Strategická kampaň

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

MAPA
- strategická mapa se skládá z polí - těch je v našem případě, tedy pro 6 hráčů, 45 (21 plání, 10 hor, 9 divočin, 5 zvláštních polí)
- každý typ pole (krajiny) má specifické rysy: lze zde stavět různé budovy za různé ceny, lze je lépe či hůře bránit, každý má jiný generátor mapy pro bitvy

pláně
- na pláních lze vybudovat farmu za 100 hřiven a/nebo pevnost za 100 hřiven
- armáda může ve svém tahu urazit dva kroky, pokud její první krok vede přes pláně
- pláně neposkytují žádný bonus na obranu proti nájezdu
- generátor terénu pro pláně (hodˇ k6):
1 a 2) žádný terén
3) statek (1 - 3 budovy + 2 - 4 úseky plotů či zdí)
4) kopec
5) les
6) bažina
- v pláních může být maximálně 5 terénů - pokud nepadne ani jedenkrát výsledek 1 nebo 2, pak se šestý hod vůbec nehází

hory
- v horách lze vybudovat důl za 100 hřiven a/nebo pevnost za 150 hřiven
- armáda, která vstoupí do hor, zde musí ukončit svůj pohyb
- hory dávají bonus +1 k obraně proti nájezdu
- generátor terénu pro hory (hodˇ k6):
1 a 2) kopec
3 a 4) strmý kopec (jeho hrany (svahy) jsou dangerous terrain)
5) les
6) skála (neprostupný terén)
- v horách mohou být ze šesti térénu maximálně dva lesy - pokud padne na generátoru třetí les, hod se přehazuje

divočina
- v divočině lze vybudovat buď farmu, nebo důl a/nebo pevnost za 150 hřiven
- armáda, která vstoupí do divočiny, zde musí ukončit svůj pohyb
- divočina dává bonus +1 k obraně proti nájezdu
- generátor terénu pro divočinu (hodˇ k6):
1 a 2) les
3 a 4) kopec
5 a 6) bažina
- na bitevním poli musí být alespoň jeden les - pokud ani jednou nepadne 1 nebo 2, šestý hod se nehází a automaticky se umisťuje les

zvláštní pole
- zvláštní pole nelze obsadit na začátku kampaně při vytyčení startovního území - vždy musí být dobyta až v průběhu kampaně
- na zvláštních polích nelze stavět žádné budovy, pokud zvláštní pravidla pole nemluví jinak
- každé zvláštní pole má specifické a neměnné bojiště (má vlastní mapu bojiště)
- každé zvláštní pole může ovlivňovat pravidla bitvy na svém území - obeznamte se s nimi před útokem - přesto se i zde vždy bojuje standartní scénář pitched battle
- každé zvláštní pole poskytuje hráči, který ho ovládá, zvláštní bonus - ten může být jednorázový (a tedy jde především o jeho první dobytí), nebo trvalý
- zvláštní pole lze získat nájezdem - každé má svůj bonus pro obranu před nájezdem, a t až do doby, než jsou dobyta některým hráčem - poté mají bonus za obranu jako standartní pole svého typu
- zvláštní pole budu ještě dodělávat, a přinesu specifická pravidla na první hraní. Všichni hráči je budou od začátku kampaně znát. Na začátku kampaně (před rozdělením území) se umístění každého zvláštního pole určí náhodně (rozhodí se kostkou na předem vytipovaná pole). Zatím existují dvě: dračí sluj v tajemném Dragoboru a opuštěné trpasličí město Tor Bras, plánují se ruiny nešťastného města Gullenheim, kam kdysi dopadla Nebeská pěst a zaplavená Nekropole hrdinů

- Na konci kampaně v zimě šestého roku (kola) obdrží hráč, který ovládá nejvíce polí, vítězný titul "Dobyvatel"
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Shadowalker »

Jsi fakt ďábel, vypadá to moc pěkně...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

BUDOVY
- na jakémkoliv poli může být pouze jeden důl nebo jedna farma plus jedna pevnost
- na zvláštních polích nelze stavět žádné budovy
- o stavění budov viz pravidla pro Podzim

farma
- umožňuje udržovat hráči jednu armádu - na konci každého jara má hráč vždy na mapě tolik armád, kolik má farem
- vybudování nové farmy stojí 100 hřiven na pláních, 150 hřiven v divočině - v horách nelze stavět farmy
- farma poskytuje bonus +1 na obranu proti nájezdu, pokud stojí na pláních - v divočině tento bonus neposkytuje
- farma poskytuje armádě bránící v bitvě pole, na kterém stojí, +50 bodů za domobranu
- vyplenění farmy dává útočníkovy 50 hřiven (nájezdem či po bitvě)
- farmu lze zabrat po bitvě na poli, na kterém stojí

důl
- důl produkuje 100 hřiven každý podzim
- vybudování nového dolu stojí 100 hřiven v horách, 150 hřiven v divočině - na pláních nelze stavět doly
- důl neposkytuje žádnou ochranu poli, na kterém stojí, ani zde není žádná domobrana
- vyplenění dolu dává útočníkovy 50 hřiven (nájezdem či po bitvě)
- důl lze zabrat po bitvě na poli, na kterém stojí

pevnost
- pevnost poskytuje poli, na kterém stojí, +2 na obranu proti nájezdům
- pevnost poskytuje armádě bránící v bitvě pole, na kterém stojí, +200 bodů za místní posádku
- vybudování nové pevnosti stojí 100 hřiven v pláních, 150 hřiven v horách nebo divočině
- pevnosti mohou být vybudovány i na polích, kde již stojí doly nebo farmy
- vyplenění pevnosti dává útočníkovy 50 hřiven (nájezdem či po bitvě)
- pevnost je po bitvě vždy vypleněna, pokud obránce prohrál - nelze ji zabrat

hlavní město
- každý hráč může mít v jednom okamžiku vždy pouze jedno hlavní město
- hlavní město se automaticky umisťuje na první pole, které hráč zabral na začátku kampaně při rozdělování území
- hlavní město kombinuje výhody všech tří předchozích budov - umožňuje hráči udržovat jednu armádu, produkuje 100 hřiven každý podzim a poskytuje armádě bránící v bitvě pole, na kterém stojí, +300 bodů za místní posádku a domobranu
- pokud hráč přišel o hlavní město, lze vybudovat nové na poli, kde se již nachází farma nebo důl - hráč zaplatí na podzim 200 hřiven a vybranou farmu nebo důl vymění za hlavní město
- pole, na kterém se hlavní město nachází, je vždy považováno za pláně pro potřeby pohybu armád a generování terénů v bitvě
- hlavní město lze nájezdem vyplenit pouze čistým hodem 6 při řešení výsledku nájezdů
- hlavní město je po bitvě vždy vypleněno, pokud obránce prohrál - nelze jej zabrat
- na polích sousedících s hlavním městem lze stavět na podzim budovy i bez účasti některé z armád

- hráč, který má na konci šestého roku kampaně na svých územích vybudován největší počet budov, obdrží vítězný titul "Budovatel"
Naposledy upravil(a) Kuba dne 21. 10. 2012 18.11, celkem upraveno 1 x.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

Následují pravidla pro organizaci kola - kolo se skládá ze 4 fází - jaro, léto, podzim a zima, tak zjednodušeně:
1) jaro - hráči reorganizují své armády, připravují se na nové boje, vyjednávají - jaro trvá zhruba od chvíle, kdy dorazí do klubovny první hráč, až do té doby, kdy dorazí poslední :)
2) léto - hráči tajně naplánují pohyby svých armád, a poté všichni provedou pohyby armád, načež se vyhodnotí, mezi kterými hráči a na jakém poli proběhnou bitvy, bitvy se následně vybojují a vyřeší jejich výsledky a na závěr se vyhodnotí nájezdy
3) podzim - hráči konsolidují svá nově rozšířená či umenšená území, obdrží peníze z budov a za akce prováděné v létě a nakonec staví nové budovy
4) zima - zima trvá v naší kampani vždy od brzkých ranních hodin středy až do úterý 19:00 :D . Vůdci odpočívají a meditují nad uplynulým a nadcházejícím rokem, zatímco obyvatelé mrznou a armády se nudí
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

JARO
správa vojsk
- na jaře každý hráč vyrovnává stavy svých vojsk - spočítá své farmy (+ hlavní město) a své armády na mapě a poté:
a) za každou armádu, kterou jeho farmy neuživí, musí odstranit libovolnou armádu ze hry
b) za každou farmu, kterou má navíc, může nasadit jednu armádu na mapu
- nové armády hráč vždy nasazuje na poli, kde stojí jeho hlavní město - pokud nemá hlavní město, může novou armádu nasadit na libovolném poli, kde má farmu

tributy
- hráči na jaře mohou krátce mezi sebou vyjednávat (nejpozději v 19:45 se jednací síně uzavírají, ať tam nejsme každej tejden do čtyř do rána - známe svý pappenheimský ;) )
- dva hráči se mohou mezi sebou dohodnout, že jeden druhému zaplatí mírový tribut čímž:
a) jeden hráč (plátce) na jaře okamžitě druhému hráči (příjemci) odevzdá dohodnutou sumu hřiven (nejméně 100 hřiven, maximum není stanoveno) - výše tributu je zcela na dohodě hráčů
b) žádný z obou hráčů NESMÍ v létě nijak napadnout protivníkova území - po zaplacení tributu neexistuje zrada, jakékoliv útočné pohyby mezi příjemcem a plátcem tributu budou považovány za neplatné a neproběhnou
c) pokud oba hráči zaútočí na totéž neobsazené pole, oba z něj ustoupí bez boje - bitva ani nájezd zde neproběhne
- tribut se vždy znovu stanovuje v každém kole, nikdy není kontinuální, hráči musí o novém tributu jednat
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

LÉTO
Plánování pohybů
- všichni hráči napíší na kousek papíru rozkazy pro své armády - vždy napíší číslo pole, kde armáda stojí a číslo pole, kam se má přesunout (případně i číslo pole, přes které se přesouvá, pokud provádí dva kroky)
- každá armáda může udělat v každém tahu v létě až dva kroky
- dva kroky může fakticky provést armáda pouze v případě, že její první krok vede přes pláně na vlastním území nebo přes její hlavní město - armáda musí okamžitě ukončit svůj pohyb kdykoliv, když vstoupí do hor, divočiny, nebo na jakékoliv soupeřovo či neobsazené pole
- armády se mohou pohybovat jakýmkoliv směrem, nemusí se hýbat vůbec
- každý hráč musí vždy naplánovat svůj pohyb tak, aby po provedení pohybů alespoň jedna jeho armáda zůstala na jeho vlastním území, aby byla schopna bránit hráčovo území před napadením - žádný hráč nesmí provést útok všemi svými armádami
- žádný hráč nesmí naplánovat pohyby svých armád tak, aby se po jejich provedení ocitly na jednom poli dvě jeho armády - na každém poli může v jakoukoliv chvíli stát pouze jedna armáda téhož hráče s jedinou výjimkou, když hráč na jaře nasazuje armádu v hlavním městě, kde už jeho armáda stojí - pokud dojde k tomuto ojedinělému případu, hráč musí v nejbližším létě okamžitě pohnout jednou nebo oběma armádami tak, aby po pohybech stála každá na jiném poli
- není možné provést pohyby směřující na území jiného hráče, aniž by se jednalo o útok - hráči mohou uzavírat dohody, pakty o neútočení a spojenectví, otevřených hranic ale v tomto světě intrik, podvodů a paranoidních vládců dosáhnout nelze ani při nejlepší vůli hráčů

provedení pohybů
- poté, co všichni hráči naplánovali tahy armád, předloží své zápisy a všichni hráči provedou pohyby přesně podle zápisu
- nejprve všichni hráči naráz provedou pohyby armád, které končí svůj pohyb na vlastním území
- poté hráči jeden po druhém v libovolném pořadí provedou pohyby armád, které směřují na území nepřítele, nebo na nezabrané pole (tedy které útočí) tak, aby všichni ostatní hráči tyto pohyby viděli a měli o nich přehled

vyhodnocení pohybů - bitva
- podle toho, kde se ocitly armády hráčů na území nepřítele, se vyhodnotí, kde a mezi kým proběhnou bitvy - všechny ostatní útoky se vyřeší až po bitvách jakožto nájezdy
- celý klíč pro vyhodnocení místa bitev je složitý, zde je pouze základní stručný přehled:
a) nejvyšší prioritu pro konání bitvy mají ty případy, kdy se dvě nepřátelské armády pohnou přímo jedna proti druhé (tedy útočí na sebe navzájem)
b) na druhém místě jsou případy, kdy jedna armáda vstoupí na pole, kde stojí armáda jiného hráče
c) na třetím místě je případ, kdy armáda jednoho hráče vstoupila na volné území jiného hráče
d) pokud v tomto bodě stále nejsou známi všichni soupeři a místa bitev, dochází mezi hráči k takzvané expediční bitvě
- každý hráč podle klíče a priorit vybojuje vždy jen jednu bitvu! - je to slabým místem tohoto typu kampaně a může v určitých velmi specifických situacích sloužit k chytrým (vychcaným) strategiím - hráč proto nemá dopředu téměř nikdy jistotu, kde a oč bude bojovat bitvu, ale může se pomocí strategie, odhadu a štěstí zasadit o to, aby bojoval tam, kde je to pro něj důležité a nebo mazaně blokoval protivníkovy snahy o klíčový průlom na své území
- tento bod možná poslouží jako nekonečná studnice frustrací a je možné, že hra se stane špatně hratelnou - snažil jsem se, seč mi mozkové závity stačily, takže by klíč a priority měly fungovat dobře, pokud hráči budou uvažovat strategicky - nakonec, kolik generálů bojovalo chtě nechtě bitvy, které se později ukázaly býti nedůležitými, zatímco o dějinách se rozhodovalo jinde?

vyhodnocení pohybů - ostatní armády
- armády, které se neúčastní bitvy, mohou provést následující akce:
a) armády na cizím nebo neobsazeném území, které nebojují bitvu, automaticky provedou na konci léta nájezd
b) armáda, která je na poli, kam směřuje nájezd jiného hráče, jej automaticky odrazí, nemůže ovšem provést žádnou jinou akci (žádnou následující akci)
c) armáda může poskytnout podporu v bitvě jiné armádě, pokud se bitva odehrává na poli, které sousedí s polem, kde podporující armáda stojí (nestačí stát vedle armády, která má být podpořena, důležité je stát vedle místa boje!) - poskytnutí podpory svými armádami vyhlásí hráči okamžitě poté, co byla určena místa všech bitev pro dané léto (dále o podpoře viz oddíl bitvy)
- armáda může podpořit i armádu jiného hráče - je to jediný způsob, jak dosáhnout alespoň částečného přímého vojenského spojenectví mezi hráči
d) hráč může na podzim stavět budovy na poli, kde stojí jedna z jeho armád, pokud tato armáda neodrážela nájezd nepřítele ani sama nájezd neprováděla

vyhodnocení bitev
- poté, co proběhnou bitvy, se vyhodnotí jejich výsledek - viz oddíl bitvy

vyhodnocení nájezdů
- poté, co se vyhodnotí výsledky bitev, se vyhodnotí výsledky nájezdů - viz oddíl nájezdy
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

BITVY
- kdo s kým a kde bude bojovat bitvu se určí podle pohybů na strategické mapě
- všechny boje probíhají podle scénáře pitched battle

armády
- každý hráč si před každou bitvou může vybrat kterýkoliv s připravených armylistů na 2000 bodů
- každý armylist musí obsahovat hráčův slavný regiment a legendárního hrdinu
- oba hráči ke svým armádám připočtou bonusové body, za které mohou nakoupit core jednotky jako posily - bonusové body hráč získá za:
a) 50 bodů za domobranu pole, na kterém se nachází farma
b) 200 bodů za posádku na poli, na kterém se nachází pevnost
c) 200 bodů za posily, které armádě poskytla podporující armáda
d) 50 bodů za každých 50 hřiven, které hráč před bojem zaplatí za vyzbrojení milicí a za žoldnéře
e) x bodů za ovládání zvláštního pole (pokud je nějaký bonus uveden v popisu zvláštního pole)
f) x bodů za zvláštní schopnost hrané rasy (pokud je nějaký bonus uveden v popisu rasy)
- žádná armáda nemůže celkem nastřádat více než 500 bonusových bodů na jednu bitvu - maximální velikost armády je tedy vždy 2500 bodů (bez magických předmětů, které může mít navíc zdarma legendární hrdina)
- každý hráč si tajně zapíše, za kolik hřiven chce najmout žoldnéře a milice - výši investice poté oba hráči oznámí soupeři naráz
- platby za žoldnéře a milice hráč provede okamžitě, jakmile jejich nákup pro danou bitvu ohlásí
- těsně před začátkem bitvy oba hráči ohlásí soupeři, kolik bodů celkem má jejich armáda

terén bitvy
- na začátku bitvy se určí 6 terénů hodem kostkou na generátoru terénů pro ten typ pole, na kterém se bojuje
- rozmístění těchto terénů záleží na dohodě mezi hráči - mohou si zvolit libovolný postup
- v případě, že mezi hráči nevznikne ve věci rozmísťování shoda, zvolí následující postup (který je zároveň doporučeným postupem pro rozmísťování terénů pro všechny bitvy v kampani):
a) stůl se rozdělí na 6 stejných sektorů 2 x 2 stopy
b) do středu každého sektoru se umístí jeden ze vygenerovaných terénů (náhodným výběrem)
e) každý terén poté odscatteruje o 2k6 palců od středu sektoru - v případě, že padne na scatter kostce hit, hází se scatter kostkou znovu, ale k ní se přihodí jen 1k6 - pokud padne opět hit, terén zůstává na místě

výsledek bitvy
- výsledky bitvy záleží na bodování podle ETC
- nezáleží na tom, o kolik bodů vítěz zvítězil - i velmi malé vítězství je vítězstvím
- v případě remízy vítězí ten hráč, který v bitvě brání své území - pouze pokud jsou v bitvě oba hráči útočníky, může dojít k nerozhodnému výsledku
- pokud zvítězí obránce, protivníkova armáda je rozprášena (odstraněna ze stolu) - útočník navíc ztrácí 50 hřiven (za ztracené zásoby, výzbroj a raněné opuštěné na bojišti) a obránce 50 hřiven získává (za vyplenění protivníkova tábora a oloupení mrtvých) - obránce navíc získá +1 bonus na obranu všech svých polí proti nájezdům v tomto kole
- pokud zvítězí útočník, protivníkova armáda je rozprášena - obránce navíc ztrácí 50 hřiven a útočník získává 50 hřiven a obsadí napadené pole i s budovami
- pokud útočník obsadí bitvou protivníkovo pole, na kterém stojí budovy, jeho armáda automaticky vyplení pevnost (získá 50 hřiven) nebo hlavní město (získá 200 hřiven), pokud zde stojí - pokud zde stojí důl nebo farma, útočník si je buď může přivlastnit společně s polem, nebo je také okamžitě po získání pole vyplenit za 50 hřiven (později už je vyplenit nelze)
- bitva je jediným způsobem, jak zabrat pole rovnou i s budovou
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

NÁJEZDY
- nájezd automaticky provedou všechny armády, které zaútočily na území protivníka nebo na neobsazené pole a nezúčastnily se bitvy
- zda byl nájezd úspěšný se zjistí hodem kostkou - hráč hodí za armádu kostkou a na hodu 2+ nájezd uspěl, na hodu 1 byl odražen - pole ovšem zpravidla mívá obranný bonus, který snižuje pravděpodobnost, že nájezd uspěje - za každý obranný bonus +1 si hráč odečte 1 od svého hodu na nájezd
- bonusy a obranu proti nájezdům jsou následující (a jsou vždy kumulativní):
a) +1 bonus za terén na polích hor a divočiny
b) +1 za farmu na polích plání
c) +2 za pevnost na kterémkoliv poli
d) +1 pokud hráč ve svém tahu zvítězil v obranné bitvě (v bitvě na svém území)
- pole s hlavním městem lze vždy vyplenit jen hodem 6 na kostce
- zvláštní pole mívají zpravidla bonus +1 nehledě na terén až do okamžiku, kdy je dobude některý z hráčů - viz popisy zvláštních terénů pro detaily ohledně každého terénu
- pokud je nájezd odražen, pole zůstane nedotčené
- pokud je nájezd úspěšný, útočící armáda automaticky vyplení veškeré budovy, které se na poli nachází (každou za 50 hřiven, hlavní město za 200 hřiven) - pokud na poli žádné budovy nestojí (a pouze v tomto případě), armáda pole okamžitě dobude
- na poli, kde došlo k vyplenění budov, nelze v tomtéž kole na podzim stavět nové (pole se musí alespoň rok vzpamatovávat), na poli, které bylo dobyto, stavět lze
- pokud je na jedno pole veden více než jeden nájezd (samozřejmě různými hráči), hází oba hráči na nájezd - pokud uspějí v hodu obě armády, nájezd provede pouze ta, která hodila na kostce víc (v případě shody se rozhodí)
- pokud proběhne úspěšný nájezd na zvláštní pole, pole je okamžitě celé dobyto i s budovami, které se zde případně nachází - pokud už pole obsadil jiný hráč, postupuje se stejně, jako by šlo o standartní pole
- pokud dva hráči vedou nájezd na totéž neobsazené pole, dochází ke zvláštnímu případu - oba hráči hodí kostkou: na hodu 1-2 získává pole hráč A (určí sepřed hodem), na hodu 5-6 hráč B, při hodu 3-4 jsou odraženi oba hráči
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

PODZIM - SPRÁVA ÚZEMÍ
Návrat nájezdníků
- na začátku podzimu se všechny armády, které se nenachází na vlastním území, vrátí na své území
- jsou umístěny na libovolné pole vlastního území, které přímo sousedí s polem, ze kterého se vrací - pokud žádné takové pole neexistuje, armáda je okamžitě rozprášena

Výnos zlata
- každý důl, hlavní město a zvláštní pole (pokud produkují zlato) vynesou 100 hřiven
- každý hráč si zkontroluje, zda si připsal všechny hřivny získané v bitvách a pleněním
- pokud z nějakého důvodu hráč dluží jinému hráči nebo banku jakoukoliv sumu hřiven, okamžitě jí vyplatí a zaplatí navíc 50 hřiven za zpožděnou platbu

Budování
- každý hráč může postavit libovolné množství budov, pokud splní následující podmínky:
a) zaplatí jejich cenu, která je závislá na typu budovy a typu pole, kde je budována (viz oddíly budovy a mapa)
b) pole, na kterém hráč staví, musí sousedit s hlavním městem, nebo se na něm musí nacházet armáda, která v tomto kole neodrážela nájezd, nebo se sama z nájezdu nevrátila (bez ohledu na jeho úspěch)
c) budovy nelze stavět na polích, kde byly v tomto kole vypleněny budovy (nájezdem nebo bitvou) - na polích, která byla v tomto kole dobyta nájezdem nebo bitvou, po níž nenásledovalo plenění budov, stavět lze
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

Vše důležité tu máte napsáno. Tváří se to složitě, ale myslím, že je to jednoduché.

Zbývá vám doplnit pravidla pro startovní rozdělení území, ale protože neznáte mapu, tak by vám to bylo teď k ničemu a povíme si to zítra. Pravidla pro jednotlivá zvláštní pole, jelikož k nim mám i příběhy a legendy, také přinesu až na hraní, kde si je budete moci prohlédnout a seznámit se s nimi - nebudou tajná, všichni si mohou zjistit, co které zvláštní pole přesně dělá.

Dnes večer sem vložím zvláštní pravidla pro strategickou část kampaně pro každou rasu. Budou to jen výhody. Syndir se mnou všechna tato pravidla probere, aby některá rasa nebyla příliš silná nebo slabá - poprosil jsem ho o nezávislý názor. Platí to, co jsme dohodli na minulém hraní - pokud některá armáda má podle pravidel ETC bonusové body v bitvách, nedostane je, ale pokusím se to promítnout do těchto pravidel (tyto armády jsou WElfové, Bestie, Tomb Kingové, HElfové a Orci).
I přes Syndirovu nezávislou pomoc platí následující: Pokud kterýkoliv hráč před začátkem kampaně prohlásí, že se mu tato zvláštní pravidla pro armády nelíbí, protože nejsou fér, okamžitě je zrušíme. Každý má v tomto případě právo veta, protože tato pravidla jsou jediná, která nejsou pro všechny hráče stejná, tak nechci, aby se někdo cítil znevýhodněn přímo pravidly.
Pokud mi LIBOR do dnešního odpoledne (tak do 18:00) neřekne, za co chce hrát za rasu, má smůlu a první kolo odehraje bez bonusu.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Odpovědět