Strategická kampaň

Moderátor: Leif

Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

Tak sem se pokusím narvat co nejvíc pravidel a toho, co se domluvilo na nadcházející kampaň. Základní údaje:

- Hraje se od příštího úterý.
- Hraje se 6 kol (6 úterků).
- Nahlášeni do kampaně jsou: Leif, Standa, Syndir, Dragnor, Kuba, Libor - ostatní se prosím nahlašte ASAP, dodávat hráče do kampaně později bude organizačně velmi obtížné. Každý hráč si zvolí jednu rasu, za kterou bude hrát.
- Každý hráč musí přijít s alespoň jednou armádou na 2000 bodů + mít připraveno 50 - 500 bodů core jednotek, které může rychle podle potřeby k armádě přidat. Každý si může přinést i více army-listů a vybrat si před hrou, který bude právě hrát - domácí příprava je na každém jednotlivci. Kdo se na tohle vykašle, bude strašně zdržovat.
- Nejsou povoleni speciální charakteři, ale každý hráč bude mít vlastního speciálního generála a jeden regiment of renown. Jak je vytvořit vám dám sem na fórum.
- Všechny bitvy, které se budou hrát jsou Pitched battles - vždy stejná pravidla, vždy stejný scénář. Jediné, co se v bitvách mění, je terén generovaný v závislosti na situaci na strategické mapě a velikost pomocných oddílů (to je těch 50 - 500 core troops), která je rovněž odvislá od strategické a ekonomické schopnosti hráčů.
- Každé hraní začne pohyby po strategické mapě, poté každý hráč odbojuje JEDNU bitvu podle toho, jaká je situace na strategické mapě. Po bitvě se vyhodnotí další pohyby armád a ekonomická část hry.
- Kampaň je v podstatě Heroes of Might and Magic s Warhammerem dohromady.
- Start kampaně doprovází vytyčení startovního území - kdo bude příští týden chybět, má opravdu velkou nevýhodu. Hráč, který bude chybět na některé z dalších kol, bude "zamrazen" - nemůže být terčem útoků, ale nedostane žádné výdělky, nemůže se sám pokoušet nic získat: podle pravidel je pasivita vždy nevýhodou. Pokud se nedostaví více hráčů, kolo se odloží a bude se bojovat normálně freefight.
- V kampani platí následující pravidla z ETC: Rules changes, Magic restrictions, Army specific restrictions (s výjimkou bonusových bodů pro armády a vítězných bodů - to se prakticky týká jen WElfů a TK), Scoring a Line of sight. Oddíly Army restrictions a pairings prosím ignorujte. Nezapomeňte se na tohle podívat dřív, než si sestavíte armádu, protože pak může být špatně postavená. Zde patřičný dokument prosím nastudovat, nejlépe vytisknout: http://www.mediafire.com/view/?p1jisyedcydjbr5
- Choďte prosím na hraní co nejdřív. Kdo přijde pozdě, bude zdržovat a zároveň nebude mít prostor vyjednávat s ostatními hráči před pohyby na strategické mapě (takže se na něj ostatní domluví :twisted: ).

Přeji všem příjemné válčení :D
Naposledy upravil(a) Kuba dne 19. 10. 2012 14.35, celkem upraveno 1 x.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Shadowalker »

Já se hlásím. Včera jsem bohužel nemohl dorazit, protože jsem se musel dívat na zajímavej fotbal, který skončil nádherně divokým výsledkem 0:0.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

Jakou rasu?
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Leif
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 279
Registrován: 10. 1. 2011 16.36

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Leif »

Nejde mi to ETC otevřít. Je tohle totožné?

Rules changes:
- Characters will get “look out sir” versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster – unit size/cost may be increased during the game (for example – by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase. Including channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast spell (+ wizard level).
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase (unless army restrictions specify otherwise). Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. – they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2
Bretonnia: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\any number of wizards using death & shadow magic\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; 0-3 of anvil, miners & rangers (in any combination of them)
Daemons of Chaos: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Master of sorcery cannot be taken by Herald of Tzeentch.
The Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction).
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, greedyfist on death magic user counts as 1dd
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is removed for this army
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner;
Vampire Counts:To be revised in the following drafts.
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra’s Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it’s alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.


III. Scoring

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP’s to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP’s to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.

0-20 Victory-Points per game
60-100 Battle-Points per team, except for the last round, when the lower limit is dropped.
(The losing team gets 60 points even if they score less[except in the final round] – the winning team never gets more than 100 points, even if they score more. Real Battle Points [non-limited by the 100-60 bracket] will be used in case of the Battle Points tie as tie-breaker.)

Victory points to Battle points per game:


V. Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can’t see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

Podle všeho ano, nevidím tam žádný významnější rozdíl. Jen že se Army restrictions tady jmenuje General restrictions - takže raději znovu: Postavte si normální armádu na 2000 bodů podle normálních pravidel, jen respektujte ty změny u jednotlivých ras (která zabraňují těm nejhnusnějším combům) a pořádně si přečtěte, jak fungují ta omezení magie, aby jste si nenabrali třeba nějaké magické vybavení, které by vám potom nepomohlo. Zkusím sem ještě dnes hodit pravidla pro vytvoření Legendárních hrdinů a Slavných regimentů, ať si to rovnou můžete připravit i s armádou.

Jinak je to tak, že mám teď popsanejch 20 stránek pravidel v sešitě, ale nevim, jak to dostanu na net, protože ačkoliv mám v práci spousta času, můžu tu bejt na netu vždy jen chvíli. Takže sem na každý pád nestíhám dát všechno a i by to bylo zbytečné. Dám sem jen to základní, co je potřeba, aby všichni znali, aby se pořád někdo na něco neptal a nezdržoval. Když budete vědět to, co tady napíšu, tak už velmi snadno budete schopní dělat strategická rozhodnutí, až vám na prvním hraní vysvětlím pravidla pro pohyb a akce armád.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Shadowalker
Centurio Pilus Posterior
Příspěvky: 262
Registrován: 2. 12. 2008 14.50
Kontaktovat uživatele:

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Shadowalker »

Kuba píše:Jakou rasu?
No nevím jestli je to spíš jako příběhové, nebo jen bitevní. JEstli příběhové, tak vezmu elfy, jestli bitevní, tak ještěráky...
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

Spíš bitevní. Ale přečti si ta omezení pro Lizardy. 0-1 salamandrů ;)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

LEGENDÁRNÍ HRDINOVÉ a SLAVNÉ REGIMENTY
- Každý hráč si před začátkem kampaně vytvoří legendárního hrdinu a slavný regiment - oba poté musí být přítomni ve všech jeho army listech a bitvách, které hráč svede (jsou to řekněme váleční avataři, nebo průvodci hráče kampaní)
- Slavný regiment nastupuje do každé bitvy v plné síle, složení a se stejnou výbavou, nehledě na to, jak se mu v kampani dařilo
- Legendární hrdina nastupuje do každé bitvy se stejným vybavením a schopnostmi, v průběhu kampaně ale může utržit zranění, která ho zocelí nebo postupně zničí (docela mě baví realistická představa, jak se ze silného nadějného reka stává postupně jednooký, jednoruký, pološílený a zjizvený rváč nebo troska)

Slavný regiment
- slavný regiment může hráč vytvořit z libovolné core jednotky, která má alespoň 5 mužů (nebo žen), ale nemá více než 250 bodů (vzhledem k množství core jednotek, které hráč nabere za posily, tak slavný regiment vlastně představuje jakousi elitní jednotku normálních vojáků, proto nemůže být příliš velký, ale ani příliš malý)
- slavný regiment nemůže později dostávat žádné muže navíc za body za posily
- slavný regiment získá při vytvoření jednu ze 6ti zvláštních schopností, která mu zůstává po celou kampaň - pro její určení hráč poté, co jednotku postaví, vybaví standartním vybavením a případně command grupou, hodí dvakrát na tabulku slavných regimentů a vybere si jednu ze schopností, kterou jednotce přidělí (pokud hráč hodí dvakrát totéž číslo, jednu kostku přehodí, pokud hráči padne schopnost, kterou už jednotka ze základu má, rovněž může kostku přehodit - hráč má VŽDY na výběr jednu ze dvou schopností, kterou jednotka nemá a kterou může obdržet)
- tabulka slavných regimentů:
1) Věhlasní válečníci - +1 na WS nebo BS (dle výběru hráče, ale ne obojí) a navíc +1 na INI (oba bonusy platí i pro jízdní zvířata, pokud je jednotka má!)
2) Sláva nebo smrt - Stubborn
3) Hrůzná pověst - Fear
4) Lamželeza - Armour piercing (pro útoky zblízka nebo pro střelbu dle výběru hráče)
5) Pevný šik - +1 Armour save
6) Dekorovaní veteráni - jednotka zdarma dostane libovolnou magickou standartu až za 25 bodů - pokud už má koupenou magickou standartu, může si vzít jinou, jejíž hodnota může dosahovat až 25 bodů + cena původní standarty, a 25 bodů je stále zdarma (armáda tak vlastně může mít v armylistu až 2025 bodů)
- ve chvíli, kdy si hráč hodí na tabulku, nemůže už nijak měnit složení ani vybavení slavného regimentu - po obdržení zvláštní schopnosti je jednou provždy hotový
- po určení zvláštní schopnosti musí slavný regiment dostat jméno - pokud hráč nebude jméno slavného regimentu v kampani používat, regiment ztratí sebevědomí a věhlas a s nimi ztratí i svou zvláštní schopnost (nedělám si legraci, někteří hráči mají RP rádi, tak se můžem trochu snažit všichni)

- pokud si někdo doma hody kostkou nafixluje, nebo je neudělá a rovnou si vezme, co se mu hodí, je to jeho věc...

Legendární hrdina
- legendárního hrdinu může hráč vytvořit z libovolného lorda nebo hrdiny, včetně kouzelníků i BSB
- legendární hrdina může být nejprve vybaven libovolným vybavením, jezdeckým zvířetem i monstrem a magickými předměty podle klasických pravidel a musí se bodově vejít do armylistu na 2000 bodů
- legendární hrdina může ale nemusí plnit roli generála v kterékoliv bitvě, pokud je hrdina BSB, pak plní roli BSB v každé bitvě - hrdina nemůže být generálem pokud nesplňuje standartní pravidla (je BSB, nemá dostatečně velkou LD)
- po kompletním nákupu všeho nemagického i magického vybavení určí hráč legendárnímu hrdinovi jednu zvláštní schopnost na tabulce legendárních hrdinů, nebo, jedná-li se o kouzelníka, na tabulce legendárních kouzelníků - při výběru platí naprosto stejná pravidla jako u schopností pro slavné regimenty (dva hody kostkou, nevhodné schopnosti přehoď, vyber jednu schopnost)
- tabulka legendárních hrdinů:
1) Mistrovský válečník - +1 WS, BS a INI (platí i pro jezdecké zvíře, ale ne pro jezdecké monstrum!)
2) Neúnavný zabiják - +1 útok
3) Nesmiřitelný mstitel - Hatred
4) Chráněn bohy - Magic resistance 2
5) Vítězný vůdce - +1 na Combat resolution v každém boji, kterého se účastní
6) Slavné dědictví - zdarma obdrží magický předmět až za 25 bodů (platí běžná omezení pro jeho výběr s jedinou výjimkou, že tento předmět může dostat i BSB s magickou vlajkou) - tento předmět nespadá do povoleného limitu bodů za magické předměty, je navíc
- tabuulka legendárních kouzelníků:
1) Mistr magických větrů - +1 na hody na channeling
2) Nervy z oceli - může přičíst nebo odečíst 1 od jakéhokoliv hodu na tabulce misscastů
3) Znalec kouzel - při hodu na výběr kouzel může přehodit jednu z kostek
4) Odrážeč magie - Magic resistance 2
5) Lamač kouzel - +1 na hody na dispel
6) Věhlasný sběratel - zdarma obdrží magický předmět až za 25 bodů (platí běžná omezení pro jeho výběr s jedinou výjimkou, že tento předmět může dostat i BSB s magickou vlajkou) - tento předmět nespadá do povoleného limitu bodů za magické předměty, je navíc
- ve chvíli, kdy si hráč hodí na tabulku, nemůže už nijak měnit vybavení slavného legendárního hrdiny - po obdržení zvláštní schopnosti je jednou provždy hotový
- po určení zvláštní schopnosti musí leendární hrdina dostat jméno - pokud hráč nebude jméno legendárního hrdiny v kampani používat, jeho schopnosti upadnou v zapomění, čímž utrpí jeho pýcha a sebevědomí a o své schopnosti tak přijde

- legendární hrdinové nemohou skutečně zemřít, na to jsou příliš legendární, mohou být ale v každé bitvě vážně zraněni (byli "zabiti" v boji nebo na útěku, zastřeleni či odkouzleni) - po každé bitvě, kdy hrdina není na konci posledního kola na stole, protože byl "zabit" (tedy pokud neutekl ze stolu), si hráč hází na tabulku zranění, kde se dozví následky, jaké si sebou legendární hrdina ponese - tabulku tu psát nebudu, o útrpném životě legendárních hrdinů se vše dozvíte včas 8-)
- hrdina je podle své zvláštní schopnosti na začátku kampaně něčím už proslulý - jak se jeho příběh bude vyvíjet dál, se uvidí - z mistra magických větrů se může stát legendární návštěvník pekla, z neúnavného zabijáka neúnavný smolař a slavné dědictví se může ukázat býti prokletím... ;)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

Základní pojmy
- prachy - prachy jsou v jednotkách "hřivny" a lze je získávat a platit jimi po 50 (pohybují se v 50kách a 100kách) - získávají se těžbou z budov, pleněním nepřátelských území, vítězstvím v bitvách a lze za ně stavět budovy, kupovat posily do bitev, platit za prohrané bitvy a platit tributy
- pole - políčko na strategické mapě
- budovy jsou vylepšení polí, které generují příjem, armádu a brání pole před útoky
- bitva - bitva je prostě WH bitva - odehraje se vždy mezi dvěma hráči na určitém poli podle pohybů armád po strategické mapě a podle specifického klíče - pouze pomocí bitvy se lze zmocnit nepřátelského území i s budovami naráz
- nájezd - nájezd je útok na protivníkovo území, který nevyvolá bitvu (protože protivník už bojuje bitvu jinde)
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Uživatelský avatar
Kuba
Centurio Pilus Prior
Příspěvky: 432
Registrován: 12. 1. 2011 14.11

Re: Strategická kampaň

Příspěvek od Kuba »

HŘIVNY
Získávání hřiven
- každý důl a hlavní město každý podzim vynese 100 hřiven
- každá vypleněná budova protivníka vynese na podzim hráči 50 hřiven, vyplenění hlavního města přináší 200 hřiven
- vítězství v bitvě vynese hráči 50 hřiven
- efekty zvláštních polí
- hráč může na jaře přijmout tribut od jiného hráče

Vyplácení hřiven
- budování budov na podzim
- za prohranou bitvu hráč platí 50 hřiven
- nákup posil v létě
- vyplácení tributů na jaře
- efekty zvláštních polí

- hráč, který má na konci kampaně (v zimě šestého roku / kola) nejvíce nastřádaných hřiven, dostává vítězný titul "Lord"
Naposledy upravil(a) Kuba dne 21. 10. 2012 14.41, celkem upraveno 1 x.
I wonder if clouds ever look down on us and say: "Hey, look. That one is shaped like an idiot."
Odpovědět