Ornilie verze II. a III.

Odpovědět
Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Ornilie verze II. a III.

Příspěvek od DenGrasse »

Vzhledem k tomu, že uplynula již značná doba od spuštění Ornilie, jsem se rozhodl provést vyhodnocení získaných zkušeností a na základě toho přikročit k rozsáhlejším úpravám pravidel. Impulsem mi byl nově vyvíjený systém magie.

Výsledkem bude komplexní předělávka ras, priorit souvisejících s magií a rasou, zbraní, zbraňových koncentrací a některých pravidel pro boj. Revizí projdou i ostatní části, zejména schopnosti fyzických adeptů a klíny a trhliny.

Úpravy budou postupně zveřejňovány v tomto topicu.

DG

--------------------------------------------------------------

Soubory pro konverzi do O3:
O3-SHR4.rar
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze II.

Příspěvek od DenGrasse »

Předpokládané úpravy:


1) Změny v rasových modifikacích. Upraveny jednotlivé rasy i potřebné priority.

2) Změna v prioritě magie. Je-li priorita obsazena rasou, nelze již nahradit její funkčnost magií na nižším stupni. Pokud postava má prioritu A obsazenu rasou, nemůže se stát plnohodnotným kouzelníkem.

3) Obouruční zbraně do poškození počítají Sx1,5 (zaokrouhleno dolů) namísto S.

4) Zbraně jsou upraveny aby zohledňovaly skutečnou nebezpečnost bez ohledu na jedno či obouručnost.

5) Některé zbraně budou omezeny maximem nebezpečnosti - je jedno, jestli dýku vede ruka se silou 4 nebo 14.

6) Nová pravidla pro Odpoutání duše (astrální projekce).

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze II.

Příspěvek od DenGrasse »

Rasy v O2:

Kód: Vybrat vše

lid	          T	R	S	I	CH  SV  priorita	zvl.
								
 Élejci	       6	6	6	6	6	6	E	
								
 lesní lid       6	6	6	6	6	6	D	        zbystřený sluch, +2SV mentální obrana 
 * Fegrain       6	6	6	6	8	8	A	        zbystřený sluch, +2SV mentální obrana 
								
 Plavci	       6	6	6	6	6	6	D	       +2k stabilizace a uzdravení při poranění 
								
 Lid lučištníků  6	7	5	7	7	6	C	        noční zrak 
 Jezdci	       6	8	6	6	7	7	A	        noční zrak, bystrý sluch, +2SV mentální 
                                                    obrana 
 Zpěváci 	     5	6	5	7	9	7	B	        noční zrak, +2SV mentální obrana  
								
 nomádi	       6	6	6	6	6	6	D	        orlí zrak, +2T vytrvalost 
 Orlí lid	     6	7	6	6	6	7	C	        orlí zrak 
								
 ledoví barbaři  9	6	9	5	5	6	A	         +2T proti chladu, +2T vytrvalost, odolnost 
                                                     proti bolesti L 
 Rangijar 	    8	6	8	6	5	6	C	         nesmí mít magii A
 * Vidoucí 	   6	6	6	7	7	7	B	         noční zrak, +2k vnímání 
								
 trpaslíci	    8	5	8	6	5	8	A	         infra, +4T proti nemocem a jedům  
								
 Sněžní elfové	6	7	6	7	7	7	A	         noční zrak, +2T proti chladu, +2k proti 
                                                     magii 
 Tiryar	       6	7	6	7	6	6	C	         noční zrak
Všechny rasy od priority C včetně mají do začátku 2 body volné karmy.

Uživatelský avatar
muflon
Centurio Princeps Posterior
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 1. 2009 9.07
Bydliště: Praha

Re: Ornilie verze II.

Příspěvek od muflon »

2) Změna v prioritě magie. Je-li priorita obsazena rasou, nelze již nahradit její funkčnost magií na nižším stupni. Pokud postava má prioritu A obsazenu rasou, nemůže se stát plnohodnotným kouzelníkem.

5) Některé zbraně budou omezeny maximem nebezpečnosti - je jedno, jestli dýku vede ruka se silou 4 nebo 14.

Malá poznámka k těmto předpokládaným změnám.

K bodu 2: To mi chceš tvrdit, že elf nemůže být plnohodnotným kouzelníkem? To bude asi špatně, ne?

K bodu 4: Jestli dýku vede ruka se silou 4 nebo 14 tedy zatraceně jedno není, ovšem uznávám, že lze udělat určité úpravy, protože rozdíl ve faktické intenzitě útoku nebude tak velký, jak by vyplývalo z klasických pravidel SR.

Nicméně stále platí, že GM a maminka mají vždycky pravdu :lol:
Kdo se směje naposled, ten se směje poslední!
Fúctě já

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze II.

Příspěvek od DenGrasse »

Nové rozvržení priorit probíhá současně se změnou systému magie, která je dosti komplexní a zahrnuje i změny toho, co se chápe pod pojmy plnohodnotný kouzelník a aspektový kouzelník. Ačkoli jistý rozdíl zůstane i nadále zachován, je nyní položen větší důraz na rozdíl v počátečním stavu postavy, kdy je plnohodnotný mág zvýhodněn co do dostupnosti magických nástrojů. V dlouhodobém horizontu pak může i zaměřený kouzelník dosáhnout velké moci (což ostatně v SH také). Je to tedy důležité zejména pro PC postavy (jejichž tvorba nás především zajímá).

Co se týče dotazu na elfy, pak Jezdci skutečně nemohou být plnohodnotnými mágy, zatímco Zpěváci ano, což přesněji odpovídá historii rasy a reáliím světa.
Sněžní elfové jsou národem Threlwena, Pána boje a na ten je vždy u nich kladen důraz. Naprosto převažujícím archetypem jejich mágů jsou bojoví mágové nebo aspektoví mágové (většinou ledoví), což přesně odpovídá profilu jejich magických dovedností. Tiryar zdědili schopnost být plnými mágy po Xarech, výměnou za ztrátu některých jiných věcí.


Co se týče omezení ničivosti zbraní, příklad 4 kontra 14 je samozřejmě extrémní, nicméně správně jsi pochopil, kam směřuje. Předpokládám, že většiny postav se to nijak závažně nedotkne. Omezení bude uplatněno zejména u bodných zbraní.

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze II.

Příspěvek od DenGrasse »

Boj v O2:

Pravidlo prvního


V Ornilii, jakožto světě s většinou bojů vedených v melee oproti převažující střelbě s Shadowrunu, se hodně vytrácí výhoda rychlejších postav s více akcemi. Obzvláště markantním se to stalo po zavedení pravidla na odehrání nikoli po jednotlivých iniciativách, ale napříč postavami.

Rychlejší postavy (s větší iniciativou) by měly být nicméně nějak zvýhodněny. Dokáží totiž provést své činnosti rychleji, než pomalejší stačí reagovat a mělo by se to projevit i v melee.

Principielně by měl být rozdíl v použití bojových rezerv. Bojové rezervy by se měly aktivovat (aktivovat = použít pro aktivní činnost) teprve když se postava dostane na iniciativu. Je-li na ni útočeno ve vyšší iniciativě než má sama, nemůže BR použít, pokud nemá odloženou akci (a BR jsou tedy aktivovány), nebo nemá Bojový smysl (který touto úpravou opět získá na důležitosti).
Do hodu na odolání poškození (na Tělo) lze použít BR kdykoliv, tam se jedná o pasivní mód.


Pravidlo prvního a test Překvapení - finální úprava

1) Následující věta již neplatí:
(Pravidlo prvního by se mělo uplatnit ve spádových či překvapivých situacích, nikoli v chystaných soubojích. Je jasné, že když se soupeři dlouho připravují k boji, nenechají se jen tak zaskočit.)

2) Test Překvapení:
Překvapení je situace, kdy jedna postava číhá v záloze na druhou a pokouší se jí zaskočit. Při tomto může nastat několik situací:
a) Nic netušící nepřítel vejde přímo do léčky, aniž podnikne jakékoli preventivní opatření (plíží se, skenuje okolí atd.). V této variantě hází postava v záloze Reakcí proti c.č. 2, zatímco překvapovaný proti c.č. 6. Obě čísla jsou modifikována rozdílem v iniciativách postav (přičte či odečte se každá celá bojová fáze, která činí mezi nimi rozdíl (je-li překvapovaná postava na iniciativě 22, zatímco číhající 8, hází oba proti c.č. 4).
aa) Postava v léčce je vybavena Bojovým smyslem. V takovém případě hází překvapovaný proti c.č. 4 a může použít do hodu tolik Bojových rezerv, kolik dovoluje jeho stupeň Bojového smyslu.
ab) Postava v léčce je vybavena Bojovým smyslem a postava v záloze má schopnost Antiplášť. Každá úroveň Antipláště přímo neguje jednu úroveň Bojového smyslu. Je-li Bojový smysl vynegován zcela, platí varianta a). Pokud zčásti, uplatní se Bojový smysl se sníženou účinností.
b) Nepřítel podniká preventivní opatření (tato je třeba vždy hlásit GM, nejsou automatická!!!), prostě léčku očekává. V takovém případě hází oba proti c.č. 4, modifikovanému rozdílem v iniciativách.
Výsledek hodu má tyto následky:
- pokud překvapovaný nezíská ani jeden úspěch v testu, je zcela překvapen a nemůže nic dělat. Jeho akce v tomto kole prostě propadají. Může jen odolávat poškození.
- pokud překvapovaný prohraje, ale získá v testu alespoň jeden úspěch, nesmí podniknout žádnou útočnou akci proti číhajícímu, ale smí se pokusit skrýt, utéct atd.
- pokud překvapovaný v testu zvítězí, smí podniknout proti číhajícímu bojové akce a ten smí podniknout své akce proti němu.
- pokud překvapující nezíská v testu žádný úspěch, nesmí podniknout útočné akce proti překvapovanému, ale smí provést pohyb, ukrytí atd.

3) Následný boj a Pravidlo prvního
Rezervy kostek se obnovují až v okamžiku, kdy se postava dostane v kole na řadu ve vyhodnocování bojové sekvence, nikoli na začátku kola. V prvním kole je možné je použít v aktivním případě až když postava přijde na řadu, pro odolávání poškození i předtím. V průběhu boje je může použít na cokoli, ale obnoví se až když je v kole poprvé na řadě.

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze II.

Příspěvek od DenGrasse »

Odpoutání duše (astrální projekce)

Některé postavy s aktivní magií (výjimečně i jiné) mají schopnost odpoutat svou duši od těla a vyslat ji na samostatnou pouť. Tělo bez duše ovšem ztrácí svou essenci a začíná poměrně progresivně umírat. V podstatě se ihned ocitne na S stupni smrtelného zranění a dále nabírá běžné nadměrné poškození. I když se duše vrátí do takového těla, poškození již zůstane takové.
Proto je nutné nějakou Essenci v těle ponechat, aby mohlo žít. I tak ovšem tělo vydrží jen omezenou dobu. Tato doba odpovídá počtu hodin, který je roven počtu bodů Essence zanechané v těle (jedná se o Essenci nikoli atribut Magie!!!). Ponechá-li postava s hodnocením Essence 6 v těle 3 body Essence, vydrží mimo tělo 3 hodiny.

To sebou nese druhý aspekt, totiž že Hodnocení Magie postavy v projekci se snižuje o body Essence zanechané v těle, takže zmíněný kouzelník bude mít Hodnocení Magie pouze 3, pokud nemá Iniciaci nebo ohnisko, které Hodnocení Magie zvyšuje.

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze III.

Příspěvek od DenGrasse »

Po přechodu na SH verze 4 dochází i v Ornilii k přehodnocení a pokusu o sblížení s tímto systémem z důvodu unifikace pravidel.

Rasy v O3:

Kód: Vybrat vše

lid	          T	O	R	S	I	L	CH  SV  cena	zvl.
								
 Élejci	       6	6	6	6	6	6	6	6	0b.	 +1 Štěstí 
								
 lesní lid       6	6	6	6	6	6	6	6	10b.	+1 Štěstí, zbystřený sluch, +2SV mentální obrana 
 * Fegrain       6	6	6	6	6	6	8	8	55b.	+1 Štěstí, zbystřený sluch, +2SV mentální obrana 
								
 Plavci	       6	6	6	6	6	6	6	6	5b.	 +1 Štěstí, +2k stabilizace a uzdravení  při poranění       
								
 Lid lučištníků  6	7	7	5	7	7	6	6	30b.	noční zrak 
 Jezdci	       6	8	8	6	6	6	7	7	70b.	noční zrak, bystrý sluch, +2SV mentální obrana 
 Zpěváci 	     5	6	6	5	7	7	9	7	45b.	noční zrak, +2SV mentální obrana  
								
 nomádi	       6	6	6	6	6	6	6	6	10b.	+1 Štěstí, orlí zrak, +2T vytrvalost 
 Orlí lid	     6	7	7	6	6	6	6	7	35b.	+1 Štěstí, orlí zrak 
								
 ledoví barbaři  9	6	6	9	5	5	5	6	40b.	+2T proti chladu, +2T vytrvalost, odolnost proti bolesti L 
 Rangijar 	    8	6	6	8	6	6	5	6	30b.	+2T vytrvalost 
 * Vidoucí 	   6	6	6	6	7	7	7	7	45b.	noční zrak, +2k vnímání 
								
 trpaslíci	    8	5	5	8	6	6	5	8	40b.	infra, +4T proti nemocem a jedům  
								
 Sněžní elfové	6	7	7	6	7	7	7	7	70b.	noční zrak, +2T proti chladu, +2k proti magii 
 Tiryar	       6	7	7	6	7	7	6	6	40b.	noční zrak

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze III.

Příspěvek od DenGrasse »

Odpoutání duše (astrální projekce)

Některé postavy s aktivní magií (výjimečně i jiné) mají schopnost odpoutat svou duši od těla a vyslat ji na samostatnou pouť. Tělo bez duše ovšem ztrácí svou Essenci a začíná poměrně progresivně umírat. V podstatě se mu okamžitě vyplní kondiční záznamník fyzického zranění a dále nabírá běžné nadměrné poškození. I když se duše vrátí do takového těla, poškození již zůstane a postava je v kritickém stavu.
Proto je nutné nějakou Essenci v těle ponechat, aby mohlo žít. I tak ovšem tělo vydrží jen omezenou dobu. Tato doba odpovídá počtu hodin, který je roven počtu bodů Essence zanechané v těle (jedná se o Essenci nikoli atribut Magie!!!). Ponechá-li postava s hodnocením Essence 6 v těle 3 body Essence, vydrží mimo tělo 3 hodiny.

To sebou nese druhý aspekt, totiž že Hodnocení Magie postavy v projekci se snižuje o body Essence zanechané v těle, takže zmíněný kouzelník bude mít (v případě že má Magii 6) Hodnocení Magie pouze 3, pokud nemá Iniciaci nebo ohnisko, které Hodnocení Magie zvyšuje. Pokud je jeho Hodnocení Magie menší než zanechané body Essence (např. v tomto případě 2), nemůže Odpoutání duše provést.

Uživatelský avatar
DenGrasse
Princeps Penna
Příspěvky: 831
Registrován: 1. 12. 2008 16.40
Bydliště: Ryovora

Re: Ornilie verze II. a III.

Příspěvek od DenGrasse »

Do prvního příspěvku byly umístěny konverzní soubory pro verzi O3 (SHR 4).

V topicu "herní soubory" je nyní jejich kompletní verze (mimo magie).

Odpovědět