Kill team

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

DenGrasse píše:V případě, že je jednotka na útěku, bych nechal vítězného hráče rozhodnout jak chce - tj. buď zůstane stát a bude pobíjet ty popadané, nebo bude pronásledovat, pokud dostihne, pak zničí celý squad i stěmi co zůstali ležet, pokud nedostihne, mohou se ti za ním zvednout a vrátit se do koherence.
To zní dobře.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Kai Rivienta
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 264
Registrován: 28. 9. 2010 11.59

Re: Kill team

Příspěvek od Kai Rivienta »

No, důkladně jsem se seznámil s Vašimi názory na pravidla a můžu jen zopakovat, že pravidla na kill teamy jsou, ne-li přímo blbá, potom určitě hodně nedomyšlená, splácaná a ceny modelů v porovnání s jejich účinností nevyvážené, v případech, které jsem počítal, řádově, účinnost modelu vyšší 10x je oceněna zpravidla dva a půl násobnou cenou.
Squady by neměly být výhodné? Asi neměly. Některé rasy tedy mají squady o jednom vojákovi, jiné po pěti, nebo po třech, ztečuje se na prvního, ostatní se musejí dorovnat. jenže zatímco squad o jednom vojákovi v ceně třeba 10ti nebo osmi bodů, může uvázat sq o pěti vojácích v ceně třeba 40, nebo 45 bodů a znemožnit mu střílet, a samozřejmě ho pomocí 3 nebo 4 útoků také zlikvidovat, rozprášit atd., větší squady naproti tomu mohou ponechat své modely zemřít, třeba i když se vrhnou do útoku a tak se jen tak rozpadnout, nebo zdrhnout.
Jen zapamatovat si u šesti jednomužných squadů orků a pár individualistů, jakou mají ty proxy zbraň, kdo už střílel atd, (o dalších rasách nemluvě), je pro mne dost obtížné i s countery. Bez nich zcela nemožné.
Takže co mne se týče, tak se další hry zúčastním, jen pokud budou modely vybavené stejnou a rozpoznatelnou zbraní, kterou má i člen teamu, budou se používat countery na pohyb i na střelbu, u modelů a squadů bude rozlišitelné kdo ke komu patří, nebo naopak nepatří, kdo je individualista a kdo squad, modely budou odpovídající velikosti, aby bylo vidět, kdo se za kým může schovávat. Jestliže někdo nemá vhodný model pro orka s kulometem na motorce, nebo létajícího mariňáka s plamenometem, ogra s fujarou apod., tak prostě tyhle chlapíky v teamu nemá. Budou jasně stanovena pravidla pro kryt a výhled z krytu. (Rozhodně se nehodlám s nikým dohadovat, jestli ho vidím hlavou, nebo ramenem, jestli někdo mezitím drknul do stolu, nebo že mám někoho vidět minometem, nebo obsluhou. Taky vyšetřovat, jestli vidím polovinu, nebo dvě třetiny, nebo třetinu modelu, nebo jenom ruku. Tohle všechno mám víc jak deset let za sebou a jediné k čemu to vedlo, byly vždy dohady, nebo hádky, o které mezi přáteli nemám zájem a následný konec hry, když to hráče zprudilo.) S
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Kai Rivienta píše:Ceny modelů v porovnání s jejich účinností nevyvážené, v případech, které jsem počítal, řádově, účinnost modelu vyšší 10x je oceněna zpravidla dva a půl násobnou cenou.
To se podle mě takhle říct nedá. Mariňák s nějakou zbraní jinou, než základní, stojí 30 bodů klidně = stejně jako squad. Má pancíř 3+ a snadno může na jednu střelu umřít.
Kai Rivienta píše: Squady by neměly být výhodné? Asi neměly. Některé rasy tedy mají squady o jednom vojákovi, jiné po pěti, nebo po třech, ztečuje se na prvního, ostatní se musejí dorovnat. jenže zatímco squad o jednom vojákovi v ceně třeba 10ti nebo osmi bodů, může uvázat sq o pěti vojácích v ceně třeba 40, nebo 45 bodů a znemožnit mu střílet, a samozřejmě ho pomocí 3 nebo 4 útoků také zlikvidovat, rozprášit atd.
Squady o jednom vojáku neexistují. Jsou to pak samostatné modely. Že může jeden panáček za 10 bodů uvázat celý squad? Může, ale asi prohraje. Naopak pokud panáček za 100 bodů zaváže jen 1 vojáka, tak bude v příštím kole vystaven na milost palbě všech zbraní, které soupeř má. Má to svá pro i proti, ale souhlasím, že ty squady jsou nedomyšlené a naše home rule by to mohly nějak narovnat.
Kai Rivienta píše:Větší squady naproti tomu mohou ponechat své modely zemřít, třeba i když se vrhnou do útoku a tak se jen tak rozpadnout, nebo zdrhnout.
To bude odstraněno (snad vylepšeno) pravidly viz víše.
Kai Rivienta píše:Jen zapamatovat si u šesti jednomužných squadů orků a pár individualistů, jakou mají ty proxy zbraň, kdo už střílel atd, (o dalších rasách nemluvě), je pro mne dost obtížné i s countery. Bez nich zcela nemožné.
Souhlasím, že countery by se hodily. Zkusím něco najít a vytisknout, aby to bylo přehlednější. Já třeba měl půjčený ty Martinovy orky a žádný prox tam, kromě děl, která byla z WHFB, nebyl.
Kai Rivienta píše:Takže co mne se týče, tak se další hry zúčastním, jen pokud budou modely vybavené stejnou a rozpoznatelnou zbraní, kterou má i člen teamu, budou se používat countery na pohyb i na střelbu, u modelů a squadů bude rozlišitelné kdo ke komu patří, nebo naopak nepatří, kdo je individualista a kdo squad, modely budou odpovídající velikosti, aby bylo vidět, kdo se za kým může schovávat. Jestliže někdo nemá vhodný model pro orka s kulometem na motorce, nebo létajícího mariňáka s plamenometem, ogra s fujarou apod., tak prostě tyhle chlapíky v teamu nemá.
No, stejně není u spousty věcí poznat "co je co", takže mi to přijde lehce zbytečný. Grass taky hrál půlku kampaně Mordheimu s Krysogrem místo Medvěda a myslím, že to všichni nějak udrželi... Samozřejmě čím méně proxu, tím lépe, to je jasný... Modely, jak je psáno v pravidlech, tvoří LOS blocker pro všechny jednotky na obě strany=není co řešit.
Kai Rivienta píše:Budou jasně stanovena pravidla pro kryt a výhled z krytu. (Rozhodně se nehodlám s nikým dohadovat, jestli ho vidím hlavou, nebo ramenem, jestli někdo mezitím drknul do stolu, nebo že mám někoho vidět minometem, nebo obsluhou. Taky vyšetřovat, jestli vidím polovinu, nebo dvě třetiny, nebo třetinu modelu, nebo jenom ruku. Tohle všechno mám víc jak deset let za sebou a jediné k čemu to vedlo, byly vždy dohady, nebo hádky, o které mezi přáteli nemám zájem a následný konec hry, když to hráče zprudilo.) S
Souhlasím, že tohle by se mělo vyřešit paušálně, aby to bylo jasné a člověk s tím mohl dopředu počítat.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 874
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Kill team

Příspěvek od DenGrasse »

Dneska určitě nebudu, pokud chce někdo hrát kampaň pošlete mi SMS.
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Tak jsme včera hráli kill teamy 2 na 2 a mně se to moc líbilo. Hra byla relativně svižná, pravidla jsme řešili jen málo a mělo to náboj. Kdyby takhle probíhaly všechny hry, tak myslím, že to má potenciál. Jediný problém byl v házení pinning testů (když má člověk více panáků u sebe, tak pak hází hodněkrát) a pak s combat resolution. Pokud jsem vyhrál CC a soupeř nehodí s jedním ze 2 panáčků CC, tak:
1) Chytám ho klasicky?
2) Uteče a já zůstanu v CC s druhým?
3) utíká ikdyž je sražený?
A co když s jedním panáčkem útočím na 2 jiné panáčky a v CC vyhraju:
1)Chytám oba?
2)Chytám jen jednoho?
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

Ano, tohle skutečně nefungovalo - tady to totiž u squadů vlastně funguje lépe než u jednotlivců. Vyřešit to lze následovně:
Pokud někdo utíká z boje, ale protivník má stále s kým bojovat (tedy z boje neprchli všichni jeho protivníci), pak ho nelze pronásledovat, protože protivník se stále zaobírá bojem s těmi, kdo neuprchli (a to třeba i sraženými a omráčenými). To dává určitou výhodu početní převaze, což je podle mě v pořádku, protože právě přečíslování protivníka je důležitý a zábavný taktický prvek.
Sražení a omráčení prostě nemohou prchat - to by nedávalo moc smysl. Neměli by vůbec házet na morálku - zůstávají v boji a pokud jim někdo nepřispěchá na pomoc, tak je protivník nejspíš stejně v dalším kole vypne. Obecně jsem v této nové bitvě seznal, že "přesila skavenů (orků/kultistů)" udělá s "bretonským rytířem (mariňákem)" krátký proces.
Pokud by protivník rozehnal všechny nepřátele, pak by bylo smysluplné, kdyby si prostě každý jeho "vítězný" model jednoho konkrétního prchajícího vybral a u toho se pokusil o zmasakrování. Ostatní utečou bez hodů na inicativu, anžto protivník honí někoho jiného.

Co se týče těch 40 hodů na pinning za kolo: Podle mě nešlo o objevení pravidlového nedostatku, ale taktického nedostatku, který nás poučil. Když si někdo nahloučí 15 panáčků do jednoho velkého chuchvalce, tak se pak nemůže divit, když mu v něm začnou baterie dělostřelectva dělat jatka a půlka panáčků v tom masakru zalehne do krytů. S tím bychom se měli naučit takticky počítat.

Obecně je opravdu zdlouhavé, jak se hází hromada kostek pro každého panáčka zvlášť v těch velkých šarvátkách a přestřelkách. Ale je to proces, který se dá cvikem velice urychlit a je třeba nenechat se tím otrávit. Včerejší bitva 2 na 2, i když to byla dost masová akce, byla takticky zajímavá a já se taky bavil.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Sražení a omráčení prostě nemohou prchat - to by nedávalo moc smysl. Neměli by vůbec házet na morálku - zůstávají v boji a pokud jim někdo nepřispěchá na pomoc, tak je protivník nejspíš stejně v dalším kole vypne.
Tady je jen jedna otázka: Pokud já ve zteči srazím panáčka, tak on se v soupeřově (ve své) fázi postaví a vesele bojuje (byť v Ini 1). Pokud bude házet morálku, tak je možné ho i dostihnout a zničit. Jedná se samozřejmě o sražení, nikoli o omráčení. Neříkám, že by to tak být mělo, jen to dávám ke zvážení, protože pak můžu vyhrát combat třeba o 3, ale soupeř stejně jen leží a v další fázi už zase stojí a bojuje a je ochráněn od riskantního hodu na morálku sníženou třeba o 3...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Kill team

Příspěvek od Kuba »

Shadowalker píše:Tady je jen jedna otázka: Pokud já ve zteči srazím panáčka, tak on se v soupeřově (ve své) fázi postaví a vesele bojuje (byť v Ini 1). Pokud bude házet morálku, tak je možné ho i dostihnout a zničit. Jedná se samozřejmě o sražení, nikoli o omráčení. Neříkám, že by to tak být mělo, jen to dávám ke zvážení, protože pak můžu vyhrát combat třeba o 3, ale soupeř stejně jen leží a v další fázi už zase stojí a bojuje a je ochráněn od riskantního hodu na morálku sníženou třeba o 3...
Jo, to mě napadlo hned. Ale zase je divný, aby třeba omráčenej model házel na morálku a najednou vyskočil na nohy a zdrhnul ti... Je to paradox, který nicméně musíme nějak vyřešit, a přitom to už nedělat složitější, než to je. Klidně podej nějaký návrh řešení.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kill team

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Jo, to mě napadlo hned. Ale zase je divný, aby třeba omráčenej model házel na morálku a najednou vyskočil na nohy a zdrhnul ti... Je to paradox, který nicméně musíme nějak vyřešit, a přitom to už nedělat složitější, než to je. Klidně podej nějaký návrh řešení.
Platilo by to jen na sražené modely. Omráčené modely se v další fázi stanou jen "sraženými", takže furt jim dáváš autohity. Sražený model se naproti tomu může snažit z boje uprchnout.
Takže návrh zní:
Pokud je model sražený, provede normálně test na morálku. Pokud uspěje, dál leží a ve své fázi se zvedne a bojuje. Pokud neuspěje hodí se klasický iniciativní test. Pokud hodí víc než než "pronásledující" model, zůstává ležet (to je asi trochu divný, ale můžeme to brát tak, že se snažil uniknout, ale soupeř ho nenechal, ale nic mu nedokázal udělat). Pokud hodí méně, nebo stejně než pronásledující model, je zabit při pokusu o útěk.
Odpovědět