od nejbližšího" - stejně jako je to v normálních pravidlech W40K. Pokud těm squadům vždycky jen odstřelíš specialiastu, tak budou úplně v prdeli podle mého názoru.
Kuba píše:Close combat proti squadům: Tady to funguje zvláštně. Proti squadu se bojuje jako proti jednotce v normální 40K - tedy útočí se proti většinovému WS, Toughness a "majitel" squadu přiděluje woundy a hází savy. Když ale hráč útočí proti více jednotlivým modelům, musí určit, na koho vyhrazuje kolik útoků - tam je to nepřenosné.
Tady vidím největší nevýhodu squadů. Může je zaseknout i jeden ork a pokud ho nejsou schopní zabít, tak se boj protáhne a umožní to dojít ostatním CC jednotkám bez toho, aby jich půlku postříleli. Bez pravidla squadů to bude hodně těžké.
Kuba píše:Takže: V tuto chvíli si myslím, že i když je to složité, tak je to jasné. A nemáme zkušenosti na to, abychom celé pravidlo prostě škrtly, protože ho "nemáme v ruce". Protože squady nepoužívají jen gardisti, ale třeba i ti orci, kultisti, do budoucna tyranidi a vlastně úplně všichni snad s výjimkou maríny a nevíme, co to udělá. Myšlenka, že je každý panáček opravdu sám za sebe, se mi líbí, ale nejsem schopen dohlédnout, jaké bude mít zrušení squadů herní dopady, a tak bych radši posečkal...
Souhlasím. Nicméně souhlasím i s tímto:
DenGrasse píše:Osobně mi pravidlo, že modely mimo nějakou vzdálenost umírají, přijde zcela nesmyslné, protože si nedovedu představit proč by se tak mělo dít.
Možná by panáčci nemuseli umírat, ale museli by se co nejrychleji vrátit ke squadu (nestříleli by, ale použili by běh, aby tam dorazili co nejdřív).
Leif píše:Já jsem včera bojoval proti Thoranovu squadu hromadou jednotlivých orků a je to maximální binec. V boji jeden panáček na jeden squad je to ještě dobré, ale když se protiztečí vytvoří shluk několika jednotek/modelů je to peklo.
Musíme hlavně vyřešit, koho může model zabít. Jenom panáčka v kontaktu podstavců, nebo i supportní panáčky? Já myslím, že i ty supportní. To se týká jen squadů - na mariňáky se musí útoky rozdělit.
Leif píše:Vůbec pak nevím kdo se přisunuje jako v pokračování kombatu o 3palce. Zda mohou orci ze druhé řady útočit v ini 2, pokud ztečovali, ale někdo zabil model před nimi a oni už nejsou v kontaktu podstavců se spřáteleným modelem v boji (jestli jsou pak mimo boj a dělají konsolidaci nebo se posouvají o 3 a útočí ve své ini nebo jim propadnou útoky a oni si mají hodit na prohraný kombat, protože prohráli).
(pokud má být tohle se squady jasné musíme udělat nějaký manuál s náčrtky, protože, takových situací nastane strašně moc)
Myslím, že se přisouvají obě strany, každá ve své iniciativě, čili celkem až o 6 palců. Podle pravidel se CC rozdělí tehdy, když je mezi jednotlivými stranami více než... nejsem si přesně jistej, ale asi 3 palce. Supportní útoky by měly fungovat, protože jsou ve stejné iniciativě, takže není důvod házet ty kostky najednou. Asi to opravdu chce načrtnout tu konkrétní situaci.
Leif píše:Navíc pak problém s různě poházenými raněným vojáky squadu mimo 2palce od ostatních narůstá, protože se všude válí různí poházení vojáci a není už jasné jestli se combaty rozpadají na více malých nebo se stále vyhodnocují jako jeden velký až do konce daného kola.
Tohle je blbý. Myslím,že by to mělo být tak,že se ostatní spolubojovníci přisunou do koherence, aby ho mohli bránit. Ale je to na zvážení...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

Libore podle mě vycházíš ze špatného předpokladu, že by squady měly být čímkoliv výhodné. Nejsou - žádné bunkry pro plazmové pušky to nejsou. To pravidlo má zřejmě fungovat jen a pouze pro to, aby se ty slabé pětičky držely pohromadě a nepobíhaly po bojišti a neotravovaly silnější modely.

Co to tedy prostě hrát tak, že pro squady platí vše co pro jednotlivce, jen se prostě nesmí vzdálit od sebe a pokud tak udělají, tak se musí co nejdříve pokusit opět spojit? Pro střelbu to máme přesně takhle vyřešené (GRASS: samozřejmě, že nejde udělovat woundy modelům, které nevidíš / jsou mimo dostřel - to je v základních pravidlech. Jediná výjimka je, když ti "za roh" odscatteruje šablona (neúmyslně zatočí raketa :D )). Pro boj na blízko to může fungovat stejně - modely s více útokama holt budou muset přesně říct, na koho sekají. Woundy navíc do téhož cíle budou nepřenosné (ale hází se vícekrát na zranění). Na modely ve druhé řadě holt sekat nepůjde (aneb přesila je přesila).
Teď ale důležité, aby se s tím necheatovalo: To by neznamenalo, že se nemusí plnit základní pravidla, aneb všechny modely MUSÍ pile-inovat tak, aby se pokud možno dotýkaly a tudíž na ně ŠLO sekat. Všechny modely MUSÍ pile-inovat tak, aby NEVYPADLY ze souboje, pokud to jde. Jinými slovy - s takto malým počtem panáčků bude opravdu problém udržet se byť jen jediné kolo ve druhé řadě. Stavění vláčků, kdy jeden panáček bojuje a druzí stojí "za ním" a nejde na ně sekat a podobné cheaty jsou proti základním pravidlům.
Druhá možnost je prostě zavést, že na modely v druhé řadě sekat jde (lze na ně cílit a přidělit útoky), aneb když se tam motaj, můžou dostat přes držku. To je ještě jednodušší.

Samozřejmě by pro squady platila ta pravidla pro morálku - místo pinningu si hází normálně na zběhnutí při velkých ztrátách. tam podle mě problém neni žádnej a je to malebnější.

Sražený či omráčený voják je pořád na bojišti. Pokud se ho někdo dotýká, oba jsou v boji, nemůže se pile-inovat k někomu jinému (protože se už někoho dotýká). Pokud se sražený voják ze squadu dostane mimo squad tím, že boj se přesune dál, může se dál plazit za svým squadem - má povinnost držet koherenci. Pokud ho squad úmyslně opustí coby zraněnou přítěž, umře - to je v pravidlech.

ZÁVĚREM: Kluci, moc vás prosim, ale fakt z celého srdce: netravme další celé hraní tím, že budeme malovat grafy a schémata absurdních bojů :roll: . Pojďte HRÁT. Stokrát radši to budu řešit ad-hoc, třeba s pomocí rozhodčího, než abych strávil další večer tlachánim o tom, co je fér, co neni fér atp.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Odpovědět